Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:21

Kans om dit topic weer een beetje actief te maken? Is iedereen nog aan het bakken?
Wil namelijk ook wel graag meepraten :D

Door gezondheidspech moet ik wat andere hobby's gaan oppakken en vond bakken altijd wel leuk, dus zodoende voor mijn verjaardag een bakmachine gevraagd en nu de eerste dingen gemaakt als brownies, en vandaag een tiramisu taart!

Afbeelding

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:54

Pimaude: ziet er allemaal goed uit, leuke binnenkomer bij je schoonouders met elke keer wat lekkers haha.

Ik probeer nu elke week wat te bakken. Volgende week ga ik een cake doen. Bak nu voornamelijk uit Laura's Bakery basiskookboek. Mooi duidelijk en lekker :)

“When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile”

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:36

Laura1982: klinkt Laura, in mijn boek staat (zelf nog geen ervaring haha) dat bij haar de hoogte ook ongeveer met 2cm kan variëren. Zelf nu 1x vanille biscuit gemaakt en die was goed.

Kinke: de taart ziet er echt fantastisch uit!

Kimmie25501 :wave: ook hier haha. Ach, smaak is toch het belangrijkste!

Hier net de appel kaneelcake uit de oven, ben heel benieuwd, maak nog wel even een foto van een plakje. Denk dat ik hierna eens koekjes ga proberen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:34

Ziet er goed uit Goeroe!

Appel kaneel cake van gisteren, goed gelukt! Hij is al bijna weer op door mijn vriend haha
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:12

Mooi gelukt de glutenvrije taart Safiera!

Ik bak dus momenteel ook alles uit het basisboek van Laura's Bakery. Leer ik veel van.

Natuurlijk! Hierbij het recept

Afbeelding

Beetje leesbaar zo?

urosa

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:52

Gisteren millionaire shortbread gemaakt! Weer goed gelukt en ook nieuwe technieken gebruikt dus dat was leuk. Versiering met witte chocolade mag nog netter maar was de eerste keer.
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:41

Zijn je hartige muffins nog goed gelukt Kimmie25501?

Hier heb ik caramel brownies gemaakt, en die zijn lekker <3 Net wat zachter qua smaak door de caramel.

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:31

Nadir: heb je nog foto's? Fantiek bezig geweest zeg! Waren ze lekker?

Hier Appelplaatkoek gemaakt met een appel uit eigen boom! Nog niet geproefd. Volgende week moet ik een cheesecake maken anders krijg ik ruzie met mijn zusjes :+
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:24

Dreamy: je cheesecake ziet er goed uit! Ik bak ook eigenlijk alles van Laura en dat bevalt erg goed haha.

Lisette: heb hem zelf nog niet gemaakt, maar alles van Laura is tot nu toe goed, dus misschien dit eens proberen?
https://www.laurasbakery.nl/basisrecept-vanillecreme/

Pimaude: churro's <3 donuts zien er ook leuk uit!

Nadir: taarten zagen er goed uit!

Hier 2 weken geleden een NY cheesecake gemaakt, die was erg lekker!

Deze kreeg ik van mijn zusje, grotendeels weg gegeven omdat mijn man het niet lust :+
Afbeelding

En vorige week en vandaag Paleo brood gemaakt.
Afbeelding

Morgen wil ik chocola/karamel koekjes maken. En volgende week heb ik 3 baksels staan als opdracht voor mijn zusjes verjaardag.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:38

Mijn zusje is morgen jarig en wilde op haar werk trakteren, heb een stroopwafel taart gemaakt en brownies. Bij de bakker lege dozen gekocht, makkelijk voor het vervoer!

Afbeelding

Afbeelding

Ook een carrot cake gemaakt met cream cheese frosting, alleen die laatste vond ik eigenlijk wat te dun. Cake was heel goed gelukt. Nu las ik later bij de comments dat iedereen het had bij dat frosting recept. Maar even wat experimenteren voordat ik een goede frosting heb bij de carrot cake waar ik tevreden mee ben.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 16:10

_Kelly AV: je gevulde speculaas ziet er heel goed uit!

Welkom Rijsa, wat een prachtig brood heb je gebakken zeg!

Ik bak nu vooral van Laura's Bakery, heb ook haar boek en bevalt goed.
Vandaag voor mijn man's verjaardag Malteser taart gebakken.

Afbeelding

Het recept van de botercrème van Laura gaat bijna altijd in de schift, los je dan op met au bain marie verwarmen maar dan na koelen schift ie toch weer iets. Volgende keer ga ik dus even een andere botercrème maken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:14

Mooie taarten komen langs! Heb vorige maand een rijstevlaai gemaakt, spannend zoiets nieuws maar hij is goed gelukt!

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:13

MizzMontana, je taarten zien er prachtig uit!

Recept van de rijstevlaai:
https://www.laurasbakery.nl/rijstevlaai/

Ik wil ook nog een keer iets met soezendeeg maken, nog nooit gedaan namelijk. Altijd leuk nieuwe dingen :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:31

Wat een heerlijke baksels zie ik langskomen!

Ik heb de afgelopen tijd wat verschillende dingen gebakken:
Blondies met witte chocolade, waren erg verslavend :')
Afbeelding

Brownies met Oreo en witte chocolade.
Afbeelding

Twix cookies
Afbeelding

Chocolade karamel taartjes. Eerste keer dat ik ganache maakte, foto van voordat hij de koelkast inging.
Afbeelding

Van het weekend maak ik voor mijn zusjes verjaardag een Carrot Cheesecake met cream cheese frosting.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:11

MiickeytJe: haha dat heb ik ook, als ik vaker dan 1x in de week bak probeer ik zoveel mogelijk weg te geven.

Je cupcakes zien er echt prachtig uit! En smaken klinken goed!

Ga vanaf nu ook even wat mooiere foto's maken.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:55

Rijsa: https://www.laurasbakery.nl/witte-choco ... frambozen/
Heb alleen zelf de frambozen er dus uitgelaten omdat mijn man daar niet van houdt. En pas aansnijden als hij echt een aantal uur is afgekoeld.

MiickeytJe: en?
Creatief opgelost! Ik heb onderhand best wat vormen, denk koop gelijk wel alles wat Laura vaak gebruikt :+

Bak hier vaak recepten van Laura, straks zal ik ook meer gaan speuren naar andere input.

Stond vandaag trouwens wel iets doms in haar recept voor de carrot cake cheesecake, voor het cheesecake beslag stond erin dat ik de eieren moest mixen, gevolg gescheurde bovenkant. Lees ik later dat je juist niet moet mixen omdat er dan teveel lucht in het beslag komt => scheuren in de bovenkant. Nouja, zo leer ik steeds meer }:0 Gelukkig gaat er nog cream cheese frosting overheen haha. Maar baal altijd wel van dat soort dingetjes.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:07

Tadaa de carrot cake cheesecake van afgelopen zaterdag. Hij was erg lekker!

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:48

MizzMontana: je brood ziet er goed uit!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:28

SaskiaB schreef:
Als je vaker brood wilt gaan bakken, dan raad ik je echt de boeken van Levine aan. Die zijn heel handig en fijn!

Ben door dit topic ook enthousiast geraakt over brood bakken en nu dus het boek van Levine besteld. Bedankt voor de tip! Vond haar inhoudsopgave aantrekkelijker dan veel andere broodbak boeken. Lange leven de inkijkexemplaren op bol.com

Boek komt dinsdag en dan ga ik gelijk aan de slag. Moest afgelopen weken even een kilootje kwijt om niet onbewust verder te groeien dus bakken stond even stil, dus wel leuk om het zo af te kunnen wisselen met brood.

Knap dat de macarons zo goed gelukt zijn!!

Volgende zoet wordt hier denk ik een chocola oreo tulband met witte chocolade.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:00

Safiera, is ook wel heel lastig zo'n raster lijkt me!

Miickeytje: gefeliciteerd met je verjaardag !

Ik heb voor de Pasen mini cupcakes gemaakt, met een paaseitje in een bedje van gras (groene botercreme) Griekse paaskoeken. En mijn eerste brood! Vlechtbrood uit het boek van Levine.

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:24

Ziet er weer prachtig uit! Hele nette afwerking idd, doe ik je ook nog niet na haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:01

Lekker Pimaude!

Ik heb vandaag de Chocolade Oreo Tulband gemaakt van Laura's Bakery.
Is goed gelukt :)
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:55

MizzMontana:taarten zien er goed uit!

Anthea: die carrot cake is lekker! Heb ik ook al eens gemaakt. Bak veel van Laura's Bakery haha

Rijsa:ziet er allemaal goed uit! En je aardbei sloffen idd super netjes.

Ik heb vorig weekend Nutella Oreo muffins gemaakt, waren lekker! Maar even kijken of ik dan volgende week eens brood ga bakken.

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:52

Jammer MizzMontana, volgende keer beter!

Haffiefreak, geen verstand van Koopmans mixen maar zou het kunnen dat het langer in de oven moest?

Hier voor de eerste zelf brood gebakken. Als ik heel kritisch ben mocht ie nog iets luchtiger, volgende keer mixer standje hoger en warmere plek voor het rijzen.
Speltbrood met lijnzaad
Afbeelding

Witte chocolade bastogne truffels <3
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:05

Roossie: wat een werk heb je gehad! Taarten zien er fantastisch uit!

Anke: ik gebruik voor het brood bakken de recepten van Levine van Doorne, heb haar boek :o