Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:27

Succes Kimmie!

Wij hebben laatst een nieuwe oven gekocht en sindsdien ben ik ook weer meer aan het bakken.

Deze cheesecakes waren echt víes lekker.
Afbeelding

Boterkoekbrownies. :9
Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:43

Die is mooi gelukt zeg! Wil je daar het recept van plaatsen? Na een stuk of 4 pogingen tot cake (en de één nog meer mislukt dan de ander) had ik de handdoek in de ring gesmeten, maar nu er weer een paar dingen gelukt zijn durf ik wel weer eens een poging te wagen. :))

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:49

Tiggs schreef:
@Goeroe: Mag ik het recept voor de boterkoekbrownie?

Ja hoor, ik heb het niet zelf bedacht, maar het recept vind je hier. Ondertussen heb ik het nog een keer gemaakt, maar dan met een pot dulce de leche tussen beide lagen. Een aanrader als je denkt dat dit recept nog wat meer suiker en vet kan gebruiken. :') Mijn vriend merkte terecht op dat de smaak van de boterkoek hiermee wat meer naar de achtergrond verdwijnt, maar dat neemt niet weg dat we er erg van genoten hebben. Van beide versies dus. :o

Als het puur om boterkoek gaat vinden we deze van Rutger overigens met stip de allerlekkerste.

Bedankt voor de recepten en tips met betrekking tot cake! Ik denk wel ongeveer te weten waar het de vorige keren is misgegaan, dus ik ga het zeker binnenkort weer eens proberen. Voor komende week leg ik mezelf maar even een bakstop op. Vanmiddag hadden we visite en het leek me leuk om in plaats van een saaie lunch een 'soort van high tea' te doen, dus ik had van alles gebakken. Ondanks dat alles goed gelukt was en iedereen flink zijn best heeft gedaan is er nog wel wat over, dus ik denk dat het goed is om hart en vaten even in de gelegenheid te stellen om alle plak weer kwijt te raken. :+

goeroe

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:18

Was de gist misschien te oud? Had je verse of gedroogde gist gebruikt? Misschien teveel zout of te warm water?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:10

Ik ben geen broodbakker, maar die temperaturen klinken mij heel vreemd in de oren. Bij mij weten moet gist worden opgelost in handwarm water. Hogere temperaturen overleeft de gist volgens mij niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie