onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:28

bruintje123 schreef:
Kom actie er in is het eerste wat ik dacht.
Zo langzaam daarin kan een paard niet fijn lopen.
En om hem zo traag te krijgen ben je steeds met druk op de hand aan het rijden.

Overgangen naar voor is tjak hup wegen dan actief laten lopen.
Ook in die galop. Hup hup sprongen maken.
Na de galop niet meteen stap nee eerst actief draf.
Terug in gangen niet met de hand maar met de zit.

Ik denk niet dat je les krijgt want zo traag laat niemand je rijden.
Tip ga die wel halen. :)

Ben het hiermee eens. Ik zie jouzelf heel erg verkrampt rijden. Ongetwijfeld onbewust en dit heel erg doorschieten naar je paard.

Probeer het volgende eens (handigste als je iemand bij je hebt):
ga op je paard zitten en voel alleen jezelf. Welke spier span je aan? Maar dan ook elke spier in je lichaam voelen. Kaakspier? Grote rugspier? Billen? Scheenbenen?

als ik je paard zo zie lopen, zou ik zeggen kaken, nek en schouders.

Als je die strak voelt worden --> even heeeeeel strak aanspannen en direct LOS. Hoe voelt dat? Waar voel je dan spanning? Riedeltje herhalen. Is je vinger ontspannen? Net zo lang tot je het herkent.

Beweeg mee met je paard. Jij zegt waarheen en je paard voert jou verder. Laat haar dat doen.

In gallop vooral meer ruimte geven voor. Laat haar de galopsprong spingen en afmaken. Van achteruit. Ik heb nu het idee dat het van voor naar achter wordt vastgehouden.

Maar werk vooral in eerste instantie aan jouw houding en jouw spierspanning. daar is denk ik veel eer aan te behalen. Of je paard dan constant op "dat mooie plekkie loopt met zijn kop", maakt even wat minder uit. Ontspannen naar voren. Dus niet gaan verkrampen om harder te gaan. Nee, vanuit ontspanning passen laten afmaken, spanning laten afvloeien en laat je meenemen door je paard.

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit..

Rocamor

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:04

Een goede VA / osteo / cranio vind ik altijd belangrijk. Maar goede ondersteuning ook. Kijk hoe het paard wegkrabbelt als het weet dat het moet galopperen. Op de linkerhand wil het zelfs gaan bokken. En ik heb het vermoeden dat het paard door de manier van rijden zich volledig vast heeft gezet.

Als dit mijn paard was?
1) mijn cranio / osteo erbij halen
2) zadel goed laten controleren
3) les nemen van iemand die niet alleen voor het mooie plaatje gaat, maar vooral kijkt naar de invloed van de ruiter.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:48

Wat ik dan niet snap is dat een dierenarts kennelijk zijn fiat geeft om op een stokkreupel dier te rijden.

Heeft die arts destijds dat paard wel gezien?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:44

Ik hoop dat er in real life ook iemand gaat temmen voor het paard. Dat Is momenteel de enige waar ik medelijden me heb.

Rocamor

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:48

Ts, waarom vertel je dan het hele verhaal niet. Jij opent een topic met vraag voor hulp.

Wij kunnen alleen mee denken als we alle ins en outs hebben.

Op basis van de informatie die ik nu heb - kapot been, 2 artsen die hem opgegeven hebben en een paard dat inmiddels 8 jaar ontzettend slecht loopt zonder dat iemand in lijkt te grijpen en een eigenaar die niet ziet of voelt dat het paard echt stuk Is- zou ik inslapen adviseren. Om te voorkomen dat je ooit nog een keer bedenkt dat je paard wel goed loopt en hem weer verplicht om met zoveel pijn rond te sjouwen

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten