Iets kalmerends tijdens trailerrit?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mloes

Iets kalmerends tijdens trailerrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 15:01

Geen idee of het hier goed staat, maar:

Half oktober is ons nieuwe huis met weiland klaar, en komen de paardjes eindelijk aan huis! Mijn haflingermerrie van 29 is in haar hele leven nog niet vaak op de trailer geweest, ze vindt dit best wel spannend. Nu moeten we van Utrecht naar Holten, best een eindje dus. Als maatje heb ik een shetlander gekocht van een stalgenootje, ze kent de shet dus wel (staat in de wei naast ons) dus ik hoop dat ze daar wat steun aan heeft.

Nu overweeg ik ook om via de dierenarts iets kalmerends te geven, om de stress te reduceren. Mag ook iets homeopathisch zijn. Iemand goede ervaringen ergens mee?

(ze worden vervoerd in een vrachtwagentje, hopelijk scheelt dat al t.o.v. een trailer)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:05

Mijn paard is als 2 jarige ondersteboven gegaan in de trailer en sindsdien heel angstig.
Ik geef hem Strezz druppels van phytonics en doe hem een geluidsdempend oornetje op, daarmee reist hij weer heel goed!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:17

Ik zou een dag of vier van tevoren beginnen met dit: https://www.medpets.nl/bach+rescue+drup ... GYEALw_wcB . Overal te verkrijgen hoor, maar dit is even een link om te laten zien wat ik bedoel. Werkt prima en maakt dat de scherpe randjes van spanning eraf is, maar dat ze ngo wel normaal reageren verder.
Als jezelf stress hebt hiervan, kan je het zeker ook zelf nemen. Ook een paar dagen van tevoren ermee beginnen!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

LBLGypsyCobs

Re: Iets kalmerends tijdens trailerrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:27

Half oktober?

Dus nog ruim de tijd om met je merrie wat kleine trailer ritjes te doen, naar plekken die ze leuk vindt of gewoon een rondje en weer naar huis.

Flink belonen en wat lekkers geven, probeer van de trailer een feestje te maken.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:29

Jet schreef:
Ik zou een dag of vier van tevoren beginnen met dit: https://www.medpets.nl/bach+rescue+drup ... GYEALw_wcB . Overal te verkrijgen hoor, maar dit is even een link om te laten zien wat ik bedoel. Werkt prima en maakt dat de scherpe randjes van spanning eraf is, maar dat ze ngo wel normaal reageren verder.
Als jezelf stress hebt hiervan, kan je het zeker ook zelf nemen. Ook een paar dagen van tevoren ermee beginnen!

Dat is vooral belangrijk ja! Dat het iets is met een kalmerende werking, geen verdovende werking.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:38

Ja Troy, buiten dat dingen als Sedalin e.d. vaak de stress alleen maar erger maken omdat ze dan wel stress hebben, maar een soort van verlamd zijn om er iets tegen te doen. Dat is best beangstigend. Bovendien, als ze wel suf zijn kunnen ze minder goed anticiperen op bochten etc., in een trailer best eng.

De tip van LBLGypsyCobs is natuurlijk ook een goede!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:41

Ik had een enjector als ik het goed schrijf, is van de paardendrogist. Het is pasta en het werkt echt goed, het haalt de ergste stress weg.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:58

Ik volg mee. Ben ook aan het kijken voor een kalmerende middel voor mijn paarden dat goed werkt.Ik hoor goede verhalen over Chillpill paard ( Ecostyle paard) en dat wil ik ook gaan bestellen. Ik kan je nu niet over de Chillpill paard vertellen of het goed werkt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:12

Confidence EQ feromoon gel kan je overwegen, die van mijn stalgenoot reageert hier heel goed op.
Is wel erg pittig geprijsd.

Ik zou het wel doen, het is maar een eenmalig ritje en je haalt net het scherpe er af. DA heeft misschien ook wel een suggestie was goed werkt maar niet suf maakt.

Oefenen is mooi maar als je daardoor alleen maar meer stress krijgt dan zou ik dat laten.
Neem aan dat je na zoveel jaar dit dier te hebben gehad, wel kan inschatten of oefenen effect gaat geven of niet.
Zo wel, vooral doen natuurlijk! Hoe minder stress, hoe fijner.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 09:25

LBLGypsyCobs schreef:
Half oktober?

Dus nog ruim de tijd om met je merrie wat kleine trailer ritjes te doen, naar plekken die ze leuk vindt of gewoon een rondje en weer naar huis.

Flink belonen en wat lekkers geven, probeer van de trailer een feestje te maken.

Ze heeft in de 18 jaar dat ik haar heb een keer of 5, 6 op de trailer gestaan. Dit wordt haar laatste ritje naar huis ;) Ze is 29, ze komt aan huis dus ik hoop dat ze hier over heel veel jaar een keer dood mag gaan.

En ze gaat wel op de trailer hoor, maar ik zie aan haar dat ze het eng vindt en dat vind ik sneu. Zoiets als Bach Rescue druppels klinkt goed. Ze hoeft niet helemaal platgespoten op die trailer te staan, maar inderdaad even de scherpe randjes er af.

Thanks voor de reacties!

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:28

Bach druppels kunnen helpen maar ze doet dus niet gek, ze vind het alleen niet leuk? Dan zou ik haar met maatje gewoon op het wagentje zetten, lekker eten erbij en gaan.

Mondy

Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:38

Persoonlijk zou ik voor zo'n rit en zo'n paard voor een vrachtwagentje gaan ipv trailer. Merk dar ze daar een heel stuk rustiger in zijn. Dat rustgevende werkt alleen als ze daar open voor staan maar breken ze makkelijk doorheen met stress. En teveel wil je ook niet.

[o]Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
[EJL-ITP] Op naar 2019 met mn vriendje Woldhoeves Jolly Joker.
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 10:04

Mondy schreef:
Persoonlijk zou ik voor zo'n rit en zo'n paard voor een vrachtwagentje gaan ipv trailer. Merk dar ze daar een heel stuk rustiger in zijn. Dat rustgevende werkt alleen als ze daar open voor staan maar breken ze makkelijk doorheen met stress. En teveel wil je ook niet.

Ja klopt, daarom heb ik ook een vrachtwagentje gehuurd.

@bigone; ze doet niet gek nee, ze vindt het gewoon stressvol. Opgetrokken flanken, diarree. Het is ook wel een rit van anderhalf uur. Ze wil dus ook niet eten op de trailer (terwijl ze normaal leeft voor eten, echte haflinger :Y) ). Dus als ik de scherpe kantjes er een beetje af kan halen, heel graag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie