Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:58

BigBen schreef:
In dit topic wordt al sinds pagina 3 over de wetenschappelijke onderbouwing van cs gediscussieerd, en ik zie geen enkele reden om daar nu mee op te houden.

Laten we eerlijk zijn, het topic splitsen is alleen bedoeld om kritische stemmen monddood te maken.

Ik begrijp dat theoretische discussies vervelend kunnen zijn. Anderzijds geloof ik oprecht dat discussies een verrijking en verdieping vormen, waar iedereen, gelovig of sceptisch, zijn voordeel mee doet.

Het topic nu splitsen stinkt naar censuur, en nee, dat ruikt echt niet prettig. Ook de manier waarop vind ik niet kunnen. Het gaat niet op dat één gebruiker voor iedereen beslist hoe het nu verder gaat. Of zijn sommige Bokkers toch gelijker dan anderen ?

Nee het gaat erom dat al meerdere bokkers aan hebben gegeven ervaringen vanuit de praktijk willen delen of lezen. Dat is nu niet mogelijk omdat jij er telkens tussenzit.

Ik lees hier ook mee om de ervaringen uit de praktijk mee te kunnen lezen.

En dat heeft niets te maken met bokkers die gelijkwaardig zijn.

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account tinkerrogan

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:03

Dat is ook geen wetenschap, dat is pure fysica.
Als de kaken bewegen dan bewegen ook de heupen en visa versa

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:05

Wel, ik begrijp wat je zegt, maar er hebben ook al meerdere bokkers aangegeven dat ze discussies en ervaringen willen samen houden.
En als één enkele bokker denkt te kunnen beslissen dat het topic moet gesplitst worden, heeft dat natuurlijk wél met de gelijkwaardigheid van bokkers te maken.
Ik heb hierover tenminste nog geen mod mededeling gezien.

il faut d'abord durer

Janneke2

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:26

@Classical: ik heb gereageerd in het andere topic.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:35

Lindor92 schreef:
Aangezien ik geen centraal topic kan vinden over cranio sacraal therapie, dacht ik laat ik er maar 1 openen.

Aankomende zaterdag komt er een therapeut bij mijn stalgenoot en ik dacht, misschien is dat ook wat voor mijn paard.

Waarom en wanneer heb jij je paard laten behandelen door een cranio sacraal therapeut? En door wie?

Graag hoor ik ervaringen
:)

Dit is de start van het topic en de vraag van de topic starter (TS)

BigBen jij start een discussie over dit onderwerp(iedere keer weer opnieuw geef jij deze discussie nieuwe voeding zo ontdekte ik bij het openen van het nieuwe topic en het maken van de beginpost).

Regelmatig wordt hier op gereageerd dat mensen het graag ontopic willen houden en de discussie niet prettig vinden
Yvankaxx schreef:
Jammer dat er zo'n discussie is ontstaan. Daarom ga ik helaas het topic ontstippen.

Banyu schreef:
Bigben,waarom verlaat je dit topic niet gewoon? Je hebt je punt gemaakt. Genoeg is genoeg lijkt me. :)
meerdere van deze posts zijn geplaatst maar ik wil niet in herhaling vallen dus laat die achterwege, er zijn ook mensen die de posts wel als prettig ervaren. Maar is allemaal off topic want het gaat niet om ervaringen.

Dan gebeurt er iets interessant. Het topic stopt in mei 2018 en wordt opneiuw opgestart door iemand die graag ervaringen wil. Dan hebben we paar dagen een ervaringstopic en ja jullie raden het al dan komt BigBen met een uitgebreide quote van een eerder verhaal met de eindconclusie
Citaat:
Kort samengevat, craniosacraal therapie is nonsens, en heeft geen enkele therapeutische waarde.
Dus het topic wordt wederom gekaapt en is weg bij de ervaringen. :j

Er worden pogingen ondernomen om het topic weer terug bij de ervaringen te krijgen door meerdere posters. Er ontstaat wederom discussie en ruzieachtige posts en mensen die aangeven

bumper schreef:
Tot pagina 2 leek het on topic te gaan.
Nu worstel ik me door discussies heen.
Iemand nog reactie op de vraag van ts zoals die volgens mij bedoeld was?
Ervaringen en namen van therapeuten die goed bevallen zijn?

bumper schreef:
Tot pagina 2 leek het on topic te gaan.
Nu worstel ik me door discussies heen.
Iemand nog reactie op de vraag van ts zoals die volgens mij bedoeld was?
Ervaringen en namen van therapeuten die goed bevallen zijn?

Citaat:
Ik probeer nog te blijven volgen, maar met bovenstaande discussie welke mijn inziens niet hier thuis hoort, is het lastig

k_m schreef:
Kan er aub een discussie topic worden geopend want dit is zo interessant maar ik wil echte ervaringen lezen en geen meningen..

pien_2010 schreef:
Het blijkt lastig te zijn om dit topic te splitsen in twee topics kreeg ik terug van het moderator team, daar er dan reacties tussen wal en schip vallen.
Vandaar aan diegene die graag willen discussiëren en in feite daarmee voorbij gaan aan de vraag van TS, willen jullie een nieuw topic starten en daar deze discussie gaan voeren?
Dan kan dit topic verder gaan met ervaringen met Cranio Sacraal therapie waarvoor TS dit topic opende.

Peetstap schreef:
k_m schreef:
Kan er aub een discussie topic worden geopend want dit is zo interessant maar ik wil echte ervaringen lezen en geen meningen..

Heb in topic getemd, wellicht kunnen voor en tegenstanders lekker een eigen topic gaan openen ?
Hier gaat het om topic onderwerp ts.

Citaat:
Open toch gewoon een discussie topic en leef je daar uit. Maar laat mensen zoals mij gerust, je beseft niet hoeveel impact zo een domme reactie kan hebben op iemand die hier gewoon van afhangt of je paard kan blijven leven of niet.

Omdat niemand een nieuw topic heb geopend heb ik dit gedaan. Want het is een interessante discussie en er lopen nu twee topics door elkaar waarvan de moderator heeft aangegeven deze niet te kunnen splitsen en dit terug heeft verwezen naar de posters van dit topic.
Vandaag is er dus een nieuw topic gemaakt door mij in de hoop dat er gestopt wordt met het kapen van dit topic en in de hoop dat de interessante discussie in een ander topic gevoerd gaat worden. Dat is een win-win situatie.

Of het moet zo zijn BigBen dat jij alleen maar in dit soort topics aanwezig bent vanuit een soort zendingsdrang om alle topics gaande over onderwerpen die (nog) niet wetenschappelijk bewezen zijn monddood te maken. Dat idee krijg ik namelijk meer en meer.
Als het je echt om de discussie zou gaan, dan zou je elders deze discussie (plek is er gemaakt en vrijwel al jouw posts zijn gequote) met plezier verder voeren en hier TS en andere bokkers in hun waarde laten door hun ervaringen te laten delen. De bokkers hier kunnen zelf de discussie volgen in het andere topic en eventueel zelf daar ook posten.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:08

Goed, ik ben benieuwd naar beide. De ervaringen en de feiten. Als dat niet in 1 topic gaat, prima toch? Jammer dat het niet in een topic kan, maar soit, er zijn ergere dingen in het leven.

@kim: misschien even een zijstapje in dit topic. Ik heb geen ervaring met headshaken en ben er niet echt mee bekend. Maar de laatste stap tot inslapen vind ik heel erg. Wellicht al gedaan, maar heb je den hoek/laarakker al eens benadert?

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:29

Ik vind de berichten van BigBen heel interessant en vind het alleen maar nuttig dat iemand de moeite neemt om dit te plaatsen. Genoeg mensen die dit topic meelezen die heel weinig over dit onderwerp weten en zo ook een ander geluid horen. Vervolgens kan ieder daar zijn eigen keus natuurlijk in maken, maar dan wel met wat meer informatie.

Of dat in een ander topic moet is al eens ter sprake geweest op FZ herinner ik me. Even gezocht, was dit topic, op een gegeven moment gaat het over vergelijkbare topics/onderwerpen:
[FZ] Ongepaste reacties.
De conclusie was dat een openbaar forum niet de juiste plek is als je alleen met medestanders wil praten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:45

Ook op een openbaar forum is het gewoon netjes als je je aan de openningspost van ts houdt. Dus in dit topic ervaringen uitwisselen.
Als je dus geen ervaringen hebt, of dat onderwerp onzin vindt, blijf dan weg uit dit topic en ga lekker discussiëren in het nieuw speciaal daarvoor geopende topic.
Sommige poster(s) in dit topic heb ik een 'foei' gegeven, dan hoef ik mezelf niet te vermoeien met doorscrollen tot er weer een zinnige reactie is.

Ik heb trouwens zelf hele goede ervaringen met cranio-sacraal therapie voor paarden, en mezelf. Ik lees dus graag mee over andermans ervaringen.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:07

k_m schreef:
bumper schreef:
Kelly, hoe is de eerste behandeling verlopen?

Was heel interessant! Echter heeft mijn paard dus headshaking en zijn er 3 behandelingen nodig. Ik vond wel dat ze in de avond opvallend rustig was. Echter reageert de mijne fel op regen dus de afgelopen dagen zijn heel moeilijk voor haar, ze zou eigenlijk wat meer buiten moeten maar is niet te doen met de regen.

Ben wel heel benieuwd, ik ga ook alles documenteren en als ze dit weg krijgt dan denk ik dat ik iedereen die het niet geloofd de mond wel kan snoeren want mijn paard is echt een extreem geval. Niet seizoensgebonden oid dus ik ben oprecht heel erg benieuwd.

hi Kelly, misschien nog een extra optie om te checken ; Is het kaakgewricht van jouw paard wel in balans? Huub Rietberg (Natural Balance Dentistry opgeleid door Spencer Laflure) heeft er een interessant artikel aan gewijd op zijn website (http://www.depaardentandarts.info/wordp ... -syndroom/) Overigens schrijft hij daarbij dat de positieve resultaten die hij ziet vaak in combinatie met Cranio Sacraal en Osteopathie behaald worden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:08

Moderatoropmerking:
Het idee is geopperd om een apart discussietopic te openen over Cranio Sacraal en dit als ervaringen topic te houden. Het discussietopic staat inmiddels ook op het forum. [MD] Cranio Sacraal therapie discussie topic
Het is prima om een apart ervaringentopic en een apart discussietopic te hebben. Dit komt vaker voor op het forum.
Als moderators zullen wij echter niet reacties van het ene topic naar het andere topic gaan verplaatsen. Wij zullen wel vanaf deze modopmerking modereren op posts in dit topic die beter in het discussietopic zouden passen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:17

Dank voor de duidelijkheid Apple +:)+

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:44

Dank je wel Apple. Duidelijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:47

BigBen schreef:
In dit topic wordt al sinds pagina 3 over de wetenschappelijke onderbouwing van cs gediscussieerd, en ik zie geen enkele reden om daar nu mee op te houden.

Laten we eerlijk zijn, het topic splitsen is alleen bedoeld om kritische stemmen monddood te maken.

Inderdaad.... kwalijke zaak! Juist het feit dat Big Ben volhardend doorgaat in het kritische vragen stellen etc is alleen maar te prijzen. Als we zo doorgaan krijgen we ook nog een centraal 'antivaxx' topic of 'hoefreflexzool ervaringen' topics of als we helemaal stoppen met kritisch zijn 'paardenhoroscopen'.

Citaat:
Ik begrijp dat theoretische discussies vervelend kunnen zijn. Anderzijds geloof ik oprecht dat discussies een verrijking en verdieping vormen, waar iedereen, gelovig of sceptisch, zijn voordeel mee doet.

Het topic nu splitsen stinkt naar censuur, en nee, dat ruikt echt niet prettig. Ook de manier waarop vind ik niet kunnen. Het gaat niet op dat één gebruiker voor iedereen beslist hoe het nu verder gaat. Of zijn sommige Bokkers toch gelijker dan anderen ?

Ja je krijgt anders hetzelfe als op facebook, allemaal blije groepjes waarin blij alle positieve ervaringen worden gedeeld en elke kritische noot meteen geweerd wordt. Bokt is júist de plek voor een kritische noot bij onzin.

gebitsverzorger in Noord-Holland aangesloten bij de NVVGP
cursussen hoefbekappen voor paardeneigenaren
http://www.jantineleeflang.nl

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:55

k_m schreef:
Ik heb tijdens de eerste behandeling ook foto's gemaakt trouwens. Misschien leuk om er een paar te laten zien als impressie. Het blijft een vreemd gegeven want er gebeurd veel maar ondertussen heb je ook het idee dat er bijna niks gebeurd :+ Echter stonden haar neusgaten ongelijk voorheen en na de behandeling veel minder. Ik vind het bij Fabienne ook wel heel fijn dat ze zelf ook alles documenteert, ze maakt ook vooraf en achteraf foto's. Dan kan je er ook wel vanuit gaan dat het niet zomaar iemand is die het komt doen. Dat vond ik wel erg belangrijk want ik heb wel het idee dat er wel therapeuten tussen zitten die zich nogal snel expert oid durven noemen.

[ [url=m/P1zKFY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j9SaVv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3KyYKw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk dat er foto's van zijn. Wat doet ze op de onderste foto k_m. Het lijkt alsof ze met haar hand in de mond zit. Klopt dat en zoja wat doet ze dan. Mijn dierenarts heb ik hetzelfde zien doen als de 1ste twee foto's maar nooit wat ik denk te zien op de onderste foto.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:56

Er mogen hier toch ook negatieve ervaringen worden gedeeld of niet? Maar een ervaring is iets helemaal anders dan een mening.

Ik probeer het nu en deel dat hier maar heb nog nergens gezegd dat ik het geweldig goed oid vind. Snap het probleem niet natuurlijk bekappen bv kan toch ook in discussie en ervaring? De mod heeft het nu goedgekeurd dus klaar zo dan toch?

Ik zag vandaag weinig verandering aan mijn paard. Ben benieuwd na de 2de en 3de behandelingen. Ze kon ook niet lang buiten vandaag door de felle regen daar wordt ze erg gek van jammer genoeg. Ik heb ook zilverwater meegekregen, iemand daar ervaringen mee? Heb het nog niet gebruikt voorlopig.

@pien ik geloof via het tandvlees maar ze heeft zo veel uitleg gegeven en ik ben er zelf niet zo diep in thuis dat ik het niet helemaal zeker durf zeggen. Ze deed dit bv ook op het gehemelte.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:01

Ik ben ook benieuwd naar de volgende 2 behandelingen.
Bij Polie was het cranio sacraal zo'n klein onderdeel vd hele behandeling dat ik het lastig vind om positief of negatief erover te zijn. In ieder geval zijn wij heel enthousiast over de osteopathische uitgebreide behandeling die de dierenarts gaf en heb ik het idee dat Polie sinds haar hoofd is behandeld veel beter op let. Ze is ook nooit meer gevallen daarna of heeft iets anders stoms gedaan. Ze let veel beter op sindsdien zo lijkt het.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:32

k_m schreef:
Ik heb ook zilverwater meegekregen, iemand daar ervaringen mee? Heb het nog niet gebruikt voorlopig.

Colloïdaal zilver.
Het zou een antibioticum zijn, maar de werking werd nooit bewezen.
Kortom, kwakzalverij.
Het heeft ook bijwerkingen.
Als je het lang genoeg neemt verkleurt je huid (blijvend) blauw-grijs.
Zeldzaam, maar in Nederland zijn er toch een paar gevallen bekend.

Klinkt niet goed, als een therapeut dit adviseert.

il faut d'abord durer

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:47

Ik kom enkel een paar gevallen in de hele wereld tegen, niet in Nederland?
En dan waarschijnlijk door extreem overmatig gebruik.
Het word werkelijk overal aangeboden en dus waarschijnlijk ook veel gebruikt.

“n de 19e eeuw werd colloïdaal zilver of Argentum Colloidale, frequent gebruikt als behandeling voor allerlei aandoeningen, van een verkoudheid tot huidinfecties. In de jaren veertig van de vorige eeuw begon de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit (de FDA) echter een campagne om het gebruik ervan te bannen. Volgens hen was het namelijk onveilig. Eigenlijk wou de organisatie echter de antibiotica-industrie een duwtje in de rug geven met deze campagne. Die zag namelijk heel wat inkomsten aan z'n neus voorbijgaan omdat mensen liever het goedkope colloïdale zilver gebruikten dan de duurdere medicijnen.”

En wederom belangen??

Marie_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:08

Clasical schreef:
Ik kom enkel een paar gevallen in de hele wereld tegen, niet in Nederland?
En dan waarschijnlijk door extreem overmatig gebruik.
Het word werkelijk overal aangeboden en dus waarschijnlijk ook veel gebruikt.

“n de 19e eeuw werd colloïdaal zilver of Argentum Colloidale, frequent gebruikt als behandeling voor allerlei aandoeningen, van een verkoudheid tot huidinfecties. In de jaren veertig van de vorige eeuw begon de Amerikaanse voedsel- en warenautoriteit (de FDA) echter een campagne om het gebruik ervan te bannen. Volgens hen was het namelijk onveilig. Eigenlijk wou de organisatie echter de antibiotica-industrie een duwtje in de rug geven met deze campagne. Die zag namelijk heel wat inkomsten aan z'n neus voorbijgaan omdat mensen liever het goedkope colloïdale zilver gebruikten dan de duurdere medicijnen.”

En wederom belangen??

Je bron voor dat stukje suggestieve tekst is zo te zien de site optimalegezondheid.com. De initiatiefnemer van die site is iemand die voor zover ik kan zien geen enkele medische achtergrond heeft https://www.optimalegezondheid.com/zilv ... ibioticum/
Diezelfde persoon Robert Jan Hendriks heeft nog een website, genaamd Hoger in Google van RJH Marketing waar duidelijk wordt hoe hij zijn geld verdient. Hij leert mensen hoe je als eerste resultaat bij een Google search eindigt. Zie bijv een podcast met de titel:" Hoe Robert-Jan met 1,2 miljoen bezoekers per maand Google domineert". Daar is hij in ieder geval heel goed in, want die onzinsite van hem staat inderdaad vaak bovenin als je google gebruikt voor iets medisch.

Vreselijk vind ik dat, dat je moet zoeken naar betrouwbare informatie en eerst dat soort onzin naar boven komt.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:52

En op ongeveer een zelfde manier werkt de farmaceutische industrie ook

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:23

Hier slechte ervaringen met cranio (zowel bij mens als bij paard), d.w.z. geen enkel resultaat en een hoop geld kwijt.

Ik haal er tegenwoordig gewoon een fysio of een DA bij als er iets aan de hand is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:47

FCSA schreef:
Hier slechte ervaringen met cranio (zowel bij mens als bij paard), d.w.z. geen enkel resultaat en een hoop geld kwijt.

Ik haal er tegenwoordig gewoon een fysio of een DA bij als er iets aan de hand is.

Bij welke problematiek? Ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Vind het met het headshaking nog aanneembaar maar met sommige andere dingen denk ik ook serieus mwahhh dus ben benieuwd!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:53

k_m schreef:
FCSA schreef:

Bij welke problematiek? Ik sta er nog steeds sceptisch tegenover. Vind het met het headshaking nog aanneembaar maar met sommige andere dingen denk ik ook serieus mwahhh dus ben benieuwd!

Headshaking, meerdere behandelingen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:14

FCSA schreef:

Zou je ook meer informatie willen geven over de therapeut(en)? Bijv achtergrond, ervaring en hoeveel behandelingen er zijn geweest?

Het nadeel van een vrij beroep is dat iedereen zich een cs-therapeut kan noemen. Humaan zijn er geloof ik twee opleidingen waarbij je je bij een beroepsvereniging kan aansluiten. Voor paard of hond is dat er niet eens. Vandaar mijn interesse naar de achtergrond van de therapeut.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:17

Therapeut voor paarden kwam op meerdere grote sportstallen, therapeut voor mensen is ook opgeleid en bekend. Ik zal je de namen in pb sturen.

Het gaat om +/- 3 behandelingen (is al een tijd geleden, ik blijf tegenwoordig ver uit de buurt van al het alternatieve).