Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:10

Ai dat is ook naar! Vriendin van mij heeft het ook.
Heb geen coeliaki. Ik ben geboren met een Divertikel van Meckel, ontdekt toen ik 12 was en toen hebben ze een halve meter darm (stuk van de dikke en dunne darm) moeten verwijderen. Heb er nog last van en kom daar ook nooit vanaf. Moet opletten met wat en hoeveel ik eet. De ene dag kan ik het ene wel hendelen en de volgende dag weer niet. Best wel lastig. :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:31

Ik had er al lang vanaf moeten zijn, van alle klachten. Maar ik ben gewoon een apart geval. Ze verwachten ook niet dat ik er ooit nog vanaf kom, aangezien het alleen maar erger word en ik steeds vaker een dip heb.
Heb wel een chronisch B12 te kort omdat ik dat niet meer kan opnemen aangezien ik dat stuk darm mis. Dit krijg ik dus om de zoveel tijd via een injectie. Maar dus wel vaak en snel heel moe. Daarnaast ook nog een aantal andere voedingsstoffen die ik niet genoeg kan opnemen en dus een heel stijf lichaam, zere gewrichten.
En stress zoveel mogelijk vermijden. Loop daar ook voor bij een psycholoog, die helpt me daarbij. Alles ene oor in andere oor uit. Doe ik dat niet, val ik zo vijf kilo af. Verder geen medicijnen, die zijn er niet.

Spastische darm word zo snel gegeven. Zonder dat er echt onderzoek is geweest, echt belachelijk!

Fee_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:44

Ja ik werk wel fulltime maar gaat inderdaad niet altijd even makkelijk. Zeker als ik 8 uur op een dag werk, heb ik het zwaar. Krijg dan pijn in mijn lijf, darm krampen en snel moe. Als ik aan het werk blijf gaat het, maar zodra ik thuis ben stort ik in, zeker als ik een slechte periode heb.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:51

Oh dat is echt balen zeg... Zo jammer dat je iets graag wil en het gewoon niet kan.. :(:)

Ik werk bij McD als crewtrainer (mensen opleiden, coachen maar ook gewoon de normale werkzaamheden zoals kassa of hamburgers bakken :)) ). Ben toen ik mijn HAVO diploma had gehaald niet meer begonnen met een opleiding. Weet nu nog steeds niet wat voor opleiding ik wil doen. Wil veel, maar dat trek ik inderdaad net zoals jij gewoon niet. Maar voorlopig houd ik het zo nog wel vol. :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:41

Hoi meiden, even een vraagje. Ga straks cupcakes maken, maar dan in mini versie. Kan ik gewoon de reguliere baktijden aanhouden of wat raden jullie aan? :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:53

Oke, dus gewoon normale temperatuur.
Zakken ze dan niet in, als ze nog niet gaar zijn?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:15

Oke dankjewel, ga ik dat proberen straks. :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:50

Zo.. voor het eerst mini cc's gemaakt met botercreme. Nu even alleen met chocolade geprobeerd, die staat nu weer in de koelkast. Morgen nog met aardbei proberen. :)

Afbeelding

Als ik nou morgen avond alle cc'tjes van een toefje botercreme voorzie, kan ik dat dan buiten de koelkast bewaren en vrijdag nog de hele dag eten? :)

Is trouwens gewoon bc doormiddel van roomboter met poedersuiker en dan in dit geval met gesmolten chocola/aardbeien uit de diepvries.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:23

Hier vandaag ui-kaas brood gebakken, voor bij de zelf gemaakte tomaten soep. Al een klein stukje geproefd; heerlijk!!
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:39

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:31

Jullie brachten mij op een goed idee, haha. Zat om half 8 nog bij mijn ouders, daar de kast door gespit om te kijken of zij nog speculaas kruiden hadden. Helaas hadden ze dat niet, dus nog heel snel naar de winkel geweest en nu zit de eerste lading in de oven.

Dat is lekker thuis komen voor mijn vriend straks, een huis dat lekker naar pepernoten ruikt :9 :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:50

Haha ik had beloofd dat ik dan wel wat zou bewaren voor morgen avond, als mijn vader wat klusjes komt doen (zijn pas verhuisd en nog niet alles is helemaal af). Dat doe ik dus maar. :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:23

Mm ben alleen het zout vergeten denk ik. Zijn wat flauw. Maar ach, we doen het er maar weer mee. ;)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:36

Oh lekker taai taai! Ga ik onthouden.

Die gebakje hier boven heb ik denk ik gister op facebook voorbij zien komen en opgeslagen. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:39

Ik moet voor morgen avond wat lekkers mee nemen. Wil het liefst iets hartigs en het voor mijzelf niet te ingewikkeld maken. Iemand suggesties?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:42

Ik ben gister echt enorm verwend door mijn vriend, ouders en familie voor mijn verjaardag! :D
Afbeelding
De mengkom etc. zit al in de vaatwasser, heb hem net even gebruikt voor een appeltaartje. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:32

Nog bedankt! Ben er nog steeds erg blij mee.
De eerste lading van deze koekjes zitten nu in de oven. Ben benieuwd hoe ze smaken. http://www.brendakookt.nl/2013/02/10/ch ... e-cookies/
Het deeg was wel nog erg plakkerig met balletjes draaien.

Heb je een recept van de kaneel vingers?

Begin februari vier ik mijn verjaardag in combinatie met onze housewarming. In de middag voor familie en in de avond komen al onze vrienden. Wil graag zoveel hapjes zelf maken. Maar moet nog even kijken wat allemaal precies.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:18

Ziet er toch niet slecht uit voor de eerste keer!

Ik ben ook van plan om er een deze dagen mee te oefenen. Lijkt mij erg leuk!

Sorry Kimmie, had nog niet op je gereageerd zie ik net! Ik wil inderdaad wel kleinere hapjes maken. Maar moet nog steeds even kijken wat. Zie zoveel leuke en lekkere dingen dat ik niet kan kiezen!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:47

Ziet er goed uit, die taart hierboven!

Ik ben vandaag bezig met bokkepootjes. Helaas was mijn beslag niet stevig genoeg, waardoor het uitliep als ik het op de bakplaat wilde spuiten. Als ze maar smaken straks. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:17

Het eindresultaat! Heb het recept van heel holland bakt gebruikt. Ze zijn erg lekker!Afbeelding

Vorige week ook nog geoefend met royal icing. Maar ga nog even verder oefenen, haha!
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:01

De bokkepootjes zijn echt heel erg lekker! Kan er bijna niet vanaf blijven. :))

Royal icing is poedersuiker, eiwit(poeder) en eventueel wat water. Glazuur dus eigenlijk, waar je de meest prachtige dingen mee kan maken op onder andere koekjes.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:39

Appeltaart is altijd goed!

Ik bak vrijdag twee appel, een sachertart en een kwarktaart. En nog wat andere hapjes voor de housewarming de dag erna. Word een druk dagje!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:35

Vanmiddag staan er roze koeken op het bak programma hier :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:30

1 pak fudge/brownie mix plus ingrediënten daarvoor (je kan natuurlijk ook je eigen recept voor brownies gebruiken)

2 kuipjes monchou
2 eieren
Lepeltje vanille essence
150 gr suiker
Snufje zout

15 hele oreo's
15 verkruimelde oreo's

Oven voorverwarmen zoals op brownie pak. (180 graden)
Maak de sticky brownie mix volgens het recept. Doe het in de bakvorm, daarop 15 oreo's (evt minder als het niet past)
Maak de creemcheese topping. Met de rest van de ingrediënten. Door dit te mengen en te kloppen.
Schep dit op de oreo tussenhelft en strooi bovenop het mengsel de verkruimelde oreo's.
45 min in de oven.
Tussendoor even voelen met een sateprikker en kijken of de topping niet te bruin wordt.
Smakelijk!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:07

Hoi, hopelijk blaas ik weer wat leven in dit topic.

Zondag organiseer ik een high tea. Heb al een paar hapjes maar ik daht, misschien hebben jullie ng wat ideetjes. Ik maak trouwens alles zelf.

Wat ik al heb: mini muffins met bacon en kaas, scones met clotted cream, aardbeienjam en lemoncurd. Brownies met hazelnoot, slagroomtruffels. Morgen maak ik nog mini muffins met caramel. En ik maak nog bladerdeeghapjes met chorizo, tomaat en kaas. En uiteraard nog een sandich met roomkaas, komkommer en kipfilet.

Iemand nog ideeën? Hoeveel hapjes zouden jullie doen? Ik dacht zelf iets van 4 zoet en 4 hartig. Of 5.