Waar moet ik het zoeken?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Romy1234
Ik ben zondag op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 11:54

Hoefsmid is geweest, geen zweren, lijkt ook niet op hoefbevangen, geen nagel verkeerd of iets.
Voor nu heeft hij naast haar leren zooltje ook een pad eronder gezet wat zorgt voor betere drukverdeling en dat lijkt wel behoorlijk wat te verlichten.

Ik ga denk ik toch een afspraak met een kliniek maken voor foto’s maken.

Romy1234

Re: Waar moet ik het zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 12:12

Voor de mensen die nog volgen, afspraak kliniek is gemaakt.
Dus hoop dat ze eindelijk eens wat kunnen vinden, mijn vermoeden is artrose maar we zullen zien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:46

Succes!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:37

Succes TS, hoop dat je wat duidelijkheid krijgt!

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:57

Ik volg dit even. Ik heb ook gevalletje vaag beeld en ook verdenking op bevangenheid. Donderdag kliniek.

Focussed
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:10

26, vaag beeld van mogelijk bevangen, harde manenkam.... Zou best wel eens PPID / Cushing kunnen zijn.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:25

Wanneer had je die afspraak TS ?
Erg lastig zo van die vage klachten! Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Don't take anything for granted

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 13:06

Dinsdag staat de afspraak eindelijk, dus ben benieuwd.
Harde manenkam en schuren heeft/doet ze niet meer sinds ik overgestapt ben op arm hooi, gok toch teveel eiwitten oid, paard naast haar had hetzelfde en is nu ook over sinds die op het arme hooi staat.

Ppid word ook nog op getest, wil alles kunnen uitsluiten of bevestigd hebben.

Kreupel lopen doet ze nog steeds al is het wel wat beter geworden, alleen als ze moet draaien loopt ze nog slecht.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:24

Het blijft natuurlijk altijd lastig maar je hebt een ouder paard ?
En dan op de gok arm hooi gaan voeren ? Juist hebben die oudjes eiwitten en voedingsstoffen nodig , die halen ze echt niet voldoende uit een vitaminekorrel . Dit zeg ik omdat ik begrijp dat hoefbevangen uitgesloten is door de smid . Ook de spieren gaan verdwijnen en je gaat richting najaar / winter dus ze hebben hun reserves hard nodig , zeker oudjes. Persoonlijk denk ik , oude mensen wordddn ook strammer en lopen moeilijker , krijgen atrose of andere dingen , wat is de verwachting van je paard ? Moet ze nig presteren of kan ze lekker genieten van haar oude dag ? Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet alles laten onderzoeken, scheelt je een hoop onkosten .
P.s. dat betekend natuurlijk niet dat je nooit een DA moet consulteren bv ingeval van overduidelijk ziek of pijn .

AmoorM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:46

Waarom niet gewoon naar een paardenkliniek gaan en alle symptomen uitleggen? Laat de dierenarts hun werk doen en evt op advies van hun een plan opstarten met hoefsmid of bijv andere voeding. Ik zou met dit soort dingen voorzichtig zijn met internet. Gewoon goed laten uitzoeken. Ik denk dat goede dierenartsen wel met een oorzaak of plan komen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is dit niet een optie?

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:07

AmoorM schreef:
Waarom niet gewoon naar een paardenkliniek gaan en alle symptomen uitleggen? Laat de dierenarts hun werk doen en evt op advies van hun een plan opstarten met hoefsmid of bijv andere voeding. Ik zou met dit soort dingen voorzichtig zijn met internet. Gewoon goed laten uitzoeken. Ik denk dat goede dierenartsen wel met een oorzaak of plan komen. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar is dit niet een optie?

Persoonlijk denk ik , als ik een geldboom heb heb je absluut gelijk :j maar met dit soort vage klachten kan een DA ook vaak niks en krijg je pijnstillers, rust of juist bewegen een pot glucosamine oid , kijk het even aan als advies . Daarom, gebruik je gezond verstand , kijk naar je dier en vraag je zelf af wat je van het dier verwacht .
Maar niks moet hoor , bovenstaande is wat ik zelf zou doen :)

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-19 18:51

R_oo_s schreef:
Het blijft natuurlijk altijd lastig maar je hebt een ouder paard ?
En dan op de gok arm hooi gaan voeren ? Juist hebben die oudjes eiwitten en voedingsstoffen nodig , die halen ze echt niet voldoende uit een vitaminekorrel . Dit zeg ik omdat ik begrijp dat hoefbevangen uitgesloten is door de smid . Ook de spieren gaan verdwijnen en je gaat richting najaar / winter dus ze hebben hun reserves hard nodig , zeker oudjes. Persoonlijk denk ik , oude mensen wordddn ook strammer en lopen moeilijker , krijgen atrose of andere dingen , wat is de verwachting van je paard ? Moet ze nig presteren of kan ze lekker genieten van haar oude dag ? Gewoon je gezond verstand gebruiken en niet alles laten onderzoeken, scheelt je een hoop onkosten .
P.s. dat betekend natuurlijk niet dat je nooit een DA moet consulteren bv ingeval van overduidelijk ziek of pijn .

Ze is inderdaad al 26 en hoeft zeker niet meer te presteren, ze heeft nog wel een hele grote wil om wat te doen maar als het er niet meer in zit is dat voor mij ook prima, als ik wil rijden mag ik dat ook op een paard van een vriendin.
Het hooi wat ze kreeg was echt te rijk, vandaar overstap, in dit hooi zit ook wel wat hoor en ze staat daarnaast op de wei deels nog. Eerder te snel wat dikkig als te dun.

AmoorM schreef:

Dank je wel voor je reactie, denk dat je eroverheen gelezen heb maar afspraak met de kliniek staat voor dinsdag :)
Op basis daarvan hoop ik dat er wat duidelijkheid uitkomt en weet wat ik kan doen.
Met de hoefsmid zit het wel al goed, ze loopt sinds een tijd al op aangepast beslag, maar moet ik op aanraden van de kliniek aanpassen word dat zeker in overleg met de smid geregeld.

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 16:00

Ik weet niet zo goed wat ik precies moet neerzetten.... met tranen in mijn ogen, kan niet stoppen met huilen, nog nooit zo intens verdrietig geweest.
Het is niet goed, en het komt ook niet meer goed, mijn maatje, mijn soulmate, mijn alles moet ik binnenkort laten inslapen |(
Man wat een k*tdag, waar ik dacht aan artrose of iets in die trant, dat ze maar gewoon lekker met pensioen mocht...
Beide voorbenen chronisch hoefbevangen, hoefbeen al gekanteld.
Daarnaast blijkt dat ze beide diepe buigpezen chronisch een blessure heeft met daarop nog eens een acute blessure.
Ik wist dat ze een hoge pijngrens heeft maar ze is al een hele lange tijd zo hard voor haar zelf geweest, altijd maar alles voor mij willen doen.
Ze moest draven op de harde volte, geen zweep voor nodig want ze doet alles wat ik van haar vraag ondanks ze amper kon draven op die volte, alsnog met dr oortjes naar voren.

Ik ben zo intens verdrietig, maar moet nu voor haar kiezen, ik ga haar zo vreselijk missen!
Ze staat nu op pijnstilling, en moet alles even laten bezinken en straks regelen hoe of wat.
En zij doet maar alsof er niks aan de hand is, bracht haar naar de paddock en loopt naast mij te piafferen en vrolijk te doen met dr oortjes naar voren...
Afbeelding
Net of er allemaal niks aan de hand is, als je haar zo ziet.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:22

ahhh gatverdarrie wat een rot nieuws! Wat kunnen paarden dan hard zijn voor zichzelf. Je maakt de juiste keuze voor haar en dat weet je natuurlijk wel, maar oh wat blijft het lastig want je hart zegt wat anders. Ik wens je heeeeel veeel sterkte.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:03

Ach wat een nare uitslag , en wat een moeilijke beslissing die je moet nemen . Heel veel sterkte !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:46

Wat een rotnieuws, veel sterkte.

Xara, je was fantastisch, ik zal je nooit vergeten.
Bamboo, rust zacht vriend.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:01

Wat een waardeloos nieuws...heel veel sterkte voor de moeilijke tijd die komen gaat :(:)

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:03

Ooh, dat komt hard binnen! Heel veel sterkte hoor! :(:)

Don't take anything for granted

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:05

Heftig, sterkte.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:07

Wat een enorme tegenvaller zeg |(

Heel veel sterkte de komende tijd(en), al denk ik wel dat het de eerlijkste keuze is voor het paard Y;(

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:41

Alles mee gelezen
Jeetje wat een ellende Ts, ontzettend verdrietig.

Denk goed na over hoe je het wil doen en wat je wil.. het afscheid en inslapen kan je maar 1x doen.
Mijn merrie had ook peesblessure en hoefbevangen en terwijl ik toen nog behandelde had ik alles voor mezelf al duidelijk voor als het zover zou komen..
Uiteindelijk moet ze vrij halsoverkop worden ingeslapen en dan scheelt het echt als je voor jezelf al weet wat je wilt.

Voor nu, heel veel sterkte en nog wat mooie momenten samen

Ik zal je zo missen, voor altijd in mijn hart
Medische Hoefschoenen te koop https://www.bokt.nl/markt/ad/486715/2-p ... efschoenen

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 00:32

Ik heb er al lang geleden over nagedacht hoe ik het zou willen inderdaad, omdat ze niet meer de jongste is.
Gelukkig lijkt of alles dit gaat lukken allemaal, super fijne stalhouder.
Moet allemaal nog wel geregeld worden maar komt denk ik wel goed.
Voor zondag staat een fotoshoot gepland en vanaf daar bekijk ik verder.
Mijn ogen doen zeer van al het huilen vandaag, ben vanavond nog weer terug geweest ondanks ik er de hele dag al ben geweest, wil al mijn vrije tijd nu aan haar besteden.
Wil dat ze op stal ingeslapen word waar ik bij ben tot het einde, zij heeft altijd voor kijkkast gestaan en alles gegeven dus nu ben ik er voor haar.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:47

Wat een verdrietige uitkomst. Ik wens je heel veel sterkte.

Gelderse Keur Sport merrie Zilverling Mirna Parcival x Ahoy
Welsh Zwanehoef Kaëla

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 16:58

Wauw ik ben zo zo zo gigantisch blij!!!!
Second opion blijkt dat er geen peesblessure is, hoogstens wat irritatie en oud littekenweefsel.
Wel wat gekanteld hoefbeen maar prima mee te leven met wat kleine aanpassingen.
Heb hem wel 5x gevraagd of hij het zeker wist, dus wauw zoveel meer als ik gehoopt had <3 *\o/* *\o/*

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:00

Wauw wat een ongelofelijk goed nieuws, superfijn, gefeliciteerd!! waar ben je met haar geweest?

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005