Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:39

Hoihoi, ik zou me hier ook graag melden!

Ik bak niet heel vaak maar wil het graag wat meer gaan doen nu ik recepten op youtube ontdekt heb :P

Heeft iemand van jullie deze al eens gemaakt? Ik vind ze zo leuk!

Ik moet echter proberen om zoveel mogelijk biologisch te eten dus gewone kleurstof is echt een no-go. Eerst maar eens iets biologisch zoeken dus, dan begin ik gewoon met 1 kleur want het hoeven geen koekjes van 30€ te worden, als het dan bevalt kan ik altijd nog bijkopen..

Vinden jullie lunch recepten ook leuk? Ik heb vanmiddag iets gemaakt met brood, ei en spek wat erg lekker was en wil dat wat meer gaan proberen omdat ik het wel lekker vind om niet elke dag hetzelfde te eten. Komend weekend wil ik Churros gaan maken en ik wil ook nog wat dingen met bladerdeeg uit gaan proberen, verder weet ik het nog niet zo goed. Ik kwam vannacht pas op het idee doordat ik een filmpje tegen kwam van dat recept wat ik dus vanmiddag heb gemaakt :P

Ik heb de eerste 50 pagina's van dit topic al doorgekeken, wat een gave creaties komen er voorbij zeg!

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:51

Ja dat kwam ik inderdaad al tegen, helaas is bietenpoeder heel duur dus ik denk dat het gele hartjes worden :+ Kurkuma kost €1,50, dat is wat leuker om uit te proberen.

Dat klinkt logisch inderdaad, heel vet is natuurlijk ook niet lekker. Bewaren was ik al niet van plan, wil het als lunch maken.

Dan kan ik mijn lunch denk ik wel laten zien, was erg lekker dus raad ik zeker aan om ook te proberen :)
Het recept komt van de pagina horeca be like, maar ik heb hem zonder kaas, peper en zout gedaan. Peper had ik volgens mijn ouders beter wel kunnen doen maar ik vond het prima zo.
Afbeelding

Vanavond ga ik appelflappen maken, opzich niet zo moeilijk maar ik laat ze bijna altijd verbranden dus ik moet er naast gaan zitten :+

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:58

https://www.facebook.com/horecabelike/?fref=ts

Ik kan niet linken naar het filmpje maar hij staat nog vrij ver bovenaan.

Gewoon in zonnebloem olie in een pan denk ik, heb nog niet precies gekeken hoe ik het ga doen. Kan altijd later nog een broodje pakken als ik honger krijg :P

Meestal zijn ze na de normale tijd nog te licht dus dan laat ik ze staan en denk ik er niet op tijd aan :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:27

Ohh zo, ik doe er wel wat suiker en misschien kaneel op maar niet al te veel. Ik probeer 'met mijn verstand' te eten, al is dat niet altijd een succes met mij :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:33

Ik heb vandaag Appelflappen en (mini) Apfelstrudels gemaakt :D

Appelflappen waren heel lekker, Apfelstrudels volgens mij ouders ook. Die lust ik zelf niet :+

Afbeelding
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:46

melody7

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:13

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:30

Jullie nog wat gemaakt dit weekend?

Ik heb vandaag Cupcakes en Churros gemaakt en voor vanavond staan er tomaten in de koelkast voor Bruschetta :D Wilde dat eerst voor lunch doen maar zag te laat dat het 2 uur in de koelkast moet staan, dus toen konden de Churros. Die waren best mooi gelukt en super lekker! De cupcakes had ik een beetje verpest door er 200 ipv. 100 ml melk in te doen (na 3 keer lezen wist ik nog zeker dat er 200 stond :') ) maar toen heb ik er wel zelfrijzend bakmeel doorheen geroerd waardoor het toch nog gelukt is. De topping is gesmolten chocolade met Twix, ziet er nog niet zo netjes uit als die van jullie :P
Afbeelding
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:36

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:50

Ik had ze jaren terug een keer op, het lijkt een beetje op oliebollen. Ik vind ze echt heel lekker :D
Ja dat was niet echt handig, je verwacht dat je niks fout kunt doen aan een kant en klaar pakje maar ik krijg het dus toch voor elkaar :')

Ik heb het even opgezocht, wat is dat leuk zeg!!
Toevallig zat ik gisteren naar taarten met zo'n kitkat rand te kijken, ben je dan niet erg veel kwijt aan kitkats? Er lijken er zoveel omheen te zitten :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:00

Dat is inderdaad wel veel dan! Zoiets doe ik maar een keer als we een verjaardag hebben, om dat nou met mn zus op te eten is een beetje overdreven..

Ik zie ook de hele tijd dingen die ik wil maken _O-

Deze week wil ik croissantjes maken, al heten die ik wil maken crescent rolls.. Dat is net wat anders maar ik vind het hetzelfde.
Daar kun je ook knakwortjes in doen, dat is nog lekkerder! En zelf brooddeeg maken lijkt me gewoon heel leuk :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:58

Ik niet, wel scones en caviakoekjes & cupcakes. Ik vond dat ik deze week wel genoeg voor mezelf heb gemaakt :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:23

Hahaha Saskia, als je mensen koekjes verwacht ziet het er wel heel smerig uit :') Ze vinden het lekker ja!

Dat ziet er goed uit zeg Cabelona!

Hier staan al weer mini appeltaartjes in de oven :9
Tussen de middag ga ik heel makkelijk uit zo'n blik croissantjes met worstjes maken. Mijn deeg deze week was helemaal mislukt dus dan maar zo :+

Misschien zoek ik voor pasen wel een leuke taart, heb jij al wat bedacht FuGeLiCu?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:19

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:48

Ja klopt, er had wel wat meer ei op gemogen. Dat heb ik even snel-snel gedaan omdat de oven al warm was maar daardoor dus niet genoeg :=

Ze zijn wel heel lekker :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:51

Ik heb voor het eerst mini appelflappen en mini tompoezen gemaakt, de appelflappen zijn in ieder geval gelukt. Tompoezen geen idee want die lust ik zelf niet :+
Zaterdag komt er Engelse visite dus we hebben afgesproken dat ik Nederlandse hapjes maak, goeie smoes om te 'oefenen' :D Hebben jullie daar nog leuke ideeën voor? Ik zoek vooral nog wat kleine dingen voor bij de lunch, zoete dingen kan ik genoeg bedenken..
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:18

Saskiaa_ schreef:
Eindelijk mijn idee uitgewerkt gister. :D Met melkchocola in een kom een kom van chocola gemaakt en die gevuld met een vulling van kinder chocola (die moet nog wel wat geperfectioneerd worden :P ), waar Oreo's, m&m's en stukjes melkchocola door zaten. Hoewel de vulling beter kan was (is :Y) ) het wel echt heel lekker! Niet zo'n hele beste foto, maar even voor het beeld:

[ [url=m/Igsxtf.jpg]Afbeelding[/url] ]
:Y)

Dit ziet er echt heel lekker uit! :)) Hoe maak je die kinderchocolade vulling?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:24

Ik heb dit vandaag weer eens gemaakt. Echt bakken is het niet maar het is wel heel lekker :D

Afbeelding
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 15:06

Onderin American Cookies, daarop een laag melkchocolade, daarop wat smarties/m&m's/maltezers oid. (net wat je lekker vind), daarop een laag witte chocolade en dan nog een laag smarties (of iets anders).

Je kunt er eigenlijk in doen wat je lekker vind, het kan bijvoorbeeld ook met biscuitjes en de volgorde maakt ook niet uit. Ik heb het nu tussen de chocolade lagen in even in de koelkast gehad zodat het echt lagen werden, maar dat hoeft niet perse.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie