Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Maris schreef:Luca03, even rustig aan![]()
Grote kans dat met de prascend de symptomen veel minder worden en je weer een shet hebt die veel minder klachten heeft.
Grote voordeel van een shet is dat ze heel vaak maar heel weinig prascend nodig hebben. Denk aan 1/4 pil per dag, dus dan zou je met 8 pillen per maand al een heel eind moeten komen. Soms hebben ze zelfs maar 1/8 pil nodig Misschien is dat qua kosten nog wel gewoon te doen ?! Zou dan iets van 15 euro per maand zijn....
Als je maar voorzichtig opstart, dus echt met 1/8 pil en niet zoals veel da's zeggen met 1 pil. Hoe voorzichtiger je op start hoe minder kans op bijwerkingen.
Naath86 schreef:Probleem is dus dat ze dan niet naar buiten kan, we hebben geen paddock helaas. Ik weet dat korte gras ook niet de oplossing is, maar we hebben niks anders. Alhoewel, als het zo nog even blijft regenen is haar stukje straks vertrapt en heeft ze geen gras meer.
Wat bedoel je met medicatie? Ze krijgt nu prascend, verder niks. Ze loopt wel iets op eieren, onder het zadel merkte ik het ergste vanavond. Als je er naast loopt zie je het bijna niet. Wil dus eigenlijk niet direct aan de medicatie.
Naath86 schreef:Bedankt voor jullie advies. Ik ga morgen even bellen.
Wei gaan we idd inkorten, helaas eet ze buiten amper haar hooi op en laat ze altijd alles verregenen of vertrapt ze alles. Dus ga haar niet bijvoeren buiten..
Is eventueel de prascend verhogen nog een optie?
Dennis schreef:Hoefbevangenheid lost niet zomaar op, en de eerste 48 uur zijn cruciaal voor het herstel!
Mijn Roos was alleen wat gevoelig, genoeg om haar thuis te laten voor wedstrijd, maar niet genoeg dat mijn man het ook zag. Na 6 maanden vechten was het genoeg en heb ik haar in moeten laten slapen.
Wat mij betreft zouden medicatie en van het gras af de eerste stappen zijn.
Een PPID paard het jaar rond op gras vind ik heel eng, bevangen of niet. Een goede paddock vind ik echt onmisbaar (niet alleen voor cushies, ook gewoon s winters met veel nattigheid).
Gebruikers op dit forum: Absolem, agesus, Amarins2, Ange29, bbeens, bente_sat, Cirano, ComscoreBot, Earth, Estera, Floran, Gentle_21, hel1, Hetwaszoiets, Iris_123, Iris_Casper, Lizz, Manieki, Marigo, micatje, Mitch_Beauty, Mooblie, MTinker, Nathalie__, Orlinapaard, othelloster, poown, Selina, speurneusc, Sunnevalover, TamaraFloor, Vernon, xLeoniee en 33 bezoekers