Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
CarinaR schreef:Mijn pony heeft alleen in de winter last. En is de vacht enorm lang en van slecht kwaliteit (als in, niet zoals een winternacht hoort te zijn) jeuk, schilfers en korsten. Hij gaat binnenkort kaal, messen worden geslepen en dan mag t er af.
CarinaR schreef:Mijn pony heeft alleen in de winter last. En is de vacht enorm lang en van slecht kwaliteit (als in, niet zoals een winternacht hoort te zijn) jeuk, schilfers en korsten. Hij gaat binnenkort kaal, messen worden geslepen en dan mag t er af.
paljaslaura schreef:Zou een lichte overbelasting in de pezen (vocht geen ontstekingen) ook mede veroorzaakt/verergerd kunnen worden door PPID? Paard heeft nog nooit een pas kreupel gelopen en nu inene dit. Is sowieso dikke pech maar vroeg mij af of PPID een aandeel er in zou kunnen hebben..
tine10 schreef:Mijn pony is zo goed als blind. Zonder de medicatie zou dit naar mijn mening allemaal veel sneller zijn verlopen. Maar het is niet zo dat het slikken van de medicatie dit zou opheffen, slechts het vertragen van het proces.
Mijn pony slikt al denk ik zon 8 jaar prascend. Voor we daarmee begonnen was hij heel schrikkerig, snel in paniek. Nu is hij veel rustiger.
Mijn pony draagt bij zonlicht (zomer en winter) een vliegenmasker om zijn ogen te beschermen, want bij fel licht krijgt hij snel ontstoken ogen.
Als hij zo in paniek is van da, zal de uitslag ook niet eenduidig zijn, want stress beinvloedt de waardes.
tine10 schreef:Astorga, als hij zo bang is voor da, wordt het heel erg lastig om bloed af te tappen. Aan de andere kant, als hij PPID heeft en door medicatie minder paniekerig wordt, en de andere klachten ook onder controle kunnen komen, kan hij nog een goed leven hebben. Hoe oud is hij? Hoe is hij verder? Heeft hij nog plezier in het leven? Dat kunnen jullie zelf het beste beoordelen.
Mijn pony (nu 26) was behoorlijk depressief, schrikkerig en is nu weer een vrolijke pony die nog 4 a 5 x per week met jonge ruitertjes aan het werk is.
Gebruikers op dit forum: Duality, Femke_Tweety, gerlienke, Loreke2, Marije_1997, meagen, TrIjNiE__ en 15 bezoekers