onregelmatig? netjes lopen?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 01:09

Ts, hoelang rijd/verzorg je al?
Ik heb het idee dat je niet echt toe bent aan een paard aan huis.
Persoonlijk denk ik dat een pensionstal beter is als het gaat om het hebben van stalgenoten, deze kreupelheid had niemand je zomaar mee door laten rijden.
Daar had echt iemand wat van gezegd.
Het niet herkennen van kreupelheden kan je een paard onherstelbaar mee kapot maken, doorrijden met een peesblessure kan je echt je paard kosten.
En eerlijk gezegd vind ik kreupelheden kunnen zien wel echt een vereiste om zonder stalgenoten te staan.
Dat je de kreupelheid herkent, maar bijvoorbeeld niet ziet welk been heb je dierenartsen voor, dat is een kwestie van de juiste hulp inschakelen.
Maar je moet mijn inziens in dit geval wel kunnen zien en voelen dat je paard niet goed loopt, kan je dat niet is het in ieder geval tijd voor goed les en begeleiding.
Ik hoop echt dat dat ook gaat gebeuren en dat je je paard inderdaad goed na laat kijken door een dierenarts.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 06-07-17 01:29, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:52

Neeee.. Dit kan niet waar zijn.. -O-
Hoe haal je dit in godsnaam in je hoofd ts?
Doet het je dan geen flikker dat je weet dat je paard wat mankeert, en dus nog 8 jaar doorrijdt op een paard pijn met pijn?
In je filmpje gaat het over je beste vriend, dit doe je je paard gewoon niet aan!
Dat kan niet, dat mag niet. Nooit niet!
En ik denk dat je paard ten dode opgeschreven is, je kunt mij niet wijs maken dat dit nog goed gaat komen.
Echt ik hoop dat je je nooit meer aan een eigen paard waagt, dit is gewoon dierenmishandeling.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:57

Zammie schreef:
Ik begrijp Bruintje wel. Paard loopt al jaren met pijn. TS opent af en toe een topic met dezelfde steeds slecht lopende paard. Iedere keer wordt daar wat over gezegd en TS verschuilt zich achter een (ondeskundige?) DA.
Paard heeft heeeel veel pijn . Het doet mijn hart pijn om dit te zien. En dan steeds die antwoorden van TS. De onschuldige zelve... Als je dit werkelijk niet in de gaten hebt, moet je geen paard nemen. Dan is je duidelijk iets en ben je niet in staat om een paard te houden. Dit gaat nu al zolang aan... Ik heb zo'n medelijden met dit paard..

Ik snap bruintje ook heel goed, maar ik uitte het niet omdat het geen zin heeft.
Ts ziet niet dat je paard aan huis en dan dit niet missen niet kan, en dat gaat ze ook denk ik niet inzien want het is telkens de schuld van een ander.
De opmerking eerder: laat m inslapen en koop een hobbelpaard is denk ik de beste..
Echt ik hoop dat ik ongelijk heb, maar na dit paard komt er weer een die aan huis komt te staan, 90% zeker.
Voorbeeld over een ziekte waarbij kreupelheid herkennen echt noodzaak is:
Mijn pony was raar kreupel en bleek licht hoefbevangen, gelijk op de paddock met hooi en 5 dagen later is hij weer goed op de been.
Had ik hem een week met rust het land gegooid had hij nu zwaar bevangen geweest en had het einde pony kunnen zijn.
En als ik dan mijn verwende smurf zie die goed behandeld werd, en gelijk is bekeken door een orthopeed en chiropractor..
Dan denk ik echt jeetje wat heb jij pech paard, om zoveel jaar met pijn te lopen en dat je eigenaar het niet eens ziet.. ;(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:17

vickyP schreef:

Ts ziet niet dat je paard aan huis en dan dit niet missen niet kan, en dat gaat ze ook denk ik niet inzien want het is telkens de schuld van een ander.
De opmerking eerder: laat m inslapen en koop een hobbelpaard is denk ik de beste..
Echt ik hoop dat ik ongelijk heb, maar na dit paard komt er weer een die aan huis komt te staan, 90% ([/quote]
Echt? Meen je dat nu? Niet ergens gelezen dan dat ik het juist wel in zie? dat ik verkeerd was? Heb jij echt niks gelezen van wat er allemeel is gezegd? Zwans of wa?

Dus ik zal idd de optie om hem in te laten slapen, en mij een hobbelpaard kopen meteen doen. En o ja, morgen staat er een nieuwe aan huis om lekker net hetzelfde te doen. Lijkt me een goed plan. Bedankt voor de goede raad! Echt top![/quote]

Applaus, je ziet het nu in, moet ik nu zeggen wat goed van je?
Verdorie 8 jaar te laat pas, besef je nou écht niet dat zó'n groffe fout niet kan?!
Ts, niet alles is goed te praten met poedersuiker ik wist het niet, echt heel zielig dit.
En trouwens ik denk dat inslapen rap aan de orde, want je weet al wat er aan de hand is en dat komt niet meer goed.
Dan kan je inspuiten hoogstens op hoop van zegen, ik geef het 0 kans, en inspuiten moet herhaald worden meestal.
Sja en als ie dan wederom of nog steeds kreupel is heb je weer kans dat je het finaal gaat missen, en gebeurt dit weer.
Bij deze, dat hobbelpaard koop ik wel voor je als je dan geen echte koopt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 08-07-17 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten