Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:35

Oeh wat een leuk topic!
Echt een keukenprinses, nee.. maar ik houd wel van koken en vind het ook nooit erg :j
Laatst had ik het volgende gemaakt:

Nodig (1 persoon):
- Bruin brood, ongesneden
- 1 Avocado
- Citroensap (naar smaak)
- Zout (naar smaak)
- Peper (naar smaak)
- Zalm (plakken, ik pak graag de Noorse, vind ik persoonlijk lekkerder dan de schotse)
- 1/2 komkommer
- petronella roomkaas

Snijd 2 of 3 dikke plakken van het brood af. Laat deze even in de oven roosteren op 160gr voor 10 minuutjes.
Komkommer over de lengte snijden.
Avocado prakken met het zout, peper en citroensap naar smaak. Zorgen dat de klonten er goed uit zijn.

Brood besmeren met de petronella roomkaas als ze net uit de oven zijn. Laat het even intrekken in het brood. Vervolgens de plakken komkommer op de roomkaas. Leg daar de plakken gerookte zalm op en als laatste de avocadospread.
Je kan er dan nog wat extra zout/peper opgooien, als je dat lekker vind.

Heerlijk, een makkelijke maaltijd maar zo lekker!

Ik zal binnenkort mijn recept voor hete kip, soto, Macaronischottel en voor witlof uit de oven opschrijven :j ook heerlijk!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:03

borstnoot schreef:
Celien: ik weet dus wat ik als lunch eet morgen! Ik ben echt super benieuwd naar je soto, is iets wat ik altijd al heb willen maken maar nooit heb gedaan.

Soto is vrij simpel, als je maar de tijd hebt en even weet hoe/wat :j Vooral de tijd hebben is wel een dingetje :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:19

borstnoot schreef:
Celiien schreef:
Soto is vrij simpel, als je maar de tijd hebt en even weet hoe/wat :j Vooral de tijd hebben is wel een dingetje :')

Ik zie bij het zoeken naar recepten (door alle kruiden) door de bomen het bos niet meer. Ik heb een stuk of 40 kruiden schat ik, maar Aziatische kruiden moet ik echt even in gaan investeren.

Gewoon boemboe/kruidenmengsels bij de toko halen :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie