[INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

opisop_shop

Re: [INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:26

Dank!

Dat zou ben ik ook wel benieuwd naar idd.
Zijn er hier mensen die dat doen?

Bonte Wisse Z startgerechtigd :) Darren ook weer terug <3
Dagmar 2012 ♥♥♥♥ Valerie 2014

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:51

NRJ schreef:
opisop_shop schreef:
Jongens ik kan het even niet meer terugvinden in het topic, wat was ook alweer die max dosering met ceterizine?

Dit is de richtlijn die ik aangehouden heb: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17581764/
Uiteraard in combinatie met goed op je paard letten of hij er geen bijwerkingen van heeft.

Oké en dan nu de mutsen vraag, hoeveel pilletjes zijn dat dan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:16

Pilletje is 10 mg dus delen door tien

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:03

Volg dit topic al een tijd en wil graag het verhaal van mijn pony delen Ik weet dat headshaking heel veel verschillende oorzaken kan hebben. November vorig jaar heb ik mijn connemara pony gekocht, bij het proefrijden had hij enorm veel spanning en wilde eigenlijk vooral heel hard rennen met z'n hoofd in de lucht. Niet direct wat ik zocht, maar ik zag er wel een uitdaging in, dus besloot hem na een maand twijfel toch te kopen.

Thuis toonde hij langzaam steeds meer ontspanning en durfde hij z'n hoofd te laten zakken, helaas gooide hij bij ontspanning ook vrij vlot z'n hoofd weer in volle vaart terug naar boven, soms wel 20x per minuut. Hij leek het bit duidelijk niet fijn te vinden, dus na wat grondwerken en vertrouwen winnen, overgestapt op bitloos. Dit gaf duidelijk verbetering, maar het schudden verdween niet. Inmiddels werd het ook voorjaar, dus toch maar kijken of het seizoensgebonden was en neusnetjes (in veel verschillende maten), sprays en tabletten aangeschaft. Dit gaf allemaal weinig verbetering.

Omdat ik na een tijdje steeds meer ging vermoeden dat het vanuit z'n lichaam kwam, hij had al vanaf dat hij er was moeite met voltes en dan vooral rechtsom. Ik dacht dat dit balans was, maar dat zou moeten verbeteren. Heb toen een sportmasseur laten komen, hij was al behandeld door een osteopaat, maar vermoedde dat het meer in z'n spieren zat. En dit vermoeden werd bevestigd. Na 3 behandelingen kort na elkaar en vervolgens op een andere manier rijden was het schudden na een paar weken helemaal weg.

Ik zeg niet dat dit voor jullie paarden ook de oplossing is, maar omdat ik hier zoveel informatie heb gevonden, wilde ik mijn 'oplossing' ook graag delen.

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:39

Wat een leukerd! Fijn dat het nu goed gaat :)

Bij mij komt morgen de DA langs voor een bloedtest, volgens hem kunnen ze daar tegenwoordig wel veel info uithalen en daarna desensibiliseren. Wat is jullie ervaring hiermee?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:38

Mijn DA gaf recent aan dat de (bloed)testen nog niet betrouwbaar zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 20:06

sportmasseur helpt hier ook enorm veel hoor.
dat was bij mijn ruin ook een van de beste oplossingen :j
ik laat nu nog 2 x per jaar de masseur komen en mocht ik zien dat hij toch weer ongemak heeft dan komt ze vaker

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.