[INFO] castreren

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

barbaras

Re: [CENTRAAL] castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:46

Moet je helemaal niet koelen dan? Ik moest 3x per dag koelen toen mijn hengst gecastreerd was. Dit was niet via de lies maar neem aan dat dat bij zwelling niet veel uitmaakt

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:33

Nope, zou niks voor hem doen. Hij heeft waarschijnlijk een bloeding gehad van een adertje dat is gesprongen. Daardoor is zn zak gevuld en bloed duurt langer om af te voeren dan vocht. Moet het als een enorme blauwe plek zien en duurt ong 4 weken voordat het lichaam dat afbreekt. Dit is na contact dinsdag. Mag nu ook met hem draven. Als het 2x zo groot word moet ik alarm slaan maar voor nu is er dus niks aan de hand...

Assepoester, het bewijs dat een schoentje je leven kan veranderen! O:)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:43

carika schreef:
Kan iemand een dierenarts aanbevelen die op locatie (in de wei) castreert in zuid-west Drenthe?
Dierenkliniek Den Kaat en Zuid-west Drenthe heb ik al gevraagd, door hun wordt ik morgen terug gebeld.

Hier al jaar en dag goede ervaringen met Zuid-West Drenthe. Bosman doet het het bij ons ieder voorjaar staand. Voor de liggende/oudere gevallen komt Molema en voor het eerst een paar weken geleden Lautenschutz gehad voor een klophengst. Hebben we aan huis gedaan voor een castratie over de lies, zeer goede ervaring. Diertje liep binnen drie dagen alweer alsof hij nergens last van had (Dag 1 op stal, dag 2 en 3 even los in de rijbaan, dag 4 weer 24/7 op het land.)

Ideale van thuis vinden wij: minder stress van transport/vreemde omgeving, lichaamsbekende bacteriën aanwezig in de omgeving en vrij snel weer voldoende ontspannen beweging mogelijk om wondvocht etc af te doen vloeien.

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:23

Ik ga morgen de dierenarts bellen om een afspraak te maken voor volgende week.
Kosten zitten hier rond de 105 en 145 euro. :)

[KS] [Volg] Olivia x Liz. Wales
Olivia van 't Vöske drachtig van Liz . Wales 21-02-2020
powys(NL)Puzzle - Verkocht
Wedge Gribaldi x Garanco Z1+4 Verkocht naar Noorwegen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:21

Elvirave schreef:
Nope, zou niks voor hem doen. Hij heeft waarschijnlijk een bloeding gehad van een adertje dat is gesprongen. Daardoor is zn zak gevuld en bloed duurt langer om af te voeren dan vocht. Moet het als een enorme blauwe plek zien en duurt ong 4 weken voordat het lichaam dat afbreekt. Dit is na contact dinsdag. Mag nu ook met hem draven. Als het 2x zo groot word moet ik alarm slaan maar voor nu is er dus niks aan de hand...

Hoe gaat het nu met je paard? (de mijne is ook net 2 weken geleden gecastreerd en heeft nog wat zwelling)

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:06

Bij mij is het volledig weggetrokken! Ook vrij vlot kunnen opbouwen dus was er eigenlijk wel heel erg tevreden mee. Pas toen die hele dagen bijten stond is het helemaal weg gegaan. Toch iets wat het lichaam zelf moet opnemen.

Helaas heeft die sukkel zichzelf behoorlijk aangetikt afgelopen zondag, dag erna zouden zn ijzers eronderuit gaan. Dus nu staat die weer stil.

Assepoester, het bewijs dat een schoentje je leven kan veranderen! O:)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:23

hakkie takkie weg is zakkie! :oo
Afbeelding
We hadden hem nog gezegd dat hij niet moest kijken...
Afbeelding
:(:)
Afbeelding

Morgen middag kijken of het erg is gaan zwellen, als het echt flink dik is dan koelen en beweging geven, als het mee valt gewoon even wat stappen en dan is het goed. :)

[KS] [Volg] Olivia x Liz. Wales
Olivia van 't Vöske drachtig van Liz . Wales 21-02-2020
powys(NL)Puzzle - Verkocht
Wedge Gribaldi x Garanco Z1+4 Verkocht naar Noorwegen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:46

Nou bij de mijne is het mis.. Hij staat weer op de kliniek met een fikse ontsteking.
Precies 3 weken na de castratie en hij kreeg ineens een ei op de wonde en koorts. Na overleg kliniek veearts laten komen. Toen de veearts er eindelijk was (4 uur later.. eerst 2 uur wachten op het terug bellen van de kliniek, toen wachten op de veearts) was het abces al open gesprongen. Veearts heeft de balzak aangeprikt en de ontsteking bleek ook achterin zijn balzak te zitten. Het moest zo snel mogelijk open. Dus met spoed naar kliniek, waar ze het open gesneden hebben en daar kwam me toch een hoeveelheid troep uit.
Ik denk dat dus al een week aan de gang was, heb namelijk precies een week eerder (14 dagen na castratie) ook al de kliniek gebeld omdat het weer dikker werd en warm aanvoelde.

Ik baal enorm! ^) Het arme dier staat inmiddels al 1,5 maand alleen.. Was net 2 weken thuis en was net weer gras aan het opbouwen. Bij het vorige verblijf (invriezen en castreren, 3 weken in totaal) op de kliniek is hij maarliefst 70 kilo afgevallen (en nee hij was echt niet te dik, het zijn echt spieren die hij kwijt is). Om maar niet te beginnen over de kosten %) |(

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:50

jorretje schreef:
Nou bij de mijne is het mis.. Hij staat weer op de kliniek met een fikse ontsteking.
Precies 3 weken na de castratie en hij kreeg ineens een ei op de wonde en koorts. Na overleg kliniek veearts laten komen. Toen de veearts er eindelijk was (4 uur later.. eerst 2 uur wachten op het terug bellen van de kliniek, toen wachten op de veearts) was het abces al open gesprongen. Veearts heeft de balzak aangeprikt en de ontsteking bleek ook achterin zijn balzak te zitten. Het moest zo snel mogelijk open. Dus met spoed naar kliniek, waar ze het open gesneden hebben en daar kwam me toch een hoeveelheid troep uit.
Ik denk dat dus al een week aan de gang was, heb namelijk precies een week eerder (14 dagen na castratie) ook al de kliniek gebeld omdat het weer dikker werd en warm aanvoelde.

Ik baal enorm! ^) Het arme dier staat inmiddels al 1,5 maand alleen.. Was net 2 weken thuis en was net weer gras aan het opbouwen. Bij het vorige verblijf (invriezen en castreren, 3 weken in totaal) op de kliniek is hij maarliefst 70 kilo afgevallen (en nee hij was echt niet te dik, het zijn echt spieren die hij kwijt is). Om maar niet te beginnen over de kosten %) |(

Hoe gaat het nu met hem?

Heeft hier iemand ervaringen met een verzekering voor het castreren?

Demixcoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:21

Hoi
Ik heb een shetlander hengst van 8 jaar en hij moet gecastreerd worden omdat ik hem moet verkopen en ik heb al een koper. Maar hoeveel kost dat ongeveer wanneer het bij een kliniek gedaan word.(of thuis als dat kan op die leeftijd)
Mvg

Demi

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:28

wij zouden op de kliniek (staand) 150 kwijt zijn voor twee, maar uiteindelijk 800 omdat ze allebei maar 1 bal hadden. De ene liggend en de ander zelfs in de lies, dus op tafel.

2018 met onze Trekpaarden
Boomslepen in Heiligerlee - Maart 2019
Oogst en Historische dagen 2019

FB pagina: Buitenrijden Drenthe voor buitenritten in Drenthe!
Dacht je dat een kleinigheid geen verschil maakt? Ga maar eens met een mug op de kamer slapen!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:05

Hoi hoi,

Een oude topic natuurlijk maar dacht er in vragen kan misschien wel.

Mijn jaarling is woensdag Gecastreerd via de lies.
Nou moet ie 2 weken boxrust/postzegel weitje staan. En 2x daags stappen 10 min.
Maar nou wilt mijn jaarling graag in het zand rollen mag dat? Of zeggen jullie nee doe maar niet wacht nog maar even daar mee.

tamary

Re: [INFO] castreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:17

Als je zeker weet dat die niet al bokkend overeind komt daarna. In de box zullen ze ook liggen en je loopt het risico dat hij anders daar gaat rollen. Maar bel anders de DA even, die weet meer van de beperkingen die wij misschien niet geheel logisch vinden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –