Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:28

Ik kom ook meekletsen, leuk topic! :)

Ik hou van koken, kan er echt blij van worden om nieuwe recepten te proberen. <3 Maar tegelijk grijp ik toch snel terug op 'makkelijke' gerechten doordeweeks en ik zou graag wat vaker iets bijzonders of nieuws maken. :j Ik probeer nu vooral om vaker vegetarisch te koken en daar wat gevarieerde gerechten voor te zoeken.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:27

Mijn favoriete gerechten zijn trouwens stoofvlees, lasagna en verse hamburgers. :D Ja en haggis, maar dat maakt ik niet zelf. :))

Ik probeer recepten te bedenken om te delen maar ik gebruik eigenlijk heel weinig vaste recepten, haha. Ik combineer gewoon verschillende kruiden en smaakmakers, net waar ik zin in heb. Ik ga er nog even over nadenken. :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:05

Citaat:
Ik bak ook graag brood

Heb je een fijn recept? Ik wil al heel lang zelf brood bakken (in de oven) maar er zijn zoveel recepten en mogelijkheden dat ik het nog nooit heb gedaan. :P

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:27

Citaat:
Welke kookboeken gebruiken jullie graag?

Die van Heston Blumenthal maar dan wel 2 keer per jaar, of zo. :+ Wegens vrij ingewikkeld.
Ik heb best een paar mooie kookboeken staan maar ik vergeet ze vaak te gebruiken. Eigenlijk zou ik gewoon elke zaterdag een recept uit zo'n kookboek moeten maken, maar dat schiet er vaak toch bij in. Recepten van Masterchef Australia gebruik ik ook wel eens (of één onderdeel uit een groter recept), daar staan ook veel lekkere dingen tussen.

Ik had gister nog een simpel maar lekker groentegerechtje trouwens: fijngesneden prei kort gebakken in boter, ruim peper en zout en 'n beetje tijm, en dan reepjes zongedroogde tomaat erbij.

En een tip: een beetje pure chocolade bij de chili con carne. Dat maakt de smaak wat voller/dieper. :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:40

Bloodymary schreef:
Met veel kaas.

Kaas <3

Jamie Oliver vind ik ook fijn ja. Vooral niet te moeilijk doen maar wel lekker eten. :)) Past ook wel bij mijn kookstijl, dat hele verfijnde kan ik echt niet, haha. Ben meer van de stevige porties. :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:21

Ik heb even geteld, wij hebben ook rond de 50 kruiden liggen. :+ En ook nog allerlei smaakmakers waaronder 7 soorten sambal. We houden wel van pittig eten. :D

Door bolognese doe ik vaak 'n beetje Worcestershiresaus, dat is daar heel lekker bij! En veel knoflook inderdaad, dat gaat hier ook bijna overal doorheen. :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:11

Koriander smaakt naar zeep. >;)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:32

Ovenschotel met bloemkool, rode ui, gebakken kipblokjes, pasta, bechamelsaus en kaas. Of bloemkool met kaas- of kerriesaus, gegrilde gekruide kip en gebakken aardappeltjes. Of bloemkoolsoep met stokbrood. Of kip tandoori met bloemkool en rijst. Of een ovenschotel met bloemkool, aardappelschijfjes en kip met kerriekruiden en kaas. Of bloemkoolstamppot met kip en chorizo en kaas.

En nu heb ik zin in kip tandoori en in bloemkool met kerrie. :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie