Even meedenken, onregelmatig soms

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:51

Die afspraak is inderdaad goed denk ik als ik jouw hele verhaal zo lees.

Een onregelmatigheid voor kan inderdaad best komen uit het compenseren van een probleem achter, maar ik heb altijd geleerd dat dat meestal kruislings is. Dus als ze linksvoor onregelmatig lijkt, een probleem rechtsachter. De jouwe kan daar best een uitzondering op zijn hoor, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen zo aan de hand van je verhaal.

Het idee dat ze een soort van opstartprobleem heeft ( als ze langer loopt lijkt het beter te worden, klinkt mij als artrose in de oren. Dat kan nu natuurlijk nog minimaal zijn, omdat je ook schrijft dat anderen het niet zien, maar dat je het meer voelt dan ziet. Vaak beginnen ze dan ook wat stijver, korter in de gangen. Meestal is dat dan aan meerdere benen, maar het been waar ze het meeste last van hebben toont het dan net wat meer.
Ik weet niet hoe oud ze is, maar artrose kan op allerlei leeftijden ontstaan...

Het feit dat ze de ene keer in stap naar de kudde gaat en de andere keer in galop, of gewoon even gek doet in vrijheid vind ik best normaal. In vrijheid kan ze best wat minder last hebben en ze zal het niet willen laten zien in de kudde als ze wel last heeft, dat is paarden eigen, maar dat weet je vast zelf ook wel.

Laat haar maar goed onderzoeken hoor, ze zullen er vast wel achter komen wat er mis is en dan kan je naar die uitslag handelen. Sterkte hoor, dat licht onregelmatig en niet aldoor is best een lastig probleem.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:05

Jullie zitten zo'n eind uit elkaar, jullie hebben vast niet dezelfde DA :D .

Jammer dat je nu nog weer een week moet wachten Kiki1976 ( en Rambogirl), dan maar even niets doen. Een lichte peesblessure zou natuurlijk ook kunnen. In het gebied van de pezen zitten nauwelijks zenuwen, dus vaak lopen ze daar niet echt kreupel van ( soms een dag, maar vaak niet), terwijl ze toch wel onregelmatig kunnen zijn of aanvoelen.

Kiki1976, kon je evengoed wel een afspraak maken?

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie