onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:33

Hoe dan ook, onregelmatig is ie. Waar dat vandaan komt, is stap 2. Maar voordat ik dit paard gas zou laten geven, zou ik m toch even laten nakijken door een dierenarts. Want ik vind hem voor ook erg kort en op eieren lopen. Naast dat hij zijn rug zo wegdrukt zou ik ook dat even willen checken door de da.
Ik zou dan vragen om een kreupelheidsonderzoek. Als hier niks uit komt, dan weet je tenminste dat je het moet gaan zoeken in het rijtechnische, alsmede het zadel.
Maar eerst het lijf eens checken, dat zou voor mij stap 1 zijn.

Edit: nog even een toevoeging. Omdat ie wat aan de dikke kant is, zou licht hoefbevangen me ook niet raar lijken, gezien hoe hij loopt.

Vogelvrij
Stormjager

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:51

Ik kan pas aan een paard zien dat ie echt kreupel loopt, als hij (met een los teugeltje) op tempo draaft, dus de discussie kreupel of niet lijkt me nu niet de moeite. Onregelmatig is een ander verhaal, want dat is ie.

Vogelvrij
Stormjager

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:12

Jeetje, hij loopt in 2010 al net zo slecht als nu. Ik snap dit ook niet zo goed ts. Het is nu 7 jaar later...

Vogelvrij
Stormjager

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:01

knollentuin schreef:
Het gaat er bij mij gewoon niet in dat dit paard mocht hij van de eerdere blessure waar hij ongeveer net zo beroerd liep als nu, tussentijds goed gelopen hebben dat je dat verschil niet had gezien aan de longe en gevoeld onder je kont.
Dit paard loopt of ie 3 lekke banden heeft en ik vermoed zomaar dat ie dat al heel lang doet.

Nja als je zelf de kennis en kunde niet hebt verbaast het me niet. TS heeft goedkeuring van de da gehad en een instructeur zegt er niks van, dan zal het wel goed zijn toch? Heel naief gedacht, maar laat ik zeggen dat dit niet de eerste eigenaar is die niet ziet dat er iets met zijn paard aan de hand is.
Ik vind het goed dat de ts actie onderneemt.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten