Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:13

oh wat leuk dit topic! Ik bak ook hééél graag, alleen moet ik het niet te vaak doen want het moet ook op :')

Deze heb ik vorige week gemaakt:

Chocolade Tartelette met witte chocola en nootjes!
Afbeelding

En vandaag heb ik deze cupcakes gemaakt.
Oa stroopwafelcupcake met caramel, chocolade cupcake met kinderbueno en chocolade cupcake met kinderbueno en caramel.
<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:31

Rijsa schreef:
Wat leuk dat het topic weer wat loopt! Ziet er allemaal heel goed uit hierboven.
Urosa heb je een receptje van de witte choco blondies?
En Mickey heb je de tartelette in een cupcake vormpje gemaakt of heb je een speciale vorm?

Ik heb de tartelette in een cupcake vorm gemaakt ja. Ik had geen andere vorm daarvoor en had gelezen dat het met een cupcake vorm ook ging. Welliswaar niet super gemakkelijk maar het ging. :+

@ urosa, ik ga ze straks proeven, de smaken vind ik ook goed klinken. Nu nog echt goed smaken. :D :9

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:26

pimaude schreef:
Ah die heb ik .. maar ik heb maar een andere variant gemaakt vanmiddag!

[ [url=m/AU5juD.jpg]Afbeelding[/url] ]

ziet er zo lekker uit!! <3

Hebben jullie ook het probleem dat je zo graag wilt bakken, maar uiteindelijk moet je het ook op eten, weg gooien is ook zo zonde. ik heb er wel eens aan zitten denken om voor een 'goed' doel te gaan bakken. Maar heb hier ivm drukte nog niet verder aan gedacht.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:39

Vandaag voor het eerst met kleurtjes gewerkt, nog zonder decoratie maar vind ze zo al super schattig!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuffinX

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:36

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:20

urosa schreef:
Safiera, is ook wel heel lastig zo'n raster lijkt me!

Miickeytje: gefeliciteerd met je verjaardag !

Ik heb voor de Pasen mini cupcakes gemaakt, met een paaseitje in een bedje van gras (groene botercreme) Griekse paaskoeken. En mijn eerste brood! Vlechtbrood uit het boek van Levine.

[ [url=m/MK9Bai.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Ziet er super lekker uit!!

Deze heb ik oa voor mijn verjaardag gemaakt.

Afbeelding

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:00

Vandaag weer even geknutseld, Mokkartaartje en kersentaart met zwitserseroom en meringue gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:20

Vanochtend deze taart gemaakt. Blijf het leuk vinden om te bakken. Alleen mag ik van mezelf dat alleen doen als we bezoek krijgen of voor verjaardagen. Het moet ook op gegeten worden :Y) :D

Afbeelding

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:05

Nadir schreef:
Wauw, dat ziet er heerlijk uit? Zit er binnenin ook chocolade?

De taart bestaat uit biscuit, die heb ik in 2 delen gesneden en binnenin een laag boter crème en M&M's. Eigenlijk wilde ik de biscuit ook chocolade biscuit maken alleen ben ik de cacao vergeten. :') Dus nu is het een naturel biscuit geworden. De boter crème is Zwitserse merengue chocolade boter crème.

@xRoossie95, ik zal straks na het middag eten het recept even voor je uit typen.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:51

Oke, ik heb mijn naam veranderd. Maar hier komt het recept van de M&M/Oreo chocolade taart. Ik heb een taartvorm van 26 cm gebruikt.

recept biscuitbodem:
Ik heb een pak van Dr. Oetker gebruikt waarbij je alleen eieren en water bij moet voegen. Heb verschillende biscuits recepten geprobeerd maar deze van Dr. Oetker vind ik zelf tot nu toe nog het lekkerste/luchtigste. Deze heb ik gebakken volgens verpakking.

Nadat de biscuit bodem uit de oven is gehaald ben ik begonnen met het maken van de Zwitserse merengue boter crème zodat de biscuit goed kan afkoelen.

Recept Zwitserse Merengue boter crème ( goed voor +- 2 lagen vulling en om rondom af te smeren):
- 160 gram gepasteuriseerd eiwit (Kant en klaar te koop, maar goede koper om het zelf te doen)
- 480 gram ongezouten roomboter
- 260 gram suiker
- 2 tl vanille extract

Om kleur verschil te krijgen in boter crème, heb ik bij de toefjes iets meer cacao te gevoegd. Hierdoor krijgt de boter crème een donkere kleur

1. Verwarm de suiker en het eiwit au bain marie. Roer het mengsel gedurende 5 minuten totdat de suiker is opgelost. Dit kan je controleren door een beetje eiwit tussen je duim en wijsvinger te wrijven, je mag dan geen korrels meer voelen.

2. Zodra de suiker is opgelost mix je dit mengsel voor ongeveer 10 minuten. De bedoeling is dat het mengsel hierdoor afkoelt en dat de eiwitten stijf worden. Je moet de kom op de kop kunnen houden, dan is het eiwit goed.

3. Vervolgens doe je klontje voor klontje de boter erbij. De boter mag niet te zacht zijn, anders smelt deze, maar moet wel op kamertemperatuur zijn. Voeg daarbij ook het vanille extract toe. Mix dit ongeveer voor 10 minuten. De boter en eiwitten moeten samen een romige massa worden.

4. In principe is je boter crème nu klaar. Je kunt zelf nog verschillende smaken toevoegen. (Bv pindakaas, nutella, fruit, Oreo kruimels) Ik heb 100 gram chocola gesmolten en deze wat laten afkoelen en daarna er bij gedaan. Dit heb ik ook weer voor 5 minuten gemixt.

Taart opbouwen:
1. Snij de afgekoelde biscuit in delen. ( Ik heb bij deze taart 2 delen gemaakt, je zou er ook bv 3 of 4 delen van kunnen maken, net wat jij wilt)
2. Doe een laag boter creme op het onderste biscuitdeel.
3. Doe daarop een laagje M&M's door de helft gesneden (of hele M&M's.)
4. Leg vervolgens het andere biscuitdeel er op en smeer de randen en bovenkant van de biscuit af.
5. Versier vervolgens de taart naar jouw eigen smaak.

-
-
Dit recept is zoals ik de taart nu gemaakt heb, maar kun je op heel veel verschillende manieren maken en naar jouw eigen smaak aanpassen. Dit was ook de eerste keer dat ik deze boter crème heb gemaakt en moet zeggen dat ik deze luchtiger vind dat die ik voorheen maakte (met boter en poedersuiker). Ik wil alleen nog gaan uitzoeken of ik de hoeveelheid suiker enz. kan aanpassen zodat het 'iets gezonder' wordt.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :D

Zo is de binnenkant van deze taart.
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie