Ervaringen paard met gezwel in blaas *video*

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hevonen

Re: Ervaringen paard met gezwel in blaas *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:18

Zinkzalf? Of een speciale zalf tegen doorligplekken bij mensen?

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:33

Heb even gegoogeld. Misschien heb je hier iets aan.

Citaat:
the next step is to apply a protectant to the skin that is getting splashed. Petroleum jelly or zinc oxide ointment (diaper rash medicine) forms a coating that protects the skin and encourages healing. Gently clean and dry the affected areas, and then keep a thick layer of ointment in place at all times. You should see improvement in two to three weeks. If Daryl is in an environment where he is going to continue splashing on himself, you may need to keep applying the ointment indefinitely.

If Daryl’s skin worsens or does not improve with treatment over the course of a month or so, it may be time to call your veterinarian back out. Many skin problems can look alike, so it is easy to misdiagnose something on a first visit. A second examination, perhaps with a biopsy or other diagnostic tests, may be needed.

http://www.cpdsolutions.co.za/Publicati ... Horse_.pdf

https://www.equisearch.com/HorseJournal ... -a-symptom

ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:05

Ik zit een beetje te peinzen. Zou het mogelijk zijn om van bijvoorbeeld kunststof (iets zachts en licht flexibels, bijv. halve emmer met randen van buisisolatie) een soort koker te maken die je met elastische riemen om zijn buik zou kunnen vastzetten, zodat de urine meer naar voren wordt geleid, eventueel met een absorberende rand tegen het druppelen oid.

ARRE remaining history

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:10

Gek genoeg kan ik mijn bericht niet meer wijzigen, maar even ter verduidelijking: ik bedoel een overlangs gehalveerde emmer, zodat er een soort goot ontstaat.

ARRE remaining history

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:30

jirina schreef:
Ik dacht in een andere richting - iets dat de urine niet naar beneden laat druppelen, maar naar voren stuurt. Een soort van een "open regenpijp" naar voren gericht, vast aan de rug gemaakt. Dan zal urine niet aan de benen komen, maar onder het paard.

Dat was ook mijn suggestie.

ARRE remaining history

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie