Om te beginnen natuurlijk super naar voor jou en je merrie. Ik heb wel een kort en gek verhaal over een paard waar ik voor heb gezorgd die zijn bekken of een daarvan had gebroken. (Ik werkte op een stal en de dierenarts kwam daar om 1.00 smacht. Heb dus niet gezien wat voor onderzoek ze hebben gedaan maar de volgende dag werd me verteld dat het paard zijn bekken had gebroken. Advies was grasmaaier laten zijn en hopen dat het hersteld, maar geen goede prognose. Helaas voor jou ben ik kort daarna gestopt daar te werken. Wel heb ik het paard een jaar daarna (en nog een aantal jaren daarop) op de startlijsten en uitslag lijsten van 3* eventing wedstrijden gezien... maar zoals gezegd weet ik dus niet hoe dat verlopen is..
Ik dacht zelf in mijn omgeving mensen te hebben die een jaarlingmerrie hadden gehad wiens bekken waren gebroken en uiteindelijk als volwassen merrie en onder dierenarts begeleiding toch nog wel een veulen heeft gehad. Dat ga ik even verder onderzoeken voor je.
Edit; merrie had inderdaad als jaarling haar bekken gebroken, maar was daardoor eigenlijk al opgegeven door de artsen. Eigenaren hebben haar heel veel tijd gegeven en als 5 jarige volgens mij voor het eerst gefokt. Ondertussen heeft ze succesvol 3 veulentjes gehad.
Laatst bijgewerkt door
LuffB op 08-01-21 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Kentucky van Equi Center
Yes we Ken