Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Amira_

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:09

O: magere franse kwark met mangoblokjes en Eat Natural granola
L: omelet van 2 eieren en champignons, 50 gram tonijn
T: een merci, eiwitshake
A: gehakt cordon bleu, bospeen, roerbak (courgette, ui, peultjes en paprika) en nieuwe aardappels
T: eiwitreep

B: paar uur schoonmaken en benen trainen

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:59

O: 200 ml ongezoete amandelmelk, 35 gram havermout, 30 gram straciatella whey
T: wasa vezelrijk cracker met 5 gram smeerkaas
L: 2 eieren, champignons
T: halve puntpaprika, coffee&dark chocolate eiwitreep :9
A: nasi met cassave
T: 300 gram magere kwark

B: schoonmaken en bovenlichaam trainen

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:12

O: 250 ml ongezoete amandelmelk, 50 gram havermout, 30 gram straciatella whey, halve eetlepel cacao en een halve banaan
L: Club sandwich kip bij Loetje
T: kinder softijsje met gesmolten chocola
A: kippendijen, nieuwe aardappels en bospeen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:44

O: 2 afbakbroodjes met kipfilet en pesto
L: boterham met gebakken ei
A: 300 gram spitskool en een varkenshaasmedaillon

Beetje grieperig vandaag dus weinig eetlust

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:05

O: 300 gram magere franse kwark, appel
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kipfilet en een gekookt ei
L: vivera biefstuk met groenten (nog geen idee welke)
T: zoete puntpaprika
A: Kip tandoori

B: werken en benen trainen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:46

sanso schreef:
O: niks (verslapen :+ )
M: dalijk 2 kaiserbroodjes met kaas en 500 ml verse jus ‘d orange
A: ik gok iets van pasta

Tussendoortjes vind ik lastig en doe ik eigenlijk nooit (behalve savonds op de bank), iemand tips?

@amira ; hoe is die vega biefstuk? Hier nog niet kunnen vinden in de winkels maar ben zo benieuwd!

Ik vind m lekker! Niet te vergelijken met biefstuk vind ik persoonlijk, maar t is lekker om een andere structuur te hebben in een vleesvervanger

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:43

O: kanzi appel met eat natural granola en kwark
T: 2 rijstwafels met smeerkaas, proteinereep
L: 2 eieren met 4 plakjes kipfilet, halve galia meloen en straciatella whey shake
T: 2 rijstwafels met boter, zoete puntpaprika
A: brocolli, gebakken aardappels en kipfilet
T: 5 biscuitjes

Volgens mijn fitbit verbrand ik het dubbele van wat ik eet, dus ik wil mn hoeveelheid kcal per dag wat gaan verhogen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 02:49

AlwaysH schreef:
Wegen jullie echt alles af? :?

Ja :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:54

O: 50 gram havermout met water, kaneel, whey en banaan
L: bagel met tonijnsalade
A: 1 grote kop groentensoep
T: kwark met een appel, stukje 70% cacao chocola

Had een mooi lijstje gepland, maar nog steeds ziek dus eten kost echt veel moeite :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:19

O: 300 gram magere franse kwark met eat natural granola en een appel
T: rijstwafel met smeerkaas
L: 2 gebakken eieren met champignons
T: amandelmelk met whey
T: stukje 70% pure chocolade, eiwitreep
A: rijst met goulash met kippendijen, paprika, champignons en sperziebonen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:51

Planning vandaag:

O: 300 gram magere franse kwark, 30 gram granola en 1 appel
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
L: tonijnsalade van 100 gram tonijn, rode ui, eetelepel mayo en vivera biefstuk
T: 30 gram straciatella whey, rode paprika
A: 450 gram preistamppot met een gekookt ei en 150 gram gehakt

Gekke lunch maar de biefstuk moet nog op :+ Ik moet 400 kcal meer gaan eten dan ik normaal deed en ik vind t heel lastig, vandaag zit ik ook hoger in mn koolhydraten en vetten dan ik eigenlijk wil. Maar weet even niet meer waar ik de kcal vandaan moet halen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:39

s1993 schreef:
Amira waarom wil je niet meer koolhydraten/vetten eten? 400kcal meer eten zonder koolhydraten/vetten betekent 100 gram eiwit meer per dag en dat lijkt me ook wat veel?
Hoe is die biefstuk trouwens?

Ik moet ook wat omhoog in mijn kcal, gister mezelf dus maar alles laten eten waar ik zin in had, maar dat is niet helemaal hoe ik het wil aanpakken normaal gesproken haha. Zou mijn lijstje van gister ook niet meer weten maar heb in ieder geval wel veel gegeten :D (ook 70+km gefietst want wilde mijn fiets hier hebben zodat ik vrijdag ook terug kan fietsen ivm OV-stakingen)

Planning voor vandaag:
O: Havermout met griekse yoghurt, peer en kaneel, kom courgettesoep
T: Appel, 1/4 Deep dish cookie pie van chocolate covered katie met véél minder suiker (https://chocolatecoveredkatie.com/2011/ ... ookie-pie/)
L: Groentestoof met pompoen, gepelde tarwe
T: Nectarine
T: Groente (komkommer/tomaat/paprika/wortel) met zelfgemaakte hummus
A: Courgettesoep, baking powder biscuits (zelfgebakken, soort broodjes)
T: Ik denk schaaltje kwark met granaatappel, even kijken waar ik zin in heb als ik thuis ben

B: 4,5km hardlopen, uurtje wandelen, 20 min zwemmen

Oh ik wil wel meer koolhydraten/vetten eten hoor! Alleen deze dag niet, omdat er in mn avondeten al heel veel koolhydraten en vetten zitten, zo bedoelde ik m meer haha.
Die biefstuk is lekker trouwens! Niet echt als biefstuk natuurlijk, maar wel gewoon een goeie vleesvervanger.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:18

O: 300 gram magere kwark met mangoblokjes en een handje frambozen, 30 gram granola
T: 2 wasa sesam zeezout crackers
L: 200 gram chilibonen, 200 gram komkommer, halve rode paprika en omelet van 3 eieren
T: kitkat, eiwitreep
A: broodje gerookte zalm

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:43

O: 300 gram magere kwark met granola en een appel
L: 3 cottage cheese pancakes met een banaan
A: spaghetti carbonara van de italiaan :9

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:21

O: halve waldkornbol met roomboter, miniciabatta met aardbeien
T: punt monchoutaart
T: appel en kiwi gold
A: 2 kommen courgettesoep, 1 bth met appelstroop en 1 met hagelslag

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:06

O: 300 gram magere franse kwark met een appel en granola
L: broodje carpaccio
T: paar zoute stokjes
T: kiwi gold en een banaan
A: gebakken nieuwe aardappels, bloemkool en kipsteak
T: stuk 70% cacao chocolade en een biscuitje

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:51

O: 300 gram magere franse kwark met kiwi gold en een wilde perzik, granola
L: 250 gram komkommer, rode paprika, 2 gekookte eieren en 100 gram gerookte zalm
T: eiwitreep, handje cassavekroepoek
A: 300 gram wortelen, quinoa rijst en 200 gram kiphaasjes
T: softijsje bij de ikea en evt nog proteinekwark

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:56

O: 300 gram magere franse kwark, zespri gold en wilde perzik, granola
L: 2 geklutste eieren, 80 gram gerookte zalm, halve komkommer en halve rode paprika
T: kaasstengel
A: biefstuk en 200 gram italiaanse groenten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:56

Gister echt een hele slechte dag gehad, maar goed het is gebeurd en moet het proberen los te laten.

O: half speltbroodje met kipfilet, half speltbroodje met roomboter, chocoladecroissantje
L: kadetje met ham
T: kiwi gold, wilde perzik
A: patat, kaassoufflé en broodje kroket
T: stuk tony's chocolonely karamel zeezout

Vandaag:
O: 200 ml amandelmelk, 40 gram havermout, 30 gram eiwitpoeder, lepel cacaopoeder en een appel
L: omelet van 2 eieren, 200 gram komkommer, rode paprika
T: aardbeiencalippo
A: nog geen idee

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:23

Voor mij wel, maar ik kijk dan vooral naar het tekort aan eiwitten en teveel aan koolhydraten en vetten. Sinds ik ben begonnen met mn macros tracken vind ik het heel moeilijk om dat een dagje los te laten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:36

O: 300 gram magere franse kwark, granola, appel en kiwi gold
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
L: boterham met avocado en kipfilet, 2 geklutste eieren, komkommer
A: kipfilethaasjes, broccoli en gebakken aardappels denk ik

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:33

ChantalSmook schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het best zorgelijk als je niet een dagje kunt genieten van een frietje. Doe je op hoog niveau aan top sport? Niet onaardig bedoeld hoor maar je moet wel een beetje kunnen leven hoo

Amira_ schreef:
Voor mij wel, maar ik kijk dan vooral naar het tekort aan eiwitten en teveel aan koolhydraten en vetten. Sinds ik ben begonnen met mn macros tracken vind ik het heel moeilijk om dat een dagje los te laten

Je hebt echt helemaal gelijk hoor. Met dingen als eten word ik heel snel obsessief en nu al helemaal sinds ik mn macro’s track voor t sporten(niet op een hoog niveau trouwens). Op het moment zelf geniet ik er wel van, maar achteraf denk ik dan altijd ‘was t nou echt nodig’. Ben gewoon heel bang dat ik van een keer slecht eten gelijk veel vet aankom.

O: 300 gram magere franse kwark met mangoblokjes, granola
T: beschuitje met vruchtenhagel
L: tonijnsalade van 110 gram tonijn, komkommer, rucola, tomaatjes, paprika en 2 gekookte eieren
A: spaghetti

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:30

_Zidane schreef:
Interessant! Dank voor je toelichting. Is er dan ook een manier waarop je voor jezelf kunt berekenen hoeveel je van ieder nodig bent om stabiel te blijven, af te vallen of om aan te komen? Ik hou ook alles bij in MFP, maar ik krijg alleen de Kcal per maaltijd te zien. Hebben jullie dan de premium variant van MFP ofzo? Het lijkt me interessant wat nu precies mijn basisbehoefte is om op gewicht te blijven.

Ik word ook echt niet goed van het brede scala aan info over gezond eten. Het wordt zo gekleurd door verschillende meningen, opvattingen, onderzoeken. Wat is dan nog waar? Wat is de perfecte balans? Wat is nu écht gezond? Ik ben zelf overigens niet van een perfect voedselpatroon, meer ovewegend gezond met cheats in t weekend of bij gelegenheden :)

Ik geniet van gezond eten, maar kan ook genieten van een magnum almond of een zak chips bijv.. of beide :=

Dit vind ik zelf ook echt heel moeilijk, er zijn zoveel verschillende opvattingen over gezond eten.
Voor de macro's heb je trouwens geen premium nodig! Als je naar de app gaat, op 'meer' drukt (rechtsonder) en dan op voeding, krijg je het te zien.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:01

O: 400 gram magere franse kwark, theelepel cacaopoeder en theelepel kaneel, appel
L: zoete aardappel friet, mcflurry karamel zeezout
T: whey straciatella shake
A: 200 gram tuinerwten, 150 gram sperziebonen, 200 gram gekookte aardappels en 130 gram zalm
T: 2 oreo gold, eiwitreep

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:09

liespower94 schreef:
Vandaag hopelijk beter, wellicht is het handig om te vermelden dat ik nog herstellende ben van anorexia :) vandaar dat het soms even niet lukt...

Dat verklaard het inderdaad. Maar dan ben je verder wel heel goed bezig! Mindere dagen heeft iedereen, in verschillende vormen uiteraard