Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:19

Oh hier wil ik echt graag aan mee doen. Ik ben gek op koken, ik zit het meest in de hoek van Italiaans/Aziatisch en gewoon Hollandse pot!
Wel probeer ik graag koolhydraatarme recepten uit, daardoor eet ik ondertussen ook graag de groentes die ik normaal gesproken niet graag at.

Het eten van zuurkool is mij gelukt met de volgende ovenschotel:

750 gr. Zuurkool
900 gr. Pompoen
1 ui
175 spekblokjes
1 tl. paprika poeder
125 ml. Creme fraiche
groente bouillon poeder
dille
tijm
Geraspte kaas
Rucola

Zuurkool koken in 20 minuten in een bodempje water, pompoen schoonmaken als je een verse pakt (ik ben lui en gebruik de blokjes van AH, heb al zoveel blaren gehad met het schoonmaken van een pompoen). Pompoen 10-15 minuten koken tot deze zacht is.

Ui grof snipperen en in 2 minuten samen met de paprikapoeder bakken. Spekjes meebakken en de kaas raspen. Ovenschaal invetten.

Zuurkool uit laten lekken en begin met de pompoen te stampen. Roer de creme fraiche door de pompoen. Dan gaan je de schotel opbouwen. Onderaan zuurkool, dille en tijm eroverheen (vergeet ik altijd..) rest van de zuurkool door de pompoenpuree mengen (zo wordt het mengsel wat steviger). Proef dit even en evt. op smaak brengen met de bouillonpoeder en peper. Doe de helft van het mengsel in de schotel, dan de ui met spek en dan de rest van het mengsel. Maak het af met geraspte kaas en knal hem in de oven. 20 minuten in een hete luchtoven op 180 graden (voorverwarmd) tot je kaas mooi geel is.

Leg de rucola op het bord en scherm daar een stukje van je schotel op. Lekkerrrrr!

Goed nu heb ik honger :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie