Too good to go

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:14

Aanbieders die op de markt staan doen dat meestal wel in verschillende plaatsen op vaste dagen. Op maandag in plaats X, op woensdag in Y zeg maar. Die aanbieders zouden dan ook meer dan 1x per week iets over kunnen hebben, maar dan wel elke dag in een andere plaats.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:17

Mossel schreef:
Mijn moeder verpakt alles vacuüm, echt ideaal en bespaart zoveel ruimte!

Totdat ik aan de TGTG ging was mijn vriesvak vooral de plek voor wat noodvoedsel (een pak spinazie ofzo) en ingevroren restjes. Oh ja, en standaard een coolpack. :D

Met TGTG moet ik toch idd efficiënter gaan inpakken. Tetris! :))

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:37

Voor mij wordt het op zijn vroegst vrijdag pas weer, eerder komen ophaaltijden niet uit met mijn routes. Gelukkig, zou ik bijna zeggen. Maar ik hoef tot vrijdag iig niet te verhongeren. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:49

Luxeprobleem. Mijn favo bakker had zojuist voor morgen nog twee pakketten staan en de Spar die net meedoet eentje. Nu kom ik morgen tegen 18 uur vanaf Utrecht. Die bakker ga ik dan misschien net niet halen, dus daar durfde ik niet op te gokken. De Spar gaat tot 19 uur, dus daar ligt nu morgen een pakket voor mij klaar. **\O/**

Een andere Spar bij een Esso nog geen 2 km van mijn huis doet nu ook mee en ook dat kan ik wel waarderen. Ik hoop nog op de Spar bij de Esso op de route van pony naar huis, dat zou helemaal welkom zijn. :D

.

Karin

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:00

Goeie bakkerspakketten weer! Ook die van Backwerk. Ik heb afgelopen zomer in Hilversum een keer een pakket van Backwerk gehad. Dat was allemaal zoetigheid. Daar verschilt het echt heel erg per dag wat er over is, werd mij verteld. Die belegde broodjes zien er goed uit zeg!

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:33

Theoretisch houd ik een kwartier na het stoppen van de uitgiftetijd aan, maar in de praktijk kijk ik op willekeurige momenten of er nog groene of oranje stippen in de buurt zijn.

Bakker had nog één pakket en ik kwam erachter dat ik daar morgen best rond 17.30 kan zijn. Maar het kan gewoon echt niet, ik kan momenteel geen twee pakketten kwijt. Dus ik ben maar even op mijn vingers gaan zitten, vervolgens Facebook en Bokt gaan bijlezen en ik hoop dat er inmiddels een rode stip staat. :+

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 07:51

Ik gebruik altijd de kaart, niet het lijstje. Ik heb wel een lijstje met favorieten gemaakt, maar dat is meer 'voor erbij'. Op de kaart zie je meteen de groene stippen (en de oranje waar nog één pakket over is).

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:51

Bijzonder pakket van de Spar bij de Texaco die net meedoet. Alles is enorm welkom bij mij hoor, maar alleen de bloemkool (19/11) en de olijven (20/11) passen in het TGTG-concept. Op broodjes, beschuit en chocola staat 24/11 (oké, mooi op tijd dus), maar de rest is houdbaar tot (ver in) 2020, de saus zelfs tot 2021. Ik ga het toch even melden via de app.

Afbeelding

Enniewee... Ik kwam tien minuten geleden thuis, checkte de app en mijn favo bakker had nog één pakket. Laat nou mijn planning voor morgen gewijzigd zijn, in het voordeel van mij én de bakker. :D #winwin

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:02

Goeiedag zeg MamaMiesje! Ik hoop niet dat je beginnersgeluk hebt en dat alles hierna nu gaat tegenvallen := Wat een mooi pakket!

Ik heb zelf nog geen pakketten gehad die de waarde niet haalden. Misschien een of twee euro eronder, maar dat kan ik hebben. Een volgende keer valt het dan wel weer gunstiger uit, op dezelfde plek of ergens anders.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:28

Zojuist toevallig iemand gesproken die thuis is in het gemakswinkelsegment, om het maar zo te zeggen ;) dus de Spar Express e.d. bij tankstations. Producten waar nog een ruime houdbaarheidsdatum op zit zijn idd producten die uit het assortiment gaan en/of niet heel hard lopen. Om te voorkomen dat ze weggegooid worden gaan ze met TGTG mee. Ik ben gerustgesteld. :D

...en omdat bijna alles uit mijn pakket van vandaag in het voorraadrek kan, heb ik ruimte in de vriezer om daar morgen eventueel weer wat brood in te stoppen. Win-win voor iedereen. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:11

Een zak vol broodjes van Bos! **\O/**

Die blijven dagen goed, dus daar eet ik nog zeker t/m zaterdag van. De croissants gaan morgen mee naar het werk en de kaasstengel haalt bedtijd niet, denk ik. :Y)

Afbeelding

Inmiddels staat de pompoensoep op en dan kijk ik wel hoe ver ik kom met dat enorme stokbrood. Kun je stokbrood eigenlijk een beetje fatsoenlijk invriezen, bij voorkeur gesneden?

Over de taart twijfel ik: meeslepen met het OV naar Den Haag morgen en op de 'stamtafel' zetten of toch bewaren tot vrijdag en thuis uitdelen. Ik neig naar het laatste. Zou die goed blijven?

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:21

Oh man, wat een geweldig pakket!

Ik hoop ook nog steeds heel hard op een groenteboer in de buurt die gaat meedoen.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:53

Ja, misschien toch maar mee naar kantoor morgen. Ik reis net na de spits, dat maakt de pletkans alweer kleiner. :D

Voor die vijf euro ben ik sowieso al blij met alle broodjes die ik heb. *\o/*

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:24

Hier op kantoor zijn ze in hun nopjes met de taart, hij is al bijna op. :D

Jarige collega trakteert ook, maar op hartige dingen. Die heeft net voor de middag de stamtafel gevuld met kaas en toastjes. Wie er vandaag niet is mist dus heel wat. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:40

Bij mijn favo bakker krijg ik nooit een tas mee, dus die neem ik zelf mee. Bij supermarkten heb ik het steeds in een papieren tas (al dan niet met TGTG-logo) gekregen. Eigen tas meenemen kan iig handig zijn en meer dan de app met de bon heb je idd niet nodig!

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:57

Ik mag ook niet. Ik ben straks in de buurt van een Jumbo met een ophaaltijd vanaf 12 uur en de stip staat groen, maar ik ga nu toch echt eerst meer ruimte creëren in mijn vriesvak.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:10

Ik heb vanavond een supermooi bruikbaar pakket van Spar Texaco zoals ik 'm voor het gemak maar noem. **\O/**

Hmm, net te slecht bereik om een foto te uploaden. Straks thuis dan maar. Er is iig al een zakje wortels leeg. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:48

Afbeelding

De wraps zijn mijn avondeten, het fruit ziet er zo goed uit dat het morgenochtend nog wel kan (met de kwark) en het halve brood (dubbel donker) komt van mijn favo bakker 2 km verderop. :D

Verder weer verschillende producten die houdbaar zijn tot 2020/2021 en voor de pindarepen heb ik al een liefhebber gevonden. :D

Dit is wel een blijvertje en de kans op vleespakketten die ik niet wil is hier ook vrij klein. :))

Ik kreeg er overigens last minute nog een zakje wortels (dat al op is) en een extra bakje fruit bij. Service!

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:01

Oh echt, weer vlaai :D

Voortaan probeer ik mijn bakkerspakketten ook te scoren op de dag voor een kantoordag of een dag met voldoende andere sociale contacten. Dat ik niet zelf minimaal een halve taart hoef weg te werken als er weer eentje bij zit. :')

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:09

...en dat gezegd hebbende realiseer ik me dat ik morgen vanaf de paarden doorkachel naar mijn ouders. Daar kan ik toch niet met lege handen aankomen (oké, dat zakje ingevroren knoflookgarnalen van laatst) én mijn favo bakker had nog één pakket. Dus dat wordt taart en/of brood mee naar Casa di Mama. Het is allebei van harte welkom.

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:42

Weinig brood deze keer bij Bakker Bos, maar wel weer zo'n zelfde taart als vorige week. Het kwam mooi uit dat mijn oom en tante vanavond ook bij mijn ouders waren. Taart is inmiddels bijna op, voor de liefhebbers morgen nog een klein stukje bij het ontbijt. :Y)

Afbeelding

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:22

Bij de Spar Express krijg je idd (ook) producten mee die tot 2020/2021 houdbaar zijn. Daar postte ik vorige week iets over nadat ik iemand had gesproken die in deze sector werkt. Zo werkt het bij Spar:

Karin schreef:
Zojuist toevallig iemand gesproken die thuis is in het gemakswinkelsegment, om het maar zo te zeggen ;) dus de Spar Express e.d. bij tankstations. Producten waar nog een ruime houdbaarheidsdatum op zit zijn idd producten die uit het assortiment gaan en/of niet heel hard lopen. Om te voorkomen dat ze weggegooid worden gaan ze met TGTG mee. Ik ben gerustgesteld. :D

...en omdat bijna alles uit mijn pakket van vandaag in het voorraadrek kan, heb ik ruimte in de vriezer om daar morgen eventueel weer wat brood in te stoppen. Win-win voor iedereen. :D

Ze blijven anders (lang) liggen en zouden uiteindelijk weggegooid/vernietigd worden, maar ze zijn 'too good to go' en kunnen daarom prima met een pakket mee.

Die pot pastasaus had ik vorige week en dat blikje Radler deze week. Verder beide keren een zakje Kokindjes, altijd lekker voor in de auto. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:38

De Spar bij de Esso waar ik op hoopte doet inmiddels ook mee! **\O/**

Vandaag niets te redden, dus ik gok zomaar dat ze echt nieuw zijn. Twee dagen niet op de app gekeken en daarvoor stonden ze er nog niet bij.

Die ga ik eens even goed in de gaten houden. Ligt zo lekker op de route van pony naar huis. Nou ja, klein lusje, maar dat is verwaarloosbaar. :D

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:53

Morgenmiddag ben ik in de buurt van een Jumbo met een groene stip en een ruime ophaaltijd (15-18 uur).

Ik kom verder nooit in die omgeving, dus ik heb besloten om mezelf maar eens te laten verrassen door een supermarkt waar ik normaal gesproken nooit kom en waarschijnlijk ook nooit meer zal komen. :))

.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:19

Vandaag had ik een pakket van Jumbo Oudewater, gewoon omdat het op de route lag. :D

Ik had rekening gehouden met vlees (want supermarkt) en idd zaten er vier bakken vlees bij. Gelukkig zit in drie daarvan kip en dat komt wel op. Voor de rosbief vind ik nog wel een liefhebber.

Inmiddels zit een half roerbakpakket kip in de wok met een halve zak snijbonen. De andere helften zijn voor later deze week. De taart is van zichzelf al een helft :D en die komt morgen wel op.

Afbeelding

.