Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: Essie73, Duhelo, Muiz, Dani, Firelight, NadjaNadja

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:27

Tijdje weer niet geplaatst, oeps... Ik wilde eigenlijk in november een vegan challenge gaan doen, maar heb besloten om in plaats daarvan gewoon bewuster plantaardig te gaan eten zonder dat het "moet" en eigenlijk gaat dat heel goed :)

Gisteren:

O: bakje Alpro Go On met zelfgemaakte granola, een banaan en een peer
L: twee sneetjes volkorenbrood met zelfgemaakte hummus en een kom wortel-pindasoep met wat kokosmelk en veeeel sambal
T: bakje Alpro Go On met (nieuwe) zelfgemaakte granola (met cacaopoeder, stukjes 80% chocolade, gemalen kokos, kokosvlokken en amandelen :9)
A: vegan moussaka (mega lekker, wel veel werk! Had er nog edelgist vlokken overheen gedaan omdat ik toch een beetje de kaas miste)
T: Alpro toetje dark chocolate (aangenaam verrast door hoe lekker het was)

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

Mijny

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:56

Paar slechte weken gehad met de feestdagen en daarna omdat ik een acute blindedarmontsteking had en na de operatie geen eetlust en zin om te koken. Gisteren een flinke mealprep gedaan om het mezelf wat makkelijker te maken. Ik ben weer begonnen met bewegen, maar doe het rustig aan met wat yoga, wandelen en fietsen.

Binnenkort ga ik een nieuwe sportschool proberen en weer wat krachttraining doen (wel eerst nog met lichaamsgewicht). Ook vandaag een intake gehad bij de fysio en er is goede hoop dat ik toch weer kan gaan hardlopen over een tijdje :) (heb al jaren af en aan heupklachten, dus nu weer een stop)

Gisteren:

O: beetje soja yoghurt met wat granola, een eetlepel hennepzaad en een banaantje
T: kopje amandelmelk, 1 banaan en een schepje vegan proteïne poeder
L: hele verpakking Alpro mango en 2 kiwi's
A: half kopje rijst, 250g broccoli (ben verslaafd aan oven broccoli met cajun kruiden, gerookt paprikapoeder en knoflook :9 ) en pittige gebakken bruine en rode bonen met paprika en tomatenpuree

B: 50 minuten fietsen, half uurtje yoga

Vandaag:

O: overnight oats (half kopje), 150g soja yoghurt, 100ml ongezoete amandelmelk, 100g zomerfruit, 1el chiazaad en 1el pindakaas
L: kom doperwten-spinazie soep
T: kopje amandelmelk, 1 banaan en een schepje vegan proteïne poeder
A: chili met pompoen, paprika, maïs, ui en bonen (kidney en zwart) met een halve geprakte avocado
T: 2 kiwi's

B: uurtje wandelen, 25 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:41

Vandaag op de planning:

O: kopje ongezoete amandelmelk, 1el 100% pindakaas, 1 schepje vegan proteïne poeder
L: kom doperwten-spinazie soep met soja room light
T: 150g Alpro kiwi-appel met 1 banaan en 2 kiwi's
A: half kopje rijst, 250g broccoli en pittige gebakken bruine en rode bonen met paprika en tomatenpuree

B: 20 minuten yoga en 2 x 30 minuten wandelen met mijn oppashond
D: water, thee en 1 kop koffie met een flinke scheut havermelk

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 07:55

Gisteren:

O: half kopje havermout, half kopje zomerfruit, 1el lijnzaad, een banaan en een halve kiwi
L: spelt pita met twee vegan IKEA hotdogs, gebakken uitjes, kiemgroente, mosterd en ketchup en een kom tomatensoep (passata, ui, basilicum, knoflook, bouillon)
T: 250g Alpro kiwi-appel en 2 yo-yo best fruitrolletjes
A: chili sin carne met kidneybonen, zwarte bonen, pompoen, gepelde tomaten, maïs, selderij, paprika en een halve avocado
T: stukje pure Tony's en een sinaasappel

B: 25 minuten yoga, half uur fietsen

Vandaag op de planning:

O: half kopje havermout, half kopje zomerfruit, 1el lijnzaad, een banaan en een halve kiwi
L: spelt pita met twee vegan IKEA hotdogs, gebakken uitjes, kiemgroente, mosterd en ketchup en een kom tomatensoep (passata, ui, basilicum, knoflook, bouillon)
A: twee Libanese platbroden, half pakje falafel, zelfgemaakte vegan tzatziki en hummus, aubergine, groene paprika, kiemgroente en babyspinazie

B: uur wandelen, 25 minuten yoga

Ik wil zo graag naar de sportschool, maar ik merk met yoga dat mijn buik nog steeds niet de oude is na de operatie. Dus daar nog maar even mee wachten helaas :(

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:38

Ik had een blindedarmontsteking, dus dat ding is weggehaald met een kijkoperatie. Ik had verwacht dat het herstel heel zou gaan, maar op het gebied van sporten valt me dat wel tegen. Na yoga heb ik sneller spierpijn bij mijn buikspieren en tijdens de yoga voelt het daar heel stijf bij bepaalde poses. Dus ik doe inderdaad maar beter rustig aan en bespreek het binnenkort bij mijn vervolgafspraak en met de fysio.

Gisteren:

O: kopje amandelmelk, half kopje havermout, kopje zomerfruit met wat Stevia, 1el pindakaas en 1el lijnzaad
L: spelt pita met twee vegan IKEA hotdogs, gebakken uitjes, kiemgroente, mosterd en ketchup en een kom tomatensoep
A: 100ml kokosmelk, 1/2 broccoli, 1/2 courgette, 1/2 paprika, 1/4 ui, 250g aardappel en 225g tofu
T: 1 glas cava en een vegan chocoladekoekje

B: 1 uur wandelen, 25 minuten yoga

Vandaag:

O: kopje amandelmelk, half kopje havermout, kopje zomerfruit met wat Stevia, 1el pindakaas, halve banaan en 0,5el lijnzaad
L: spelt pita met twee vegan IKEA hotdogs, gebakken uitjes, kiemgroente, mosterd en ketchup en een kom tomatensoep
A: 2 wraps van No Fairytales wortel, wat salsa, tortilla chips, kidney bonen, ui, paprika, spinazie en kiemgroente

B: 25 minuten yoga, beetje schoonmaken in huis

Vanavond een feestje, maar ik ga nuchter blijven. Omdat ik de laatste tijd bijna niet meer drink voel ik me zelfs niet meer helemaal fit na één glas :')

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:56

Gefeliciteerd met de kleine, Chantal!

O: half kopje havervlokken, 250ml ongezoete amandelmelk, kopje zomerfruit, klein beetje stevia en 1el pindakaas
T: een LU Time-Out robuuste chocoladekoek :9
L: half blikje linzen, half blikje tomatenblokjes, half bakje champignons, een halve ui en 75g boerenkool
T: 2 sinaasappels
A: 100ml kokosmelk, 1/2 broccoli, 1/2 courgette, 1/2 paprika, 1/4 ui, 250g aardappel en 225g tofu

B: 3 x 30 minuten wandelen met mijn oppashond, 25 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:35

Gisteren:

O: kopje amandelmelk, half kopje havervlokken, 1 banaan en 1el pindakaas
L: twee sneetjes speltbrood met een kom broccoli-boerenkool soep
T: 2 appels
A: 2,5 bietenwrap met falafel, muhammara, maïs, olijven, kropsla, zoete puntpaprika en verse munt
T: LU time-out koekje met chocolade

B: drie kortere wandelingen met de hond

Vandaag op de planning:

O: 150g Alpro go on met 40g granola, 1 banaan en 1 appel
T: restjes rauwkost van de wraps van gisteren
L: 2 sneetjes speltbrood en een kom broccoli-boerenkoolsoep
T: kopje amandelmelk, 1 schepje vegan proteïne poeder en 1 banaan
A: vegan moussaka

B: 2 x 30 minuten wandelen en 1 kortere wandeling, 25 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:03

Vandaag op de planning:

O: half kopje ongezoete amandelmelk, half kopje water, half kopje havervlokken, half kopje mango, 1el chiazaad, 1el geraspte kokos, 1el kokosvlokken en een handje pecannoten - ik besloot maar eens wat creatiever te zijn met mijn havermout en het was geslaagd :9
L: 2 sneetjes speltbrood en een kom broccoli-boerenkoolsoep
T: 2 sinaasappels
A: linzenschotel met een half kopje zilvervliesrijst

B: wandelen met de hond en 25 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:05

O: kopje amandelmelk, half kopje havervlokken, half kopje mango, handje pecannoten, 1el geraspte kokos, 1el kokosvlokken, 1el chiazaad en 1 banaan
T: kopje cashewmelk, 1 schepje vegan proteïne poeder en 1 banaan
L: twee sneetjes speltbrood en 1 kom broccoli-boerenkool soep
A: pizza met een bloemkool bodem met als topping vegan pesto, courgette, gekarameliseerde ui (in wat agave siroop en olijfolie), edelgist vlokken, rucola en zonnebloem pitten

B: uurtje sportschool *\o/* (eindelijk, heb wel rustig aan gedaan met een circuitje met voornamelijk lichaamsgewicht oefeningen), 30 minuten wandelen, 20 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 00:09

"Gisteren":

O: half kopje cashewmelk, 1/2 banaan, 1 kopje bosvruchten, 1el pindakaas, 1/2 kopje havervlokken, 1el chiazaad
T: kopje cashewmelk, 1 schepje vegan proteïne poeder en een 1/2 banaan
L: 2 sneetjes speltbrood en 1 kom linzensoep met wortel, kokosmelk, gepelde tomaten, ui, knoflook, rode peper, cashewmelk en verse koriander
T: 1 appel en 1 peer
A: zoete aardappel schotel (rode ui, tomatenblokjes, zoete aardappel, kikkererwten en boerenkool)
T: 1 fruitrolletje en wat cashewnoten

B: 1 uur wandelen, uurtje krachttraining (bovenlichaam)

"Vandaag":

O: 1/2 kopje amandelmelk, 1/2 kopje havermout, kopje bosvruchten, 1el gemalen kokos, 1el chiazaad en 1el pindakaas
T: kopje amandelmelk, 1 banaan en 1 schepje vegan proteïne poeder
L: 2 sneetjes speltbrood en 1 kom linzensoep
T: 1 appel, 1 peer
A: pastinaakstamppot met rode bietjes en kidneybonen, ui, champignons en knoflook gebakken in wat ketjap manis en sambal
T: 1 LU time-out chocoladekoekje

B: 30 minuten wandelen, 20 minuten yoga, 25 HIIT circuitje (onderlichaam en buikspieren) en flink wat stretchen en foamrollen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:48

Gisteren:

O: half kopje ongezoete amandelmelk, half kopje havervlokken, kopje bosvruchten met wat Stevia en 1el chiazaad
L: linzensoep met twee sneetjes volkorenbrood
T: wortels en selderij met muhammara
A: 175g pasta met een saus van gepelde tomaten, olijfolie, basilicum en ricotta met flink wat rucola
T: 1 LU time-out chocoladekoekje

B: 30 minuten wandelen

Vandaag:

O: 150g Alpro go on met granola, 1 banaan en 1 peer
L: meergranen triangel met zelfgemaakte hummus, gegrilde groente, rucola en komkommer
T: aantal wortels met zelfgemaakte hummus
A: pastinaakstamppot met rode bietjes en kidneybonen, ui, champignons en knoflook gebakken in wat ketjap manis en sambal
T: 10g 70% chocolade

B: half uurtje fietsen, 2 uur wandelen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:24

Picasso, die salade met gegrilde pompoen lijkt me echt heerlijk :9

O: drie stukjes rogge knäckebröd, één met blauwe bessenjam en twee met rode bessenjam (maakt me nostalgisch naar mijn tijd in Zweden haha)
T: kopje ongezoete amandelmelk, een banaan, een schepje vegan proteïne poeder en 1el pindakaas
L: twee volkorenbroodjes met zelfgemaakte hummus, gegrilde groente
T: een appel, een peer en 10g 80% pure chocolade
A: restje pastinaakstamppot (goed van gegeten de aflopen dagen, haha) en de linzenschotel van 24-01 (wel uit de vriezer, mealprep is life als je voornamelijk plantaardig eet en je vriend pasta bolognese wilt maken :Y) )

B: uurtje krachttraining (onderlichaam). Ik ben zo blij dat ik weer kan sporten, voel me er echt goed door en mijn nieuwe sportschool is echt mega chill *\o/*

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:21

Gisteren:

T: 2 schepjes Fit Green Heel (niet zo'n trek voor het sporten en wilde het opmaken)
O: half kopje amandelmelk, half kopje haver, 1el chiazaad, 1el vegan proteïne poeder, 1el pindakaas, een kopje bosvruchten en een banaan
L: 75g spelt volkoren penne, 2el vegan pesto, 125g cherry tomaatjes, 125g champignons en flink wat rucola
A: linzenschotel met een half kopje zilvervliesrijst
T: fruitrolletje en twee mandarijnen

B: half uurtje crosstrainer

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:00

O: half kopje Oatly, water, half kopje haver- en speltvlokken en een kopje zomerfruit
L: eikenbladsla met een half blik linzen, cherrytomaatjes, komkommer, 2 wortels en een vinaigrette van 2el olijfolie, 1el azijn, 1tl mosterd en 1tl citroensap
T: smoothie van een kopje Oatly, 1 banaan, 1 schepje vegan proteïne poeder en een losse minneola
A: 2 rode paprika's gevuld met basmatirijst, cashewnoten, cherry tomaten, rode ui en spinazie

B: 1 uur wandelen, 40 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:56

Oeh, Picasso, açai bowl <3 Waar heb je de açai vandaan? Ik zou het zelf ook graag een keertje willen maken

O: 100g Alpro Go On met een scheutje Oatly, 2 kiwi's en 25g zelfgemaakte granola
L: preisoep (veel prei met aardappel en cashewnoten) en 2 sneetjes volkorenbrood
T: 1 appel en een shake van 1 kopje Oatly, 1 schepje vegan proteïne poeder en 1 banaan
A: 250g krieltjes uit de oven (zonder olie en het was toch lekker *\o/* ), 250g pastinaak gebakken in margarine en 4 ( :') ik dacht dat er meer in zaten en wilde er nog een keer van eten) boon nuggets

B: 30 minuten hardlopen, 1 uur yoga, 30 minuten wandelen en 25 minuten fysio- en buikspieroefeningen (lekker actief geweest :) )

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:35

Vandaag te veel gesnackt. Ik denk omdat ik iets te laat avondeten heb gegeten.

O: tosti van twee sneetjes volkorenbrood met 1tl vegan mayonaise, 1tl mosterd, 1tl sambal, 1tl soya cuisine en 1el edelgist vlokken met 2el curry
T: twee mandarijnen en een appel
L: grote kom preisoep met twee sneetjes volkorenbrood en een latte met Oatly barista
T: kopje Oatly, 1 banaan en een schepje vegan proteïne poeder
T: groene thee mochi en wat stukjes gekonfijte gember
A: 500g zoete aardappel, 125g kastanje champignons, 50g postelein, 25g babyspinazie en een half blikje kikkererwten
T: groene thee mochi en wat stukjes gekonfijte gember

B: 1 uur en 15 minuten wandelen, 25 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:13

Ik ga vandaag proberen om iets grotere porties te eten overdag zodat ik minder de neiging heb om tussendoor te snacken. Daarom staat vandaag op de planning:

O: havermout van een half kopje havervlokken/speltvlokken, half kopje Oatly, kopje water, half kopje mango, 1el geraspte kokosnoot en 1el chiazaad met een topping van een handje pecannoten, 1 banaan en 1el kokosvlokken
L: een flinke kom preisoep en 3 sneetjes volkorenbrood
T: een appel
A: stamppot van 250g kruimige aardappelen en 1/2 krop andijvie aangemaakt met een beetje azijn, een klein beetje suiker en een half klein uitje en daarnaast een vegan rookworst

B: half uurtje hardlopen en een uurtje yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:25

Bedankt Picasso, volgende keer bij de Ekoplaza ga ik eens kijken! :)

O: kopje Oatly met een half kopje havervlokken, 1el lijnzaad, 1el pindakaas en 1 banaan
L: restje lasagne van gisteren (lasagnebladen, passata, Alpro cuisine, wortel, oranje biet, knolselderij en vegan feta)
T: 1 appel en 2 mandarijnen
A: 50g bulgur, 100g gegrilde groente, 1/2 koolraap, flinke hand spinazie, flinke dot zelfgemaakte hummus, vegan feta, 1/2 handje pistachenoten, 1/2 handje zonnebloempitten en verse munt

B: 1 uur yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:01

O: greensmoothie van 1 banaan, 1 groen appel, 1 flinke hand spinazie een halve komkommer en een takje munt
L: 2 handen spinazie, restje bulgursalade van gisteren (zonder vegan feta), wat zelfgemaakte hummus, half blikje kikkererwten en 1 banaan
T: shake van 1 banaan, 1 kopje Oatly en 1 schepje vegan proteïnepoeder
A: 3 mie nestjes, 1/2 savooiekool gewokt met ketjap, sojasaus, koolzaadolie en knoflook, 1el sesamzaadjes en 2 spiegeleitjes

B: half uurtje hardlopen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:36

O: green smoothie: een banaan, een groene appel, flinke hand spinazie, een halve komkommer en de blaadjes van een takje munt
L: een ciabattina met zelfgemaakte hummus, een halve avocado, wat spinazie, een halve tomaat en wat schijfjes komkommer
T: een merg pijpje O:)
A: half kopje rijst en een stoofpotje van zoete aardappel, wortel, rode paprika, rode ui, knoflook, rode peper, rode linzen, kikkererwten, postelein, tomatenblokjes, tomatenpuree en kokosmelk

B: veel gelopen (15.605 stappen), waarvan 1,5 uur wandelen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:28

O: twee sneetjes volkorenbrood met zelfgemaakte hummus, avocado, spinazie, komkommer en tomaat
L: green smoothie: een banaan, een groene appel, flinke hand spinazie, een halve komkommer en de blaadjes van een takje munt
T: TREK reep cacao-oat
A: half kopje basmatirijst en een stoofpotje van zoete aardappel, wortel, rode paprika, rode ui, knoflook, rode peper, rode linzen, kikkererwten, postelein, tomatenblokjes, tomatenpuree en kokosmelk

B: half uurtje hardlopen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:49

Ik heb zoveel zin om te snacken de laatste tijd, maar zo weinig in huis :'). Vandaag werd ik wakker met een verstopte neus en keelpijn, dus voorlopig moet ik maar helemaal thuis blijven. Gelukkig begin ik wel een beetje te wennen aan thuis sporten :)

Gisteren:

O: drie stukjes knäckebröd met gekruide zuurkool, een rood uitje, zongedroogde tomaat en wat gehakte noten
L: drie stukjes knäckebröd met gekruide zuurkool, een rood uitje, zongedroogde tomaat en wat gehakte noten
T: een appel en een shake van 250ml havermelk, 1 banaan, 1el PB2 en een schepje vegan proteïne poeder
A: 4 kleine wraps met paprika, ui, kidneybonen, eikenbladsla, tomaat, komkommer, salsa en een sausje van vegan mayonnaise, soja yoghurt en limoen
T: twee chocolade eitjes

B: 20 minuten HIIT, 10 minuten buikspieren en 20 minuten yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:38

O: 250ml Oatly met 35g Brinta
L: 150g zelfgemaakte soja yoghurt, 30g zelfgemaakte granola, 1 peer en 1 appel
T: Nakd reepje
A: 3 kleine pita broodjes met falafel, gegrilde aubergine, rode kool, komkommer, tomaat, ijsbergsla en een zelfgemaakte knoflooksaus op basis van yoghurt en vegan mayonnaise
T: 10g 75% pure chocolade

B: 1 uur vinyasa yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:01

Dankjewel Picasso! :)

Vandaag heb ik heel raar gegeten, omdat ik flink heb uitgeslapen en weinig trek heb. Dus nog even kijken of ik het hiermee uit kan houden.

B: een grote kom wortelsoep (wortel, bouillon, kokosmelk, gepelde tomaten en een uitje, knoflook en gember) en een ciabattina met zelfgemaakte hummus
A: bulgur met Libanese bloemkool uit de oven, gegrilde courgette, zelfgemaakte hummus en pistachenoten
T: twee stuks fruit

B: 15 minuten buikspieren trainen, 30 minuten hatha yoga

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:37

O: half kopje Oatly, half kopje havermout, 1el chiazaad, 1el geraspte kokos, 1/4 kopje mango, 1/2 banaan, 1/4 kopje paranoten en 1el kokosvlokken
L: een ciabattina met zelfgemaakte hummus en een restje bloemkool van gisteren
T: een kleine appel en een mandarijn
A: 250g krieltjes, 100g vegan nuggets en een halve broccoli met wat ketchup en vegan mayonaise
T: 10g 70% pure chocolade

Nash <3