Ervaringen paard met gezwel in blaas *video*

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

_Nelleke_

Re: Ervaringen paard met gezwel in blaas *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:18

Iets van waterafstotende pleisterspray?

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 09:47

Evelienkiss die Mud Fever Boots Woof Wear zijn wel heel interessant, bedankt voor de tip! +:)+ Zoiets zou het moeten zijn, iets dat beschermt én goed blijft zitten. De wonden kan ik in het begin nog met verband eronder zetten, tot ze genezen zijn. De turnout boots zijn minder interessant doordat deze te vast rond het been zitten en daardoor niet constant aangehouden kunnen worden.

Nelleke ik werk al met barrière crème, wat iets gelijkaardigs is lijkt me. Maar ik neem het mee.

Ellepel, jouw link komt - wat de stukken over o.a. cystes, en de oorzaken en de behandelingen van incontinentie betreft, grotendeels overeen met wat mijn veearts vertelde (wel zware wetenschappelijke kost }:0 ). Katheriseren is een mogelijkheid om de incontinentie op te vangen maar is uiteraard enkel symptoombestrijding en praktisch niet haalbaar wegens dagelijks uit te voeren. Bethanechol wordt ook gebruikt ter behandeling maar heeft serieuze bijwerkingen waaronder vergroot risico op koliek, én enkel succesvol als je het binnen de 2 weken begint toe te dienen nadat het probleem is ontstaan.
En dat is eigenlijk het grote probleem: hoe langer je wacht met behandeling op te starten, hoe minder kans op slagen je hebt om de oorzaak (en de incontinentie) definitief weg te nemen. Je zou er binnen de paar weken moeten kunnen bij zijn, maar het probleem is dat wanneer je de symptomen gaat waarnemen (urine die lekt), de oorzaak zich al weken, maanden eerder heeft gemanifesteerd. En je dus altijd veel te laat gaat zijn.

[o] http://www.horseandsoul.be : Lessen horsemanship en academische rijkunst
Volg me op https://www.facebook.com/horseandsoulkatrien !

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:23

Ik dacht in een andere richting - iets dat de urine niet naar beneden laat druppelen, maar naar voren stuurt. Een soort van een "open regenpijp" naar voren gericht, vast aan de rug gemaakt. Dan zal urine niet aan de benen komen, maar onder het paard.

Phenomena Appear According to Causes

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:00

Is er al bekend of de incontinentie samenhangt met de vermoedelijke steen?

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

jirina schreef:
Ik dacht in een andere richting - iets dat de urine niet naar beneden laat druppelen, maar naar voren stuurt. Een soort van een "open regenpijp" naar voren gericht, vast aan de rug gemaakt. Dan zal urine niet aan de benen komen, maar onder het paard.

Dat was ook mijn suggestie.

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)