De kracht van uw metabolisme

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:07

Lizz schreef:
Het werkt ook zeker wel, je valt er goed mee af. Daar hoeft geen onderzoek voor gedaan te worden. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het gezond is.

Keto/kha komt eigenlijk op hetzelfde neer als je droogtrainen bij de fitness voor bodybuilders. Hierdoor ontrek je veel vocht aan je lichaam en ja daardoor val je kilo’s af. Maar daarnaast moet je veel drinken en heb je ook veel dorst omdat je minder vocht vast houdt en dat is niet gezond op langer termijn.
Wat zie ik bij de mensen die dit doen, dunnere huid, lijken hierdoor ouder en ongezonder. Snap zelf niet zo goed waarom je jezelf dit aan wilt doen.

Maar goed ik geloof sowieso niet in diëten mits medische noodzaak. Normaal eten en genoeg bewegen is wat werkt.

Overigens wil ik ook niemand tegenhouden, wilde alleen waarschuwen. Want ik geloof wel degelijk dat keto/kha slecht voor je is. Onderzoeken genoeg.

Huh, nee joh?
Bij keto is het vocht dat je verliest puur vocht dat normaal gebonden zit aan je khdvoorraden. Dat is normaal dus ook geen vrij bruikbaar vocht. Bij bodybuilden is er daadwerkelijk spraken van jezelf uitdrogen zodat je mee spierdefinitie hebt. Je hebt dus een absoluut vochttekort. Echt onvergelijkbaar met elkaar...

Over kha en minder over keto is zoveel onderzoek gedaan. Het is sowieso veilig (met als kanttekening dat je je niet vol gaat stoppen met ongezonde khdarme producten). Voor bepaalde doelgroepen is het daarnaast een super uitkomst die mensen kan helpen om goed af te vallen ondanks diabetes of insulineresistentie/metabool syndroom.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie