onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:14

Ervan uitgaand dat hij alleen zo loopt onder het zadel en wel gewoon goed loopt in vrije beweging en aan de longe zonder ruiter.

Ik vind hem eigenlijk op alle benen erg kort. Ja rechtsachter lijkt hij korter dan op de andere benen maar alles blijft bij korte krabbel pasjes.

Ik zou hem zelf na willen laten kijken door een osteo zodat je een beter begin punt hebt, je zadel even laten checken dat daar niets knelt en goede les gaan volgen waarbij in eerste instantie de nadruk ligt op lang en laag en goed ruggebruik aangestuurd vanuit de achterhand.
Zowel jij als het paard lijken wel plankjes en dat is voor niemand fijn.
Wellicht is het voor jezelf ook goed om je lijf eens onder handen te laten nemen door een goede masseur of osteopaat om eventuele blokkades op te heffen. Dan kunnen jullie samen met een schone lei beginnen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:45

Hij loopt ruimer maar naar mijn zin nog niet ruim genoeg. Rechtsachter loopt hij ook korter dan linksachter met name op de rechterhand.
Wat je wel goed kan zien is dat hij op de rechterhand na z'n maffe bokmomentje in galop ineens veel ruimer en beter draaft, totdat hij weer terugvalt in tempo. Dan zie je ineens weer onregelmatigheid.

Ik blijf bij mijn advies om hier een goed osteopaat bij te halen die tevens da is zodat deze je paard goed kan nalopen. Hij houd z'n rug en bekken teveel vast naar mijn zin maar ik kan vanaf een filmpjes niet beoordelen waardoor dit komt.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten