Airfryer, wat doe jij ermee?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:08

Ik ben al een jaar volledig fan van de XL van Philips. Heb er twee, in Nederland en in Spanje. Echt voor van alles en nog wat!

MoniqueT

Re: Airfryer, wat doe jij ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:43

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:11

Je mag het mandje er gewoon uithalen, ook bij de Philips Airfryer XL. Je kan een springvorm (tot 22 cm) op de bodem zetten, maar die zal scheef staan. Dat los je op door een paar van die siliconen cupcakevormpjes eronder te zetten (op z´n kop natuurlijk).

Ik bak ook boterkoek en cake in mijn Airfryer, zonder mandje, vorm op de bodem of op de grillplaat.

Bakpapier en folie gebruik ik nooit. Vlees mag gewoon los in het mandje hoor, je hebt gewoon wat meer schoonmaakwerk maar ik vind dat niet erg. Sopje erin, half uurtje weken, klaar.

Ik krijg de ruimte achter het element niet goed meer schoon, nooit een spatdeksel gebruikt. Dat ga ik bij een volgende zeker wel doen. Zo´n barbecuematje op maat geknipt bovenop het mandje is al genoeg. Ik heb zo´n matje ook in het mandje zelf.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:40

Ik heb zowel de bakplaat als de grillplaat, maar als ik moest kiezen, ging ik voor de grillplaat. Door de gaatjes kan er inderdaad vet weglopen en krijgt het gerecht ook van onderaf hete lucht. Ik maak op de bakplaat weleens een cake of boterkoek, maar dat doe ik net zo makkelijk in een kleine rondje bakvorm die ik dan op de grillplaat plaats. Zo´n half Turks brood of een pizza kan ook op de grillplaat.

Kortom, op de bakplaat kan wat op de grillplaat ook kan, andersom niet altijd :-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:31

De grillplaat gebruik je voor vlees, vis en alles wat je op een vlak oppervlak kwijt wil. Taartvormen zet ik er bijvoorbeeld ook op, dat is veel ruimer dan in het mandje en ik kan er alles uithalen zonder mijn vingers te branden. Plus dat het echt veel makkelijke schoonmaakt dan het mandje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:10

Bitterballen en kroketten speciaal voor de Airfryer kleuren wel en zijn superlekker!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:21

Suus__ schreef:
Wij hebben een Phillips Airfryer XL maar helaas de storing dat hij ineens oploopt naar 59min.... Kennis van mij heeft hetzelfde probleem maar vanwege de verstreken garantie doet Phillips niks.... :( Iemand tips?

Het goed ontvetten van het display wil ook weleens helpen.

Toch banketstaaf van Philips, die van mij was meer dan 1 jaar oud en is wel zonder kosten nog gerepareerd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:42

Snugger van me!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:01

Beter even in de magnetron, denk ik. En voor die Airfryer lekker een goed kwaliteit runderburger kopen, vers.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie