Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zuchini

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:50

Ik hou van koken! En eten! Ja ik meld mij aan. Ik kook met unieke smaken vanwege verschillende invloeden uit het buitenland. Ik bak ook graag brood en (iets minder vaak) taartjes. Ben benieuwd!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 03:05

Over brood bakken; Ik heb het mezelf geleerd inderdaad via de blog van " uit de keuken van arden". Soms lukt het enorm goed en soms gaat het minder. Hoe vaker je het doet, hoe beter het lukt en hoe meer je echt weet hoe het deeg moet voelen, en hoe je het weer in orde moet krijgen als er wat mis gaat. Ook het brood vormen heb ik allemaal van haar geleerd. Mijn favorieten zijn:

Frans landbrood (echt mijn nr1)
Viennabread
Buttermilk dinner rolls
Stokbrood
Kaiserbroodjes

Als je van koken houdt en je bent in de gelegenheid om wat te experimenteren en af en toe iets met het deeg te doen, zeker aanrader. Er gaat niets boven zelfgebakken brood. ..
Als je haast hebt kan je ook het brood kneden, vormen, en tot gebruik in de koelkast bewaren. Je kan ze ook op lage stand bakken en op het moment zelf nog even afbakken. Mijn ervaring is dat het deeg alleen maar lekkerder wordt als het een nachtje in de koelkast staat. Het verandert de hele structuur en zorgt voor een betere smaak.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:29

Loempia van rijstvellen heb ik ook wel eens gemaakt, maar echt lekker vond ik het ook niet. Beetje smakeloos en flubberig.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:32

Ik heb vandaag geprobeerd pita brood te bakken....
Dat is een uitdaging op zich haha, deeg ging goed, maar bij het bakken bolden de meesten niet op. Dus dát werd gewoon flatbread :') ook lekker. Daarna nog zelf tahin gemaakt en ook nog hummus. Was makkelijker dan ik dacht.

Afbeelding

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:35

Nee dat is Roti denk ik? Pita moet je op een hele hete broodbaksteen doen en dan bolt het op vanwege het vocht, dan komt er stoom in zeg maar. Maar ik heb hier alleen een hele slechte oven. Heb het ook in de pan geprobeerd, maar dat is hetzelfde verhaal. Ach ja. Ik blijf proberen. En het was alsnog heel lekker, heb gewoon de hummus gedipt ipv erin gedaan. Prima.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 03:30

lieveli schreef:
Als je een goed stuk mooie vis hebt, van een goeie visboer: zo min mogelijk doen. Zeewolf ofzo, alleen even bakken.

Vis uit de vriezer kan prima in dat korstdeeg.

Zo lekker...Ik heb wel wat tips. pan eerst beetje warm laten worden.... klontje roomboter erin...vis op smaak maken met wat peper en zout. Niet gaan lopen draaien, maar paar minuten op 1 kant laten, omdraaien en dan weer met rust laten. :~

Als je er een sausje bij wil kan je de vis eruit halen, dan wat (kook) room erbij, bv wat halve sherrytomaatjes en wat witte wijn. en op smaak brengen. Ik doe niet aan diëten btw

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie