Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Emma

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:06

Prairy: hij moest gewoon nog wat langer in de koelkast, want even later was hij hardstikke mooi hard!
En idd, ik moest ook nog even wat langer wachten met de caramel gieten en al helemaal met de chocola daar weer overheen.

Mickey
L2+6

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:08

Nou moe, ik was jullie kwijt ;(

* gaat heel snel bijlezen.....

Edit:
SpikkelFire, voor die mooie cupcakes, heb je daarvoor van die sjablonen? Die ziet er echt geweldig uit.

Saskia, je regenboogtaart is zo met lagen ook mooi zeg.

Zo'n keukenmachine klinkt geweldig. Die van kitchenaid zijn volgens mij super. Ik zag in de Ariadne zelfs een roze <3 . Maar ruim 600 euro is wel veul geld.....
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 14-08-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Een dag niet geHepst, is een dag niet gelachen.
[IM] Dag lieve Ebel
We don't meet horses by accident, they are meant to cross our path for a reason.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:12

Ik zie hier heerlijke baksels voorbij komen!

Ook de muffins.
Wat ik mij afvraag is, hoe komt het dat als je kant en klare muffins koopt ze altijd zo groot zijn (dat maakt ze juist zo lekker vind ik) en als ik ze bak het echt 'cakejes' zijn.
Doen ze gewoon meer beslag in de vormpjes of is dat iets anders dat ze zo groot maakt :o?

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:41

Laurabram schreef:
Ollie die pruimentaart :9

Spikkelfire wat bak jij toch veel. ziet er heerlijk uit.

Vorige week voor dochterlief haar verjaardag gebakken.
Verjaardagstaart van gemarmerde wolkencake, doorgesneden en laag jam erover en toen bekleden. Met marsepein, maar dat viel tegen. Ik had bovenop een stuk gedaan en de rand apart, maar dat wordt niet mooi :n .
Hoe doen jullie dat? Grote plak uitrollen en dan er helemaal omheen vouwen? Krijg je dat dan mooi glad?
Alle tips welkom.

[IM] Dag lieve Ebel
We don't meet horses by accident, they are meant to cross our path for a reason.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:55

Hoi, lees hier wel altijd, maar schrijf/schreef bijna nooit. Ben wel altijd in het taartentopic. Nu ook het plan vaker hier te berichten :D

singasong schreef:

Ook de muffins.
Wat ik mij afvraag is, hoe komt het dat als je kant en klare muffins koopt ze altijd zo groot zijn (dat maakt ze juist zo lekker vind ik) en als ik ze bak het echt 'cakejes' zijn.
Doen ze gewoon meer beslag in de vormpjes of is dat iets anders dat ze zo groot maakt :o?

Een muffin en een cupcake zijn ook eigenlijk 2 verschillende dingen :D
Een muffin vakt meer onder een broodsoort en een cupcake is een gebakje/cakeje.

Heb net voor het eerst een kruidkoek in de over gezet. Ben erg benieuwd...

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:08

@Laurabram: ik kan helemaal geen taarten bekleden dus ik kan je helaas niet helpen. Misschien dat ze in het decoreertopic er meer over weten? Of heb je daar de vraag al gesteld?

@Singasong: ik krijg ook nooit van die mooie grote 'paddenstoel' muffins. Soms komen ze in de buurt maar dan zit er ook een grote scheur in de bovenkant. Ook hiermee kan ik je niet helpen. :P

@Koziez; kruidkoek helemaal zelf gemaakt of uit een pakje? Als die zelfgemaakt is houd ik me aanbevolen voor het recept.

Ik ga komende dagen wat 'uitdagendere' dingen bakken. Zo wil ik voor een zieke vriendin chocoladesoufflés maken. Echt nog nooit gemaakt, weet dat het een tricky bussiness is want de binnenkant moet vloeibaar blijven en hij moet ook weer niet teveel inzakken. Maar ik vind het een uitdaging. :D Als iemand een goed recept ervoor heeft, kom maar op. :D

Het andere uitdagende recept wordt een mokkaschuimtaart voor een andere vriendin. Had laatst op 24kitchen bij Rudolfs bakery een heerlijke taart gezien en deze wil ik gaan namaken. http://www.24kitchen.nl/recepten/sander ... chuimtaart Dit wordt waarschijnlijk zaterdag, ben héél benieuwd en hoop van ganse harte dat het gaat lukken. Een Kitchenaid zou nu wel van pas komen, helaas zal ik het met een handmixer moeten doen. Maar alles beter dan met de hand kloppen. ^^

http://www.levenomteeten.nl - verhalen van een bewuste eter

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:17

O, die wil ik ook nog een keer proberen Mara, dat ziet er zo heerlijk uit.
Op vakantie had manlief er één als toetje in een restaurant, heerlijk knapperig aan de buitenkant en die vloeibare binnenkant, jammie....x

Ik heb het daar nog niet gevraagd, wil niet zomaar inbreken in een topic waar ik nooit kom.

[IM] Dag lieve Ebel

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:19

O jakkers, mokka schuimtaart. :D Toevallig had ik het er vandaag over dat ik mokka zo vies vind... Maar het schuimconcept spreekt me wel aan. Een tijd terug heb ik pavlova(!?) gegeten, jemig dat is lekker! :wow:

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:33

_Mara_ schreef:
@Koziez; kruidkoek helemaal zelf gemaakt of uit een pakje? Als die zelfgemaakt is houd ik me aanbevolen voor het recept.

Helemaal zelf :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:35

KozieZ schreef:
_Mara_ schreef:

Als die geslaagd is zou ik dan het recept mogen? Ben al heel lang opzoek namelijk naar een goed en lekker recept. :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:37

Laurabram schreef:
Ollie die pruimentaart :9

Spikkelfire wat bak jij toch veel. ziet er heerlijk uit.

Vorige week voor dochterlief haar verjaardag gebakken.
Verjaardagstaart van gemarmerde wolkencake, doorgesneden en laag jam erover en toen bekleden. Met marsepein, maar dat viel tegen. Ik had bovenop een stuk gedaan en de rand apart, maar dat wordt niet mooi :n .
Hoe doen jullie dat? Grote plak uitrollen en dan er helemaal omheen vouwen? Krijg je dat dan mooi glad?
Alle tips welkom.

Inderdaad een hele grote plak uitrollen en dan in een keer erop leggen. Dat krijg je zeker mooi plat. Je werkt van boven naar beneden. De plak moet echt een heel stuk te groot zijn, anders krijg je het nooit netjes. Kortgezegd: Je werkt rondom. Tilt steeds de zijkant op en duwt die voorzichtig plat tegen de taart, dat doe je stukje voor stukje en dan steeds verder omlaag. Wat over blijft snijd je eraf. Een how to staat in het openingsbericht van het taarten topic.
[VT] Taarten decoreren XXIII

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:38

_Mara_ schreef:
KozieZ schreef:

Als die geslaagd is zou ik dan het recept mogen? Ben al heel lang opzoek namelijk naar een goed en lekker recept. :D

Natuurlijk!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:40

Dank je wel KozieZ, ik zal daar eens in neuzen.
Die taarten zien er altijd zo mooi uit en ik ben echt een beginner wat dat betreft.

Kruidkoek klinkt ook lekker :j .

[IM] Dag lieve Ebel

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:49

Ir111 schreef:
Wat een schatje, die schildpad.

:oo Heb je nu 60 mislukte kokosdingen!? :=

Dat gelukkig niet!

Had een stuk of 30 gemaakt denk ik, en daar van zijn der maar rond de 15 gelukt!
De rest is tijdens het verplaatsen naar iets anders door midden gebroken. -O-

Bram ✝12/08/'15

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:56

Laurabram schreef:
Nou moe, ik was jullie kwijt ;(

* gaat heel snel bijlezen.....

Edit:
SpikkelFire, voor die mooie cupcakes, heb je daarvoor van die sjablonen? Die ziet er echt geweldig uit.

Saskia, je regenboogtaart is zo met lagen ook mooi zeg.

Zo'n keukenmachine klinkt geweldig. Die van kitchenaid zijn volgens mij super. Ik zag in de Ariadne zelfs een roze <3 . Maar ruim 600 euro is wel veul geld.....

Voor die in het wit met bloemen? Ja daar heb ik een sheet voor en voor de bloemetjes een uitsteker met een siliconendingetje om de vorm erin te drukken. :j

Heerlijke dingen komen weer voorbij! :9 Ik wil nog steeds een keer die brownie Oreo chocolate fudge maken 8-)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:06

SpikkelFire schreef:
Voor die in het wit met bloemen? Ja daar heb ik een sheet voor en voor de bloemetjes een uitsteker met een siliconendingetje om de vorm erin te drukken. :j

Ja die :j .

Ik vind dat echt prachtig, het is net kant.
Ik zat deze week op zo'n blog te kijken, die maakte ook super mooie taarten met zulke randen.

http://nadinescakes.blogspot.nl/

[IM] Dag lieve Ebel

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:45

singasong schreef:

Ook de muffins.

Muffinbeslag moet je vrij kort roeren, als nog niet alles goed gemengd is, geeft dat niet zo heel veel. Te lang roeren wordt het taai van. Ik zeg ook roeren, want muffinbeslag moet je niet met de mixer doen, gwn met een pollepel. Verder gebruik ik bakpoeder van de lidl, moet zeggen dat ik daar meer fan van ben dan van het dr. oetker bakpoeder.

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:55

Bij mij staat een bananencake/brood in de oven en het ruikt alweer heerlijk in huis! :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:37

FuGeLiCu schreef:
[
Muffinbeslag moet je vrij kort roeren, als nog niet alles goed gemengd is, geeft dat niet zo heel veel. Te lang roeren wordt het taai van. Ik zeg ook roeren, want muffinbeslag moet je niet met de mixer doen, gwn met een pollepel. Verder gebruik ik bakpoeder van de lidl, moet zeggen dat ik daar meer fan van ben dan van het dr. oetker bakpoeder.

Ik ben echt een leek dan :o want ik doe het gewoon met cakebeslag :o

Is er een goed recept om muffins te maken?

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:39

Dan maak je geen muffins, maar cupcakes :) Of in ieder geval, daar lijken ze dan meer op. Er zijn echt honderden muffin recepten. Is maar net wat je lekker vindt.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:22

Precies, er zijn heel veel muffinrecepten :j Weet niet wat voor muffins je wilt maken, maar in het bokt-bakboek (zie link in openingspost) staan zeker 2 recepten van mij, basisrecept muffins met stukjes chocolade en kaneelmuffins met appel. :)

Voor nieuwe/ongebruikte babykleding maat 50-80 zie mijn advertenties.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:39

Ik ga morgen beginnen aan mn eerste taartje :):) Ben benieuwd. :')

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:47

Hmmm... dat vind ik nou weer niet aardig, zit ik bij te lezen staat er een advertentie onder:

Citaat:
1 tip voor een platte buik: verlies elke dag een beetje vet van je buik door deze ene vreemde tip te volgen!

En dan staat er een tekening bij van een flubberbuik.

Dat stimuleert toch ook niet om lekkere taarten te bakken?????
Laatst bijgewerkt door Laurabram op 16-08-12 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Dag lieve Ebel

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:54

_O-
Gewoon schijt aan hebben. :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:38

Hallo :wave:
Ik kom even binnenvallen!
Ik ben ook dol op bakken en heb laatst voor het eerst een cheesecake gemaakt, dat was zo'n succes dat ik hem de week daarna voor iemand haar verjaardag heb gemaakt..

Maar nu..
Zaterdag ga ik met een stel vrienden varen en ik vind het wel leuk om iets te bakken wat makkelijk mee te nemen is en buiten de koelkast bewaard kan blijven..
Iemand nog leuke ideeën? Iets met chocola valt al af.. Kokos vind ik zelf erg lekker ook, misschien daar iets mee?
Mijn springvorm heb ik momenteel niet (nog uitgeleend aan degene van de cheesecake :+ )

Die bananencake klinkt wel lekker trouwens! Is die goed buiten de koelkast houdbaar (voor een paar uurtjes?)

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?