Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Picassox

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:42

Mooi lijstje liespower!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:13

Dat veel wijn en taart herken ik helaas van afgelopen weekend. Was vorige week eindelijk weer zo lekker bezig, maar moeilijk om weer door te zetten na zo’n weekend hoor!

O: 6 el havermout, 1 el 100% pindakaas, +- 200 ml havermelk (light) en een hele banaan
T: 2 mandarijnen
T: een kapje bruin brood en een raw/vegan ‘snickerbar’ (met dadels/cacaopoeder/ahornsiroop)
M: klein saladebakje van de AH met rode quinoa, sojabonen, pompoenpitten en sesamdressing
T: 150 gram rauwe worteltjes
A: kom zelfgemaakte broccoli courgette soep en een half bruin pistoletje met een beetje gezouten roomboter

B: hele dag klussen in ons nieuwe huis

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:14

Vandaag:

O: 6 el havermout, 1 el pindakaas, 200 ml havermelk en een kleine banaan
T: een mandarijntje en een groentenshot (zo’n klein flesje van de AH)
M: 2 groentenwraps met daarop 1/2 avocado per wrap en de ene wrap met 65 gram kikkererwten, de andere wrap met 65 gram sojaboontjes
T: een Barebells eiwitreep
A: Thaise groene curry met 250 gram boontjes en 50 gram taugé, met volkoren rijst en kokosmelk

B: klussen hele dag

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 13:23

Gisteren:

O: 6 el havermout, 1 banaan, 1 el pindakaas, scheut havermelk light
T: een dadel
M: 4 volkoren boterhammen met sojaboter en melkchocolade hagelslag
T: een Barebells reep en nog een dadel
T: 2 mandarijntjes
A: 1,5 opscheplepel zilvervliesrijst, 320 gram Chinese wokgroenten, 2 kleine Chinese vega springrolls en een beetje zoetzure saus
T: 200 ml Alpro caramelijs :o

B: hardlopend naar de sportschool, 30 minuten krachttraining en wandelend terug

Vandaag:
O: smoothie bowl van 1,5 bevroren banaan, een handje boerenkool, 1/2 avocado met als topping 4 el Eat Natural granola en 2 el granaatappelpitjes
T: een vanillemuffin met chocotopping (was zo niet nodig en niet per se zin in, maar kon geen nee zeggen omdat iemand 'm speciaal voor mij had gehaald)
M: 2 groentenwraps met laagje muhammara, 65 gram sojaboontjes, 65 gram kikkererwten, 50 gram ijsbergsla en 2 el pompoenpitten
T: een koffie met sojamelk
T: 2 dadels, een mandarijn en een appel
A: 270 gram verse worteltjes/doperwten, 4 vegan vissticks en kleine portie zoete aardappelfrietjes uit de airfryer met een beetje vegan mayo

B: 30 minuten wandelen, verder stil zitten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:45

Gisteren:
O: acaibowl van 1 banaan, 1/2 avocado, gemalen koffiebonen en rauwe cacao. Topping was 2 aardbeien, stukje passievrucht, sterfruit, druiven en mandarijn.
T: een latte macchiato met havermelk
M1: chiapudding van geprakte banaan/amandelmelk/vanillepoeder met beetje zelfgemaakte granola en sterfruit bovenop
M2 (mega trillerig en slap?): 3 bruine puntjes met pindakaas
T: 200 ml selderij sap
A: klein stukje lasagne van volkoren lasagne met +- 75 gram spinazie, redelijk wat roomkaas/oude kaas en 30 gram zalm ongeveer

B: 2 uurtjes lesgeven buitenbaan en 40 minuten wandelen

Vandaag:
O: kleine smoothiebowl van 3 handjes blauwe bessen, 1 kleine banaan en beetje Alpro yoghurt naturel. Topping was 4 el Eat Natural ontbijtgranen, 1 el chiazaad en 1 el kokosrasp.
M: wordt een tosti van 2 volkoren boterhammen, 1 plakje kaas en beetje ketchup
T: misschien iets kleine op het festival bij ons in het park
A: 50 gram doperwten, 50 gram sperziebonen, 150 gram rode biet en een vegan kaassnitzel van de Ekoplaza

B: 60 minuten zware krachttraining, kleine wandeling (30 minuten) met vriendlief

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 13:09

Gisteren:

O: smoothiebowl van 1 kleine banaan en 3 handjes blauwe bessen met een scheut Alpro yoghurt, topping was 4 el Eat Natural granola en een beetje chiazaad en kokosrasp
T: een soja latte macchiato en een roomboter croissant (heel veel trek laat op de ochtend?)
M: kleine quinoa salade met 3 handjes boerenkool, een halve zoete aardappel, een paar rozijnen en pompoenpitten (geen dressing)
T: een kleine appel met kaneel
A: 2 groentenwraps met een beetje pesto, pijnboompitten, een halve rode paprika, 5 falafelballetjes, sperziebonen en een half rood bietje
T: 2 kleine plakjes bierbrood met kruidenkaas proeven (vriendlief was aan het bakken)

B: 13.000 stappen

Vandaag:

O: havermoutje van 6 el havermout, 1 tl cacaopoeder, scheut Oatly light, 45 gram eiwitpoeder, stukje 85% chocolade en een kleine banaan (heb ongeveer de helft opgegeten, vond het zo smerig met die eiwitpoeder, kan er niet aan wennen)
T: 2 kleine stroopwafels van Leev (100% volkoren en biologisch), 150 gram witte druiven
M: veel groenten op 1 bord: 2 kleine rode bietjes, 1/4 komkommer, 200 gram sperziebonen
A: uiteten met vriendinnen, volgens mij werd het sushi maar ik hou het vega en niet te veel
T: borrel op de uni, dus gok wel een rood wijntje en een klein hapje

B: 60 minuten krachttraining, misschien als ik heel veel zin heb straks nog klein rondje hardlopen (3 á 4 km)

Blijft inspirerend om alle lijstjes te lezen! :) Ik vind het vaak lastig wat ik moet eten en hoe ik het gezond en in balans houd. Ik zie wel in dat ik vaak wat veel eet (en dat merk ik ook, want weinig/niet afvallen).

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:40

Omg, heeft Oatly crème fraiche?! Waar heb je die gekocht Mijny? :D

Vandaag:
O (laat pas na hardlopen): een appel met beetje kaneel en 2 volkoren boterhammen met plakje kokosbrood
M: 500 ml slowjuice van alleen groene groenten
T: een grote zelfgemaakte dadelreep van kokos/chiazaad/dadels
T: een blikje ijskoffie van Oatly
A: maaltijdsalade van de EkoPlaza met linzen/kikkererwten of biet/geitenkaas

B: 5 km hardlopen en 2 uurtjes lesgeven

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:22

Gisteravond nog een flesje Ice Tea green en een bietenbrownie erbij 's avonds.

Vandaag:
O1: een banaan
O2: een acaibowl met zelfgemaakte granola, frambozen, halve banaan, blauwe bessen, chiazaad en havermelk
T: een kleine latte macchiato met havermelk en een hapje bananenbrood
M: salade van 75 gram sla, 20 gram julienne wortels, een klein rood bietje, 50 gram pompoen, een halve paprika, een handje rauwe nootjes en een 1/4 zakje Ras El Hanout dressing
T: halve komkommer
A: linzencurry met witte rijst, wordt waarschijnlijk 2 opscheplepels linzen met kurkuma en dan een klein beetje witte rijst (mijn buik trekt gewone witte rijst niet zo fijn)

B: 50 minuten krachttraining in de sportschool, 1 uur wandelen met de hond (misschien wordt dat rustig hardlopen en wandelen afwisselend)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:04

O: smoothiebowl van 1 banaan en 4 handjes blauwe bessen met een heel klein scheutje havermelk, topping was 6 el Eat Natural ontbijtgranen en 1 el kokosrasp
T: een Barebells reep
M: een grote salade met courgette/spinazie/bieten/paprika/komkommer en een klein bolletje bietenhummus, daarna een grote latte macchiato met havermelk
A: eten bij m’n schoonouders; wordt een AVG’tje met een vleesvervanger gok ik

B: 4,5 km hardlopen, 10 km fietsen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:58

Behoorlijk lastig weekend gehad wat betreft eten, ging eigenlijk best goed maar gisteren moest vriendlief de marathon lopen, ik 25 km fietsen/1 uur wandelen en urenlang langs de kant klappen, springen en aanmoedigen en toen 's avonds toch een beetje te veel gegeten omdat ik zo moe en hongerig was van de hele dag. Jammer!

Vandaag weer beter:
O: 200 gram amandelyoghurt met 4 el Eat Natural granola en een klein handje diepvriesframbozen
T: een banaan
M: een salade van 150 gram sla, een eetlepel pompoenhummus, wat zwarte olijven, 1/2 komkommer en groentenburgertje
A: spuitenstamppot van 100 gram spruiten, 2 kleine kruimige aardappeltjes, een handje hazelnoten en 50 gram verse geitenkaas

B: 75 minuten krachttraining sportschool en m'n stappendoel van 10.000 weer halen :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:41

@Amira: nou niet echt mee bezig maar vind het wel heel interessant. Ik probeer tegenwoordig tussen 10.00 uur en 19.00 uur te eten. Veel later dan 10.00 uur lukt me echt niet en het komt nog wel eens voor dat ik toch om 08.00 uur of eerder al ontbijt. Ik ben echt een ochtendmens en actief 's ochtends, dus vind het heel vervelend om m'n ontbijt uit te stellen. 's Avonds niet eten vind ik dan weer geen probleem.

Hoe ervaar je het? Merk je al veel voordelen? :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:55

Gisteren:
O: 150 gram blauwe bessen en een appel
M: 200 gram amandelyoghurt, 6 el Eat Natural granola en een handje bevroren frambozen
T: pakje van 3 rijstwafels met pure chocolade
T: 50 gram sla, 70 gram rauwe wortels en 1/4 komkommer in de pompoenhummus gedipt
A: 2 bietenwraps met handje bieten, wortel, sla, een eetlepel hummus en een paar falafelballetjes
T: een stukje rocky road (kant-en-klaar van de AH)

B: 4 km hardlopen

Vandaag:
O1: een banaan en glas water met citroen
O2: smoothiebowl van 1 banaan, 3 handjes blauwe bessen, 40 gram eiwitpoeder (amandel), 100 ml Alpro kokosmelk en een topping van 4 el Eat Natural granola, 2 el pompoenpitten, 2 el kokosrasp en 1 el chiazaad
T: 50 gram rauwe worteltjes en 150 gram blauwe bessen
M: groentenomelet van 2 eieren, een hele puntpaprika, 50 gram doperwtjes, een beetje spitskool en 50 gram tuinbonen (groentenrestjes opmaken :D )
A: klein kommetje pastinaaksoep en een klein broodje met zelfgemaakte pulled jackfruit met BBQ saus en cowlsla

B: 60 minuten intensieve krachttraining

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:38

O: een grote latte met almond milk en een smoothiebowl van spinazie/mango/banaan/amandelmelk met een halve banaan en amandelen als topping
T: een gembershotje en 2 dadel-notenballetjes
T/M: een grote banaan en 5 aardbeien
A: vegan burger met frietjes en vegan mayo

B: 15.000 stappen door Athene

Probeer ondanks de vakantie toch wel beetje op m’n eten te letten. Vandaag beetje veel koolhydraten en weinig eiwitten, maar even kijken hoe ik dat morgen het beste kan invoegen...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:37

Afgelopen dagen heel lekker gegaan, ook op vakantie nu, maar vandaag beetje ‘eet-buierig’, probeer vandaag de schade zoveel mogelijk te beperken...

O: smoothiebowl van avocado, banaan, boerenkool en amandelmelk met als topping een kiwi, halve banaan, chiazaad en heel veel honing (dat laatste was echt niet de bedoeling en ze waren vegan proteïne shot vergeten dus dubbel niet zoals ik wilde...)
T: 2x rauwe dadel-cashewbars (nogsteeds megatrek na de smoothiebowl omdat we voor ontbijt ruim 15.000 stappen al hadden gezet en Akropolis op en af waren geklommen)
M: handje onbewerkte gemengde nootjes en 3 hapjes raw chocolate taartje
T: 1/4 zak Lays chips...
T: half spinazie-feta broodje (want nogsteeds trek)
A: Mexicaanse vegan wrap met zwarte bonen en chilisaus

B: 20.000 stappen

Bleh, zo goed gepland en baal dan dat het toch anders uitpakt. Niet altijd helemaal binnen m’n macht, maar toch...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 06:55

Zeker gelijk in hoor Noeps, maar ik ben juist zo goed bezig de laatste tijd qua eten en de kilo’s willen er totaal niet af (wat dus betekent dat ik nogsteeds te veel eet) en ik ben wel gevoelig voor kilo’s eraan... M’n eerste doel is daarom gezond eten, tweede doel wordt daarin minder eten. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 16:02

Gisteren:
O1: stukje vegan chocolade en een gembershotje
O2: smoothiebowl van banaan en rauwe cacaopoeder met 50 gram sojaproteine en een topping van gojibessen, een halve banaan en suikervrije granola
M: grote vegan champignonburger op een bruine volkoren bol met een sausje en zoete aardappel chipjes
A: smoothie van spinazie/bleekselderij/groene appel/gember
T: 3 handjes zoute pinda’s

B: 12.000 stappen door de stad

Vandaag:
O1: een gember-citroen shotje
O: smoothiebowl van banaan, ananas en spinazie met 50 gram sojaproteine en een topping van een halve banaan, een eetlepel chiazaad en wat amandelschaafsel
M: een volkoren wrap met ‘Griekse salade’: komkommer/tomaat/olijf/fetablokjes met kruiden
T: een mini apple pie van de bakker (4 hapjes appeltaart)
A: een vegetarische pizza met kaas en groenten en 2 glazen rode wijn

B: 20.000 stappen door de stad

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:19

Vandaag gekke dag: vanaf 3.15 Nederlandse tijd al wakker en aan het reizen. Dus mega snaai drang maar door even te plannen en mezelf niet alles te verbieden hoop ik vandaag door te komen.

O1: 4 dadel-kokosballetjes
O2: bakje Griekse yoghurt met handje walnoten en cupje honing
T/M (al om 10.00 uur): bietenwrap van de Vegetarische Slager met groenten en vega-tonijn
T: 250 gram druiven
T: 200 gram worteltjes
T: latte macchiato met havermelk
A: een halve broccoli, stukjes geroosterde aubergine, gebakken bietjes en spinazie met een vegan ‘’kaassnitzel’

B: beetje boodschappen en wasjes draaien en hopelijk vanavond naar hardlooptraining (+- 7 km intervaltraining)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:27

O: smoothiebowl van 1 kleine banaan, 4 handjes blauwe bessen, scheutje havermelk, 15 gram vegan eiwitpoeder. Topping was 1 kiwi, 4 el Eat Natural granola, 1 el chiazaad.
M: een kleine gekookte broccoli + daarna 1 bruine boterham met pindakaas (bijzondere combinatie maar moet op :D )
A: zelfgemaakte curry van peultjes, bloemkool, kikkererwten, uitje met kokosmelk en kruiden (zonder rijst erbij)

B: 4 km hardlooptraining met focus op looptechniek, 30 minuten wandelen en beetje huishoudelijk werk

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:38

Gisteren beetje vreemd gegeten:

O: smoothiebowl van 4 handjes blauwe bessen, een kleine banaan, 40 gram soja proteïne en 150 ml havermelk light. Topping was 4 el Eat Natural granola met noten, 2 el kokosrasp, 2 el pompoenpitten en een kiwi.
T: een latte macchiato met havermelk
T: 12 witte paaseitjes
A: 1/2 biologische kleine pompoen uit de oven met olijfolie en peper/zout, 2 aardappelkroketjes met een beetje knoflooksaus en een wortelwrap met wat bietenhummus en komkommer (restjesdag :’) )

B: 50 minuten krachttraining en 3 uur klusjes in huis

Vandaag:

O: een latte macchiato met havermelk, + ... denk dat er nog wel wat bijkomt maar geen idee wat
M: een bruin triangel hard broodje met (veel) roomkaas
A: auberginerolletjes gevuld met witte bonenpuree met knoflook, gebakken in tomaten passata en verse spinazie
T: een kokosbal (grote) van Madame Cocos

B: rustdag qua sport, beetje te hard gegaan gisteren in de sportschool :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:48

Gisteren wat anders gelopen:

Picassox schreef:
O: een latte macchiato met havermelk
T: een bruine ciabatta met oude kaas + een kleine smoothie van banaan/sinaasappel
M: 2 crackers met bruschetta-spread
A: auberginerolletjes gevuld met witte bonenpuree met knoflook, gebakken in tomaten passata en verse spinazie met 2 handjes gezouten/gebrande cashewnoten
T: een kokosbal (grote) van Madame Cocos
T: 2 handjes gezouten/gebrande cashewnoten

B: 17.000 stappen

Vandaag:
O: 200 gram Skyr, 200 gram diepvriesframbozen, 150 gram verse bramen en 4 el Eat Natural granola
M: 1 avocado op 2 volkoren crackers en 100 gram worteltjes, 1/2 komkommer
A: een wit hamburger broodje met vegan Beyond the Meat burger met sla, augurkjes, tomaatjes en ketchup, het tweede hamburger broodje met wat bruschetta smeersel

B: doel om weer aan minimaal 10.000 stappen te komen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:08

Een heel voorzichtige dag voor mij want gisteren helaas weer buikpijnaanvallen:

O: smoothiebowl van 1 banaan, 100 gram frambozen, 150 gram mango, 50 gram sojaproteine en scheutje havermelk. Topping was 4 eetlepels granola van Eat Natural.
M: een plakje vegan bananenbrood en een latte macchiato met havermelk
T: 2 volkoren San Francisco biscuitjes
A: grote salade van spinazie, ijsbergsla, augurkjes, zongedroogde tomaatjes, cherrytomaatjes, broccoli met een eetlepel bietenhummus en een saté schnitzel van Valess

B: twee uurtjes lesklanten, rest van de dag achter m’n laptop werken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:43

Vandaag:

O: smoothiebowl van 1 banaan, 2 handjes blauwe bessen, 150 ml havermelk en 50 gram sojaproteïne
M (lunch overgeslagen want gezellig met mama de stad in): een stuk chocoladetaart en een latte macchiato
A: 200 gram prei, 2 bladeren gevuld met rijst (hoe heten die dingen ook al weer?), 150 gram rauwe worteltjes en een vegan biefstuck met ketchup

B: 45 minuten sportschool maar na die tijd totaal niet lekker geworden dus even rustig aan rest van de dag...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:13

O: 250 gram verse aardbeien, daarna 2 volkoren boterhammen met dun laagje 100% pindakaas
M: glas water met 1 geperste citroen, een banaan, 75 gram Tony Chocolonely melkchocolade
A: grote kom zelfgemaakte Marrokaans linzensoep met tomaat en kikkererwten

B: 4 uurtjes buiten les geven, rest van de dag vrij weinig en binnen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:12

O (is bij mij om 12.00 uur, sinds paar weken IF aan het uitproberen): salade van 100 gram gemengde sla, 6 cherrytomaatjes, 4 el zongedroogde tomaatjes, 1 hele paprika, 1 babyavocado, 20 gram alfalfa, 4 el pompoenpitten, sap van 1/2 citroen en 2 tl tahinpasta
M: smoothie van 1 banaan, 200 ml havermelk, 2 el pindakaas en 50 gram sojaproteïne
A: nasi van 100 gram bloemkoolrijst, 250 gram nasigroenten, zelfgemaakte nasikruidenmengsel met water, 90 gram plantaardige kipstuckjes, 4 el kant-en-klare satésaus aangemaakt met kokosmelk

B: 50 minuten krachttraining

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:42

O: latte macchiato met havermelk en een punt vegan (maar niet per se gezonde) chocoladetaart
T: 150 gram verse aardbeien
M: 40 gram bulgur, 1 geroosterde aubergine in plakjes en 2 handjes boerenkool
A: stuk preitaart met een groene salade ernaast

B: niets, veel aan het werk achter de laptop maar probeer regelmatig even benen te strekken