zelf sushi maken, wat voor vulling?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:16

Ah, die hierboven maak ik ook altijd! Super lekker! Ook een rol met een stukje gerookte forel en komkommer is lekker! Ik maak ook vaak wasabi-mayo, in verhouding weinig wasabi en héél goed roeren, dat dan op de rijst onder de vulling smeren.. :P Eigenlijk alles wat lekker is met rijst, kan je erin doen (als je googled op "sushi menukaart" kom je héél veel voorbeelden tegen!)
Maki (rollen) maken, nigiri's (die "eilandjes" van rijst met een noribandje erom), Temaki's (hoorntjes met vulling, staat leuk :D , is wel veel nori)

Ook leuk (en lekker) om van de resterende rijst wat onigiri's te maken met bv. tonijnsalade erin :j
*edit, zoveel typo's :')
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 23-11-16 01:21, in het totaal 3 keer bewerkt

_l_amanda_l_

Re: zelf sushi maken, wat voor vulling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:35

Oww, ik had dit topic niet weer aan moeten klikken, nou heb ik er weer helemaal zin in! :D (en de nori is op -O- )
De eerdergenoemde tips sla ik allemaal netjes op, maak ong. 1x per maand met mn zus sushi maar verder dan makreel, zalm, garnalen en komkommer komen we meestal niet... Maar dit hierboven klinkt allemaal super lekker! :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:40

Kan wel, maar is wel lekkerder mèt, vind ik althans :)
Had een receptje online gevonden waarin stond vier eetlepels azijn, 1 tl suiker en een tl zout. Dat werkte heel wat beter dan zoals ik het altijd deed, gewoon op de gok kiepen :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:51

Oww, die met mango aan de buitenkant, dat ziet er leuk uit! :))
En TS, jij hebt altijd van die leuke (niet zo japans klinkende) recepten, die moet ik echt eens proberen!
Ik blijf eerlijk gezegd een beetje steken op de zalm-avocado-komkommer varianten.. :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:17

Goed bezig! :D Die inside outs zien er altijd mooi uit, maar dat lukt mij nooit.. :')

Ik heb een poosje geleden samen met zuslief een paar receptjes van TS gebruikt, waaronder die met saté, was echt superlekker!
Welke merken rijst en nori kopen jullie? Ik heb momenteel die van de Lidl maar ik vind het toch niet zo denderend, wil wel eens een ander gebruiken.. (maakt niet uit hoe lang ik de rijst extra laat koken/stomen, ik vind 't wat te hard blijven, niet fijn..)
Die met mango op de bovenkant ziet er wel leuk uit, is alleen wel een heel gedoe met rijpe mangos :+
Afbeelding
Achteraan saté/komkommer, dan zalm/avocado, dan filet american/komkommer en vooraan filet/mango, dat heel verrassend heel lekker was!
En deze zijn wat recenter, gewoon wat simpelere met zalm, komkommer en mango :)
Afbeelding
Ik heb ook op ebay zo'n onigiri vormpje gekocht, dat is best leuk om te maken met de overgebleven rijst :D
(dat is dat gekke driehoekje op de eerste foto links)
Ik heb ook zo'n sashimimes van de Lidl, dat sneed zo lekker strak, maar het wordt nu al bot -O-

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:17

Jeetje, wat een werk zoveel! :D
Ziet er super uit allemaal! Ik had vandaag ook sushi, hele simpele maar kon me gewoon niet inhouden, haha :+ (die met kipsaté en zalm-mango)
Wil je hiervan ook de receptjes erbij zetten? Ben wel benieuwd! :))

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:19

de ebi maki (inside out) met japanse mayo en hoisin saus, gok ik? :D

Ziet er echt super uit, borstnoot! :)) Mag ik vragen waar je die verse tonijn gehaald hebt? Ik durf dat hier in het noorden niet zo, de visboeren díe ik het vroeg keken me echt aan of ze water zagen branden... :+ (zouden friezen niet van sushi houden? )

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:01

Hoe rollen jullie ze toch zo mooi strak met zo weinig rijst? :+
Ik krijg dat echt niet voor elkaar, dan blijft de vulling voor geen meter zitten met snijden...
Ziet er wel super lekker uit! :))

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:54

Jeetje wat een borden, dames! :+ Voor hoeveel mensen is zoiets nu?
En wat een werk! maar nu heb ik spontaan alweer zin in sushi, had niet dit topic moeten aanklikken :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:04

Acht? :wow: Dan snijd jij wel veel netter dan ik, haha! Ik kom per rol meestal op zes. (of mijn norivellen zijn korter, dat kan natuurlijk ook!)
_Nancy: de Lidl heeft tijds de Asia-week altijd een boel sushi spullen, ook prima kwaliteit :j
Daar haal ik de rijst, nori, sesamzaadjes, (bamboematjes), sojasaus, wasabi..
De rauwe vis durf ik hier (platteland, kleine visboertjes) niet aan, heb er een paar keer naar gevraagd maar ze kijken alsof ik hartstikke gek ben, dus nee dank je :')
Ik gebruik meestal 200gr rijst en drie vellen voor twee personen, dan maak ik er ook een paar nigiri's en gevulde onigiri's (heb zo'n leuk driehoekvormpje van Ebay :D )

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:09

Jeeeetje wat een grote schaal! Wat een werk, maar ziet er goed uit zeg!
Ik heb vanavond ook sushi gemaakt, wel een tikje simpeler dan jullie hier altijd voor mooie creaties maken..
Een rol met een gebakken duitse biefstuk met een beetje ketchup (en de komkommer er los bij, die was ik er vergeten bij in te rollen :+ ) en een rol met komkommer, geitenkaas en zalm :)
Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:17

benangelique: ik koop altijd de zakjes rijst bij de Lidl als ze Azië-week hebben, die lukt eigenlijk altijd!
Wel een dingetje: je moet die rijst altijd even goed wassen in een zeef zodat het niet zo rete plakkerig wordt.. Dan na het koken een heel klein beetje rijstazijn met beetje suiker+zout erdoor en klaar :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:21

Ziet er goed uit zeg!
Die met biefstuk, wat doen jullie daar dan nog meer bij in? Of echt alleen biefstuk? (net als die ossenhaas roll van de sushitent? :+ )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie