Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Picassox

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:32

Ik poog ook om af te vallen :) Maar ik gok wel echt op basis van eerdere ervaringen met afmeten ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:01

Mijny schreef:
Amira_ schreef:
Je slaat in principe je ontbijt ook niet over he! Neemt t alleen later. Ik dacht ook echt dat het niks voor mij was, want ontbijt is echt mn favoriete maaltijd. Maar het is echt heel goed vol te houden. Drink wel vanaf dat ik wakker ben tot mijn ontbijt, rond 13:00, 1-1,5 liter water. Zonder veel water is t voor mij niet vol te houden haha. Op dagen dat ik simpelweg niet kan IF is t wel lastig om ‘s ochtends vroeg weer te eten

Fijn dat het zo goed vol te houden is, Amira. Ik denk dat veel drinken inderdaad ook wel kan helpen :) Waarom ik het nog niet geprobeerd heb is omdat ik altijd rond 6.00 uur op sta en ik dan na mijn ontbijt vijf keer per week naar de sportschool ga. Ik weet niet echt goed hoe ik dat dan met IF moet doen zonder mijn routine om te gooien :/

Ik ga gewoon 4x per week standaard rond 07.00 of 08.00 naar de sportschool, drink water en/of thee als ik thuis kom, douche rustig, prep m’n ontbijt vast en ga naar school of blijf thuis werken. En honger komt in golven, je lichaam moet er echt aan wennen. Ik ben begonnen met 11.00 ontbijten omdat ik ook mega van het ontbijt ben en dus vroeg sport, maar grappige is dat ik nu vaak om 12.00 of 13.00 uur pas ‘signaal’ krijg dat het echt tijd is voor iets te nemen. Neem dan wel vaak eiwitrijk ontbijt ivm het sporten ervoor.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:12

O: eiwitsmoothie van 1 banaan, 250 ml havermelk light en 20 gram eiwitpoeder en een latte macchiato met havermelk
M: een halve komkommer, een hele paprika en 1,5 volkoren boterham met zoete aardappelspread
T: een handje rauwe amandelen en 125 gram verse bramen
A: Mexicaanse bonenschotel met zo'n Hak zak bonen + potje mais + kikkererwten met zelfgemaakte guacemole en vegan tortilla-bieten-chips

B: voor het eerst weer hele dag uni, dus behalve 4x 8 minuten wandelen van trein naar bus en naar school en naar huis, niets.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:51

O: een koffie met wat sojamelk
T: een paar bramen en een passievrucht
M: couscoussalade van 40 gram volkoren couscous met groene asperges, doperwten, kikkererwten, spinazie, courgette en tomaatjes
T: een eiwitshake van 1 banaan met 20 gram eiwitpoeder en 250 ml havermelk light
A: uiteten bij de Italiaan met Venthe, dus dat wordt een broodje vooraf, goede pizza en wellicht een wijntje :)

B: 45 minuten krachttraining en 10.000 stappen is het doel van vandaag :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:51

Vandaag:

O: smoothie van 2 handjes frambozen/20 gram vegan eiwit/250 ml havermelk light en daarna een losse banaan
M: couscoussalade van 40 gram volkoren couscous met groene asperges, doperwten, kikkererwten, spinazie, courgette en tomaatjes
T: handje onbewerkte amandelen/walnoten
T: een appel, een halve komkommer
A: doperwt-spinazie soep met een paar plakken vers brood met zoete aardappelspread erbij

B: 45 km fietsen en helemaal leeg door de krachttraining gisteren

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:42

O: 250 gram lactosevrije magere yoghurt met 4 el Eat Natural granola en 200 gram frambozen
T: klein groentensapje van de AH met komkommer/avocado/appel
M: 2 volkoren pistoletjes (kleintjes) met zelfgemaakte hummus, kiemen en gewokte groene asperges
A: Libanese salade van bulgur, bloemkoolrijst, tomaten, paprika, wortels en kruiden

B: niet zo veel, moet lezingen geven en vanmiddag even twee uurtjes tijd voor mezelf voordat ik de komende dagen weer door moet rennen. Dus weet nog niet of ik ga sporten...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:23

Oh en Mijny, nog bedankt voor je eet-smakelijk-wensen en compliment op m'n soep. Die was echt heel lekker! Als je zoekt op spinazie-doperwt-munt soep op google, dan heb ik de eerste hit gepakt en die geveganized. Was echt een aanrader. Had als garnering wat pompoenpitjes en rauwe bleekselderij gedaan. Trouwens, nog even een compliment voor jouw eetlijstjes :) Mooi om te zien, overwegend plantaardig en veel groenten/fruit en veel sporten. Precies zoals ik ook zou willen eten! Een inspiratie dus!

Vandaag:
O: een appel en een passievrucht
M: 200 gram proteine kwark (lactosevrij) met 200 gram frambozen, een kleine bruine ciabatta met hummus en wat gegrilde groenten
T: een kop koffie met flinke scheut sojamelk
T: een halve komkommer en 200 gram rauwe worteltjes
A: Libanese salade van bulgur, bloemkoolrijst, tomaat en paprika

B: het wordt 25 km fietsen OF 45 minuten krachttraining, rest van de dag stilzitten in onderzoek op de uni (filmpjes analyseren dus echt zitten :') )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:35

O: proteine smoothie van 2 handjes bevroren frambozen, 250 gram magere yoghurt (lactosevrij), scheutje havermelk en 20 gram vegan eiwitpoeder
T: groentenshotje van de AH, zo'n kleintje
M: salade van 100 gram ijsbergsla met 100 gram gegrilde groene asperges en 2 el zongedroogde tomaatjes met wat olie en kruiden van die tomaatjes + een Italiaanse bol met dun laagje muhammara, 3 plakjes avocado en 3 plakjes ei
T: een koffie met sojamelk
T: halve komkommer (als ik trek heb)
A: gepofte zoete aardappel met zwarte bonen, tomatenblokjes, knoflook en wat rauwkost ernaast

B: 10 km fietsen en rennen op de band bij het sportmedisch centrum, maar verder weinig intensief

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:26

Mijny schreef:
Picassox schreef:
Oh en Mijny, nog bedankt voor je eet-smakelijk-wensen en compliment op m'n soep. Die was echt heel lekker! Als je zoekt op spinazie-doperwt-munt soep op google, dan heb ik de eerste hit gepakt en die geveganized. Was echt een aanrader. Had als garnering wat pompoenpitjes en rauwe bleekselderij gedaan. Trouwens, nog even een compliment voor jouw eetlijstjes :) Mooi om te zien, overwegend plantaardig en veel groenten/fruit en veel sporten. Precies zoals ik ook zou willen eten! Een inspiratie dus!

Bedankt voor je reactie! Ik zal het recept binnenkort eens maken (uiteraard ook geveganized), ook de garnering klinkt erg lekker. En wat een lief compliment! <3 Het grappige is dat jouw lijstjes juist een inspiratie zijn voor mij. Jouw eten is altijd zo creatief en gezond. Ik heb het idee dat ik eigenlijk altijd hetzelfde weg werk :')

Intermittent fasting werkt trouwens heel goed, bedankt dat jullie me gemotiveerd hebben! Ik had alleen gisteren tijdens het sporten het even wat zwaar (lag denk ik ook wel aan mijn workout, was echt een kreng :=) maar het was te doen met wat langere periodes rust tussen de oefeningen door :) Gisteren nog een Barebells reep gegeten na het avondeten (wel nog in mijn eetperiode). Ik dacht dat ik het anders niet vol zou houden tot 12u vandaag.

Ja, grappig he? Iedereen denkt zo het zijne van zijn lijstje, omdat je altijd zo eet. Maar het is juist leuk om elkaar te inspireren en ook complimenteren denk ik daarom! Jij sport ook altijd lekker veel: hoe combineer je dat met dagelijkse bezigheden en hoe doe je dat met 'rustdagen'? Ik hou 1,5 of 2 uur krachttraining dagelijks echt niet vol hoor :') Ik ga zo'n 3 tot 4 keer per week voor krachttraining.

En weer ontopic: m'n lijstje van vandaag is hetzelfde gebleven, wel nog 45 minuten krachttraining gedaan dus daarmee heel tevreden over vandaag! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:56

Vandaag:

O: wortelbroodje (van Fairytales, zo’n zacht bolletje) met zelfgemaakte hummus en paar plakjes komkommer
T: groentenshotje van de AH
T: kop koffie met ongezoete sojamelk
M: 55 gram havermout met havermelk, een lepel 100% pindakaas en een kleine banaan
T: 150 gram rauwe worteltjes
A: nog zo’n wortelbroodje als vanochtend maar dan met ijsbergsla, een vegaburger, ketchup/mayo en gebakken uitjes

B: niets, hele dag aan de studie

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:33

Knap hoor Mijny! Ik heb toch echt te veel spierpijn van m’n full body workouts om de volgende dag alweer aan de slag te gaan :')

Vandaag planning:

O: 200 gram high proteïne kwark kokossmaakje, 25 gram walnoten
M: 2 groentenwraps met totaal 3 flinke el zelfgemaakte hummus, 1 gele paprika, 1 handje gesneden bietjes en 1 handje wortelrasp
T: 200 ml 100% groentensap (venkel/spinazie geloof ik)
A: wordt ‘restjes’ eten, waarschijnlijk +- 150 gram broccoli, 100 gram doperwten en een paar falafelballetjes

B: hopelijk 50 minuten krachttraining, rest van de dag stilzitten op de uni

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:46

Haha de soep slaat aan Mijny? Leuk hoor! :)

O: smoothiebowl van 1 banaan, 3 handjes blauwe bessen, 35 gram proteïne poeder en scheutje havermelk. Topping was 1 kiwi gold, 6 el Eat Natural granola, 1 el pompoenpitten, 1 el chiazaad en 1 el kokosrasp.
M: 2 latte macchiato’s met havermelk, een Lotus koffieleutje en een plak bananenbrood met vegan ‘espresso-boter’
T: 150 gram blauwe bessen
A: maaltijdsalade van de EkoPlaza van quinoa, biet en pompoenpitten
T: misschien nog een biertje op het Mout Bierfestival in het park tegenover ons huis :)

B: 60 minuten krachttraining, verder studiedag

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:29

O: 150 gram blauwe bessen + een kiwi gold
T: een grote volkoren spelt-stroopkook met frambozenvulling van de EkoPlaza
M: 2 bruine boterhammen met pindakaas, 1 roggebrood met boter en pure hagelslag
T: kopje koffie met scheutje sojamelk
A: flinke bowl met (voornamelijk veel groenten): bulgur met kikkererwten, rauwe amandelen, rucola, kruiden, zoete aardappel, paprika, zelfgemaakte falafelballetjes en gebakken wortel

B: niets, hele dag aan de studie bezig

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:22

Bij mij is het gisteren ook he-le-maal mis gegaan (alvast pre-verjaardagsfeestje van vriendlief met heel veel snoepjes, chocolade, taartjes, muffins, wijn... Dus niet eens normale maaltijden gegeten gisteren)

Vandaag is 'ie jarig dus misschien nog wel iets kleins maar probeer het beperkt te houden!

O: 250 gram magere kwark met 250 gram verse aardbeien en 2 tl mix van chiazaad/lijnzaad/kaneel
M: 200 gram gewokte Mexicaanse groenten zoals kidneybonen, ui, mais, bosuitjes, wortel
T: een koffie met havermelk
A: kom zelfgemaakte broccoli-courgette soep met een stuk naanbrood met wat geitenkaas uit de oven
T: stuk Tony puur of een paar hapjes taart

B: 75 minuten (behoorlijk zware) krachttraining (645 kcal verbrand volgens m'n sporthorloge/hartslagmeter), misschien nog een kleine wandeling vanmiddag (maximaal 20 minuutjes) en rest van de dag stilzitten...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:09

Planning vandaag na gister een matige dag weer...

O: 250 gram magere kwark, 200 gram diepvriesframbozen en 2 tl mix van lijnzaad/chiazaad/kaneel
T: 25 gram walnoten, 2 dadels
T: een koffie met sojamelk en een appel
M: 60 gram volkoren rijst, 200 gram Mexicaanse wokgroenten (met mais, kidneybonen, kikkererwten, prei en ui)
A: grote kom zelfgemaakte broccoli-courgette soep

B: niets, dagje uni

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:08

Vandaag:

O: kleine proteine shake van 2 handjes bevroren frambozen, 200 ml havermelk en 20 gram eiwitpoeder
T: een banaan, een halve nectarine
T: kop koffie met scheutje sojamelk
M: 80 gram doperwten, 250 gram tuinbonen
T: Bolletje Goed Bezig havermoutreep
A: uiteten met de schoonfamilie, wordt sowieso 3 gangen (wel vegetarisch) met een toetje en waarschijnlijk twee glazen rode wijn

B: 10.000 stappen, morgen maar weer sporten :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:24

Beetje gekke eetdag vandaag:

O1 (11.00): 1 churros met kaneelsuiker (mee-eten met vriendlief op de markt :D )
O2/M (12.30): grote smoothiebowl van 1 banaan, 4 handjes blauwe bessen, 2 handjes cranberries, 40 gram eiwitpoeder, 100 ml ongezoete sojamelk. Topping was 1 el kokosrasp, 1 el pompoenpitten, 3 el granola en handje frambozen.
T: een fruitreepje
T: een latte macchiato met havermelk (+ een klein koekje gok ik?)
A: 5 ravioli-kussentjes (gevulde pasta) met zongedroogde tomaatjes met een zelfgemaakt sausje van zoete aardappel en verse spinazie

B: niets, hele dag studeren... (beetje klaar mee inmiddels, haha)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:57

Mooi lijstje Mijny! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:41

Ennn weer zo'n gekke eetdag want bijna halve dag gereisd (4 uur vliegen + 2 uur treinen):

O (na work-out, mega honger): 1 Bolletje Goed Bezig reep en 1 Evergreen koek met minder suiker
O: 200 gram lactosevrije kwark met frambozensmaakje, 1 grote banaan en daarna een punt appeltaart (op de airport)
T: 150 gram worteltjes
T: een Barebells reep
M: een volkoren wrap met falafelballetjes, tomaat en sla (kant-en-klaar van de AH To Go)
T: 2 kleine Marokkaanse koekjes bij de thee
A: wordt waarschijnlijk een vegetarisch Marokkaanse tajine

B: 50 minuten zware training in de sportschool, 8000 stappen en rest van de dag gezeten in vliegtuig/bus/trein

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:58

Planning vandaag (die wordt heel raar, net zoals afgelopen dagen vreemd gegeten):

O: plak soort Marokkaanse cake + klein glaasje sinaasappelsap + kop Marokkaanse muntthee met honing + 1 wit pitabroodje met roomboter en zout
T/M: een chocoladetaartje (van onze laatste centjes op de AirPort :') )
A: salade (sojaboontjes/quinoa) of wrap (Fairytales met vegaslager product) van de AH to go en waarschijnlijk nog een zakje 150 gram rauwe worteltjes of paprika

B: niets, reisdagje weer :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:45

Gisteren helemaal anders gelopen, uiteindelijk tegen 23.00 uur een patatje gegeten op het station want dikke vertraging. Vandaag weer back on track:

O: 200 gram aardbeien/bramen
M: 200 gram lactosevrije kwark met kokossmaakje, 150 gram rauwe worteltjes
A: bowl van volkoren couscous, kikkererwten, rauwe amandelen, rucola, gegrilde paprika en zelfgemaakte hummus en falafelballetjes

B: niks

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:40

Vandaag laatste dag voor tentamen, dus nog even flink blokken maar vanochtend al wel lekkere work-out gehad! :)

O1: halve mango
O2: 250 gram high protein kwark kokos, 50 gram Eat Natural granola low sugars, 75 gram zomerfruit uit de diepvries
M: kommetje zoete aardappelsoep + 1 dunne rijstwafel met Hüttenkäse, honing en walnootjes
A: salade van 50 gram rauwe spinazie, 2 el zelfgemaakte hummus (met veeel knoflook :D ), 85 gram geroosterde kikkererwten met beetje paprikapoeder, 150 gram zoete aardappel en 80 gram gekruide tofu blokjes

B: 60 minuten krachttraining in de sportschool, hopelijk vanmiddag of vanavond klein rondje wandelen maar verder dus stilzitten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:18

O: smoothiebowl van 150 gram bevroren mango en 2 handjes spinazie met 70 ml sojamelk en 15 gram sojaproteine. Topping was 40 gram Eat Natural granola en 15 gram pompoenpitten.
M: 2 kleine bruine pistoletjes met geitenkaas en honing + een latte macchiato met sojamelk
T: 200 gram high proteïne kwark kokossmaak + Frecious 100% groentensapje
A: 2 volkoren pita’s met oesterzwammen en gyroskruiden, een flinke el zelfgemaakte vegan knoflooksaus en een portie zelfgemaakte salade met komkommer/tomaat/zongedroogde tomaat/zwarte olijven en zelfgemaakte spinaziehummus

B: niets, uni-dag

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 05:55

Mijn dag wordt vandaag:

O: pap van boekweitgrutten, havermelk en geweekte rauwe cashewnoten met 100 gram warm zomerfruit erdoorheen
M: salade van handje spinazie, 6 cherrytomaatjes, 20 gram alfalfa, halve paprika, 1 el zelfgemaakte hummus, 100 gram broccoli-asperges, 40 gram gewokte tofu reepjes
T: 200 gram watermeloen + high protein breaker met vanillesmaak
A: precies zelfde salade als de middag (ben hele dag lesgeven dus alles al geprept in bakjes ;) )

B: 6 uurtjes lesgeven in buitenbanen + 50 minuten krachttraining

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:49

Vandaag wordt beetje veel denk ik:

O: smoothie bowl van 1 bietje, 2 handjes blauwe bessen, 1 banaan met sojaproteine en ongezoete sojamelk. Topping was 1 el pompoenpitten, 1 el chiazaad en 3 el volkoren ontbijtgranen
M: 2 bruine boterhammen met 100% pindakaas en pure hagelslag
T: 1 high protein breaker vanillesmaak + Frecious 100% groentesapje
A: diner van een bruiloft, wordt wel vega en hopelijk een beetje veel groenten
T: een wijntje of 4, 5, 6 ...

B: geen sporten of actief bewegen, maar vast een dansje vanavond ;)