onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

vickyP

onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 10:06

Enkele filmpjes van een paard dat ik vind dat dit wel netjes en rustig liep...
tot gisteren mij iemand heel eerlijk vertelde dat dit helemaal niet netjes was en er een heleboel 'mis' aan zag, aan mij paard.
(voor alle duidelijkheid: ik aprecieer hééééél erg de eerlijkheid !!!!)

Nu heb ik er heel de nacht van wakker gelegen dat er dus wel degelijk iets 'mis' mee is en ik wil héél graag dat dit niet zo is.

Graag even jullie mening... en dit mag echt alles zijn... van rijtechnisch, tot kreupel lopen, vast zitten van rug... etc...

Ik ben wel een recreatief ruiter en doe dus absoluut niet aan wedstrijden mee. Ook helemaal niet mijn ambitie en dus lekker wat rondhobbelen is ons tijdverdrijf.

Toch vind ik dat dit nog wel moet op een vriendelijke manier zonder pijn en dus als er wat scheelt dat er zeker een DA of iets anders aan bod mag en kan komen!

liefs.

https://youtu.be/tT6mcT2nJm0

https://youtu.be/HbunvQhaPWM
Laatst bijgewerkt door vickyP op 05-07-17 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

You can't make everybody happy..... you're not a jar of Nutella

vickyP

Re: onregelmatig? netjes lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 10:11

gedaan. :-)

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 10:17

Klopt. Tempo ligt te laag. Daar ga ik dus aan moeten werken om voorwaarts te rijden. Ben ik mee eens.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:34

Ik maak een filmpje van aan de longe. Overigens krijgt hij rust tot ik weer terug ben van vakantie. Ongeveer een dikke eeek. Daarna zal de da wel even mogen langskomen.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 12:36

De persoon die het zag heeft ook enkel de filmpjes gezien en geen longe.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 15:05

'Ze' is een hij. :P

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 20:31

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 20:33

Sjolvir schreef:
TS dapper dat je het durft te plaatsen en terecht dat iemand zei dat jullie een probleem hebben, dat is stap 1 naar de oplossing vinden.

Dankjewel!

Ja, twas niet leuk om te horen, zeker niet, maar blij dat iemand dit doet met een hart voor paarden!
En dan ben ik diegene die er GRAAG iets aan doet!

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 20:50

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 22:11

Ik longeer eigenlijk weinig dus was het wel even schrikken dit ook te zien. Op het paard voelt het niet zo erg aan. Hij is idd een schatje! Ik doe hem nooit weg. Ik heb hem nu al een hele tijd... bedankt voor alle reacties. Ook al waren ze niet fijn te lezen. Hij mag tot volgende week op rust in de wei. Na onze mini vakantie komt de da. Liefs.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 22:39

bruintje123 schreef:
Ook nu is hij slecht. Wel beter op de momenten dat hij meer door loopt.
Morgen de dierenarts bellen.

Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat je dit niet voelt. En ook niet dat niemand je eens aangesproken heeft.

Op het paard voel je het niet dat hij slecht loopt. Anders had ik dit allemaal niet moeten posten etc.. er is overigens niemand die me ziet rijden want mijn paard staat aan mijn huis. En je moet het lef dan al hebben om dit te zeggen tegen iemand,he je paard loopt slecht. Niet iedereen durft dit. Waarvoor toch dank aan degene die het durft!!

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 06:20

Jammer van enkele reacties dat ik het niet waard ben om een paard aan huis te hebben en ik beter op een pension zou moeten staan... wij zij juist verhuisd net om nog dichter bij onze paarden te zijn en ze ALLES te kunnen geven wat ze moeten hebben. Jullie hebben geen idee van hou fijn ze het hier hebben! Wij hebben overigens net onze bouwvergunning binnen om alles nog knapper en leuker te maken. Ok, ik geef toe dat onze kennis van hoe een paard loopt niet goed zit en daar sluit ik me bij aan dat dit bijgeschaafd kan worden. Maar ho... wie rijdt er met een auto en moet mama of papa bellen als er een rood lampje gaat branden en je in panne staat?? Er brandde nu eenmaal geen rood lampje op mijn paard... en dus niet opgemerkt. Hij is dan ook niet plotseling zo beginnen lopen en dus bij deze nogmaals niet opgemerkt. De de commentaar dat ik het had moeten voelen doet me pijn. Dit had ik niet gewild. Liefs.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 08:13

Misschien heeft het wel als reden dat we nu gewoon zaterdag op vakantie vertrekken en de da niet meer kan komen ze snel..

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 20:44

Vraagje: laat ik eerst de DA komen? Of eerst een goede osteopaat? Want ik las in de commentaren ook veel om eens een osteopaat te laten komen om hem wat los te werken. En dat lijkt me precies geen slecht idee. Kan geen kwaad. Toch? Liefs.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:21

poes schreef:
De blessure is je meer dan bekend. 6 jaar rijden op een duidelijk kreupel paard. Arm dier en ik stel mijn mening ernstig bij.
Je schrijft letterlijk zelf dat het nooit meer goed komt. Ga asjeblieft niet meer met hem rijden. Je doet hem pijn.

Die blessure was inmiddels achterhaald en behandeld. Daarover nooit een topic gemaakt want ik ben jaaaaren niet meer op bokt geweest. Als je goed leest mocht ik hem toen niet te veel forceren en weinig rijden, wat ik ook altijd heb gedaan. Hier is toen ook aan gewerkt geweest. Maar tja... dat zal nu niemand meer lezen...
neen, ik krijg nu commentaar dat ik dierenmishandeling bezig ben terwijl ik nu echt (nogmaals) iets aan wil doen.
Misschien eerst even allemaal afwachten wat er uit het onderzoek komt??
Ik hou jullie graag op de hoogte.
Overigens heb ik (toen, bij dat andere probleem) les gehad en gekregen en toen heeft mijn lesgever nooooit aangewezen dat hij kreupel liep. Dus NU pas zegt er mij iemand dat het niet goed gaat!
Dus spring ik meteen op de kar om dit op te lossen.
Ik heb idd niets van de vorige complicatie gezegd om dus met een schone lei uit te zoeken of te kijken wat er deze keer uit komt. Om dus van 0 te kijken. En omdat de DA hem genezen heeft verklaard toen. Ik heb altijd mogen rijden van hem.
Ik heb die kennis dus verder niet om een DA al dan niet te geloven. Dus als een DA iets zegt geloof ik hem dus wel.
Ik heb in geen enkele vorige reacties iets verkeerd opgepakt, noch betwist en bij uit allerlei dingen 'ja maar...' omdat ik het echt vervelend vind dat ik het deze keer niet heb gezien.
Ik kan mij de laatste reacties zeker voorstellen, maar ik kan jullie verzekeren dat ik nog steeds het beste met mijn paard voor heb en hem in geen enkele plaats wil pijn doen of wat dan ook.
Laat dus die 'dierenmishandeling' reacties maar opzij want dit is niet zo.
Denk er dan verder jullie gedacht over en laat nu de DA verder beslissen wat het al dan niet is of zou kunnen zijn. Dan zie ik graag verder.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:22

laura1987 schreef:
Wees alsjeblieft niet zo egoïstisch om gewoon door te rijden!

Ben ik niet van plan ook. Blij dat het een keer gezegd wordt zodat ik er ook effectief iets aan kan doen.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:23

poes schreef:
Ik denk wel dat ze het oprecht goed bedoelt maar zeer onwetend is op vlak van paarden.

klopt, en ik ben blij dat ik deze keer er wel iets aan kan doen omdat iemand me het zegt!

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:24

[quote="poes"]TS schrijft op bokt dat de blessure dateert van augustus 2008. Eerste diagnose is een gebroken spronggewricht zonder kans op volledig herstel. Derde DA zegt scheur in minuscus, eveneens onherroepelijk kapot.

quote]

Niks gebroken! Waar lees je dit? Dit is helaas niet de juiste informatie...

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:27

hwn schreef:
Vind het ook niet erg netjes om in je openingspost je voor te doen als onwetende eigenaar die denkt een correct paard te hebben, terwijl je jaren geleden al aangaf dat ie nooit meer correct zal lopen. Je hebt hiermee heel wat mensen om de tuin geleid.

Ik wilde niemand om de tuin leiden. Ik wou graag met een schone lei beginnen qua diagnose omdat de DA hem genezen heeft verklaard.
Het is bij mij hoegenaamd niet opgekomen verder niet meer te vertellen.
Maar als ik dat al had verteld dan hadden idd veel reacties geweest van 'toen al....'
En dat wilde ik net vermijden...

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:29

[quote="alice0cullen"]Vind het persoonlijk ook noemenswaardig dat ze op een van de filmpjes in een groepsles rijd en hier er dus blijkbaar ook niks van gezegd wordt.

quote]

En dus dat bedoel ik met, niemand heeft me het ooit gezegd! Hoe kan ik het dan verder weten?

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:36

En de reacties blijven komen... dat ik een onmens ben, niet lief, vreselijk mens, geen paard waardig, dierenmishandeling....
Heel gemakkelijk achter jullie computertje mensen wat afbreken. Hier stopt het topic dan ook voor mij.

En dan gaat het er niet om dat ik niet met de commentaren kan omgaan, want jullie hebben allemaal gelijk dat er iets aan hem moet gebeuren. En dat ben ik van plan.
Eerste werk als we thuiskomen laat ik hem binnenstebuiten keren en kijken wat het allemaal is.
Ik laat het hier niet bij!
Ik hoop echt dat jullie me geloven dat ik er dan ook echt iets aan ga doen!
Maar het is het me wel te veel als jullie me een dierenmishandelaar noemen!!
Ook dit verdien ik niet! Want ik heb steeds het beste met mijn paardje voor.
En dat zal ook altijd zo blijven.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 07:59

oji schreef:
Nou zijn we eerlijk op basis van de blootgelegde feiten...en weg ben je....en dan denk je dat we moeten geloven dat je het beste met je paardje voor hebt. Wat denk je...we zijn geen kleuters.

Ik ben niet weg, ik lees alles mee, maar ik ga me niet meer verantwoorden in berichten of reacties Daar ben ik klaar mee
Jullie hebben stuk voor stuk gelijk.
Ik ben echt een onmens, een verschrikkelijke dierenmishandelaar...
Maar dan is het echt uit onwetendheid geweest want dit heb ik nooit willen doen
Nogmaals, hij zal binnenstebuiten worden gekeerd en kijken waar het probleem zit

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 10:25

Thea_Ste schreef:
Ik hoop dat dit topic je niet verzuurt TS, maar juist je ogen opent wat betreft verantwoordelijkheid voor de zorg van je paard.

Hier reageer ik graag nog even op; ik ben idd aan de schandpaal genageld nu. Of dit terrecht is niet, daar heeft ieder zijn mening over en die respecteer ik. Ik ben enorm verschoten van alle reacties, nefatief of positief. Uit elke post leer ik wel iets. Ik sta weer dankzij iedereen met mijn 2 voeten op de grond. Wat die kliniek betreft, daar moet ik vervoer voor zoeken en toch een heel eind rijden. Maar ik zal hier zeker moeite voor doen. Het valt niet goed te praten dat ik zo weinig van kreupel lopen ken. Nogmaals. Ik praat me hier niet uit, ik wil niet de zieligaard uithangen. Ik sta nu sterker in mijn schoenen en weet waar ik voor sta. Het zal niet gemakkelijk en leuk zijn maar ik ga er wel voor. Ik hoop dat iedereen die dit mee leest me dus nu ook even aanmoedigd in plaats van me verder af te breken.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 11:12

[quote="poes"]

Vicky: mijn bedoeling was dus niet om een klopjacht te beginnen. Al wist ik wel dat ik een lelijk putje opentrok. Maar eerlijk: helemaal onschuldig ben je echt niet.

/quote]
Ik neem niemand iets kwalijk. Ik wilde zelf geen oude koeien uit de sloot halen omdat volgens mij DA dat probleem van de baan was. En daarom heb ik er niets van gezegd. Ik heb nooit iets voorgelogen, enkel niet vermeld.

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-17 17:57

Bruintje 123, ik ben echt klaar met al jou rotte opmerkingen. Al van in het begin van dit topic kraak je me af tot op de grond. Zelfs andere bokkers maken de opmerking dat het op een andere manier kan en dat je er mee moet ophouden. (Je voelde je dan ook meteen aangesproken.)
Je zou je diep moeten schamen over de uitspraken dat ik het had moeten voelen en dat de politie zou moeten komen omdat ik zorg weiger aan mijn paard. Jij kent mij niet persoonlijk en dus die opmerkingen zijn helemaal niet terrecht. Ik kan me voorstellen dat jij een mening hebt zoals alle anderen hier ook uitten, maar jij vernederd iemand tot op het bot en dit verdien ik niet. Daar sta ik net iets te sterk voor in mijn schoenen. En eerst zien dan geloven of ik er echt iets aan ga doen? Mocht je mee willen gaan, laat het gerust weten! Ik heb geen enkel negatief woord over iemand gezegd en alles aanvaard wat er op mij af komt. Maar jij hebt geen graatje respect voor mij. Graag heb ik dan ook geen opmerking meer van jou gehad. Na mijn vakantie, of je het nu gelooft of niet komt de DA. Tot dan weet ik ook niet meer als jullie van wat er uit de bus komt.