Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eelmo

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:06

Ik lees ook graag mee :D Momenteel wat te druk om echt dingen uit te proberen. Ik wil heel graag nog een mooie zware vijzel zodat ik zelf boemboe's kan maken :j

Voor vega(n) curry's zou ik vooral zoeken naar Indonesische. Dhal is erg lekker en daarvan zijn genoeg recepten online te vinden :) (hoewel dat meer een soort dikke soep is dan een curry). Oh en Biryani! Dat is dan weer geen curry maar een rijstgerecht, maar daar kun je eindeloos mee varieren!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:22

jorika1986 schreef:
Favoriete eten is Roti. Die maak ik zelf vanaf 0 inclusief de platen. Heb overigens helemaal Nederlandse roots, dus of hij 100% correct is? Hij is wel lekker!

Receptje? :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:51

Ik ben fan van de Hairy Bikers :D

Wat ik wel ooit graag nog eens zou willen leren kennen is de Afrikaanse keuken, in al haar diversiteit. En dan ook echt 'exotisch'. Marokkaans is lekker, maar ik zou graag wat meer out of the box willen :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:29

8nnemiek schreef:
Ik heb thuis een heerlijk ethiopisch recept liggen :9

Vertel meer *D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:15

Hier vandaag papa's babi pangang met een salade van chineese kool, wortel en sinaasappel-sesam dressing :9 Mijn vader is eigenlijk de ├ęchte keukenprinses :+ Ik probeer alles een beetje van hem af te kijken. Hij kookt ook altijd voor 6, dus ik heb meestal een vriezer vol met gerechten van paps :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:35

Ik maak loempia's ook altijd van filodeeg en in de oven :) Waarmee vullen jullie je loempia's? Filodeeg zelf maken heb ik nooit geprobeerd, ik haal het altijd gewoon in de supermarkt (diepvries).

Boontjes doe ik altijd met knoflook, (verse) gember, bruine suiker (1 eetl), sambal (1 tl.) en ketjap manis. Hoeveelheden op gevoel. Meestal doe ik er ook nog een ui door, of gebakken spekjes. Maar je kunt er vrij veel mee varieren denk ik.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 07:59

Zelf gemaakte fish and chips is ook altijd zo lekker :9 Hoewel dat bij gebrek aan frituur altijd gewoon een gepaneerd visje wordt, maar dat maakt het niet minder lekker! :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:34

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een granieten vijzel en een kruidenpakket uit de toko gekregen <3 Dus ik ga binnenkort helemaal los.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:57

Dankjewel!
Ik kan niet wachten, lijkt me zo therapeutisch om dingen te lijf te gaan met zo'n vijzel :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:41

Vanavond maak ik een kleine Indonesische 'rijsttafel'. Sajoerboontjes, samosa's, gado gado (met zelfgemaakte pindasaus) en zoet zure komkommer :9

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:29

Ik ben ook heel benieuwd naar dat melkveebedrijf :)

Oh en die stoofvlees chili klinkt echt heel lekker. Heb je een recept?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:58

Nachtlampje schreef:
Eelmo schreef:
Ik ben ook heel benieuwd naar dat melkveebedrijf :)

Oh en die stoofvlees chili klinkt echt heel lekker. Heb je een recept?

De chili staat een paar pagina's terug!

En het melkveebedrijf neemt helaas geen nieuwe klanten meer aan..

Oh onwijs jammer -O- Ik woon/studeer (ook) in Nijmegen. Ken je toevallig vergelijkbare adresjes in de omgeving?

Ik zal eens terugbladeren, overheen gelezen denk ik :z

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:29

Heb ik al eens naar gekeken idd, maar vrees dat mijn vriezer daar te klein voor is :+

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:37

Majabeestje schreef:
Dit topic.. <3

Ben dol op koken! Met 2 kinderen, drukke baan en paard niet altijd veel tijd maar soms sloof ik me wat meer uit.
Ik heb nog nooit een curry gemaakt, heeft iemand een lekker recept voor een curry-beginner? :') En dan ook eentje waarbij de kans redelijk aannemelijk is dat de kinderen het ook acceptabel vinden?
Wil er dan ook naanbrood bij maken.

Boterkip <3 Hele milde curry, beetje het kindermenu van de indiasche keuken haha. Genoeg recepten voor te vinden online.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 06:50

Ik heb gister erwtensoep gemaakt voor vanavond :9 Kan niet wachten :D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:34

Hier pruttelt ook een pan met stoofvlees, maar dan voor een Guinness pie, morgen :9

Voor vanavond heb ik een mega pan chili sin carne gemaakt. Ik ben een stress-koker :+ dus nu midden in tentamentijd wil ik nog wel eens losgaan in de keuken..

Klinkt lekker ElCamino! Ik zou misschien hazelnoten er door doen ipv amandelen denk ik.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:01

DideH schreef:
Vind zelf honing mosterd dille dressing altijd lekker op sla of op koude wraps.

Deze verhouding:
6 eetlepels olijfolie
3 eetlepel mosterd (pak meestal gladde honing mosterd)
1 eetlepel honing
En dan naar smaak (vaak ook 1 eetlepel) citroensap en dan wat dille toevoegen

Even goed door elkaar roeren en klaar. Krijg vaak de vraag hoe ik die dressing maak als er mensen sla (bij ander gerecht) of maaltijdsalade komen eten :)

Je kunt ipv olijfolie ook yoghurt gebruiken!

Warm voor bij vlees maak ik af en toe een rode wijn saus: rode wijn, scheutje bouilon en bruine suiker in laten koken tot het een beetje stroperig wordt. Lekker met rozemarijn of tijm erdoor.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:52

LieveLoes schreef:
Bedankt voor het meedenken! Recept van de AH zal ik de volgende keer gebruiken... deze was helaas echt geen succes door de pittigheid. :(

Beetje mosterd na de maaltijd, maar kun je tegen de pittigheid niet aardappels toevoegen? Of is dat alleen bij een overdosis zout?

Een fijn 2019 iedereen! :9k

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:34

Ooh klinkt goed babootje! Ik heb ook nog kemirie liggen, welk recept heb je gebruikt voor de kip?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:28

Babootje schreef:
Eelmo schreef:
Ooh klinkt goed babootje! Ik heb ook nog kemirie liggen, welk recept heb je gebruikt voor de kip?

500 gr in stukken gesneden kip (poten of kippendij of kipkarbonades o.i.d)
2 sereh stengels
2 eetlepels limoensap
250 ml kokosmelk
zout
olie

voor de boemboe
8 kemirienoten
5 rode pepers
3 rode uien
1 theelepel kukurma

Voor de boemboe alle ingredienten fijnmalen. En in de olie fruiten. Dan de stukken kip, kokosmelk limoensap en de sereh toevoegen en het vlees gaar stoven (beetje inkoken)

Dankje :D
Moet je de kemirienoten eerst nog roosteren oid?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:23

Ik heb nog ergens een recept voor een linzenstew met vis en chorizo, ook erg lekker!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie