Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:16

@s1993 Dankjewel, was echt heerlijk! Hiervoor heb ik wel de ingrediënten speciaal in huis gehaald, maar ik ga er wel meerdere dagen van eten. Mealpreppen werkt voor mij gewoon erg goed :)

Gisteren heb ik na het hardlopen nog een bakje soja yoghurt met 1/2 sinaasappel in stukjes, 1/2 sinaasappel geperst en wat granaatappelpitjes gegeten.

Vandaag:

O: 250ml ongezoete sojamelk, 35g Brinta en wat stevia
T: 250ml ongezoete sojamelk, 1 banaan en 1 schepje vegan proteïnepoeder
L: poké bowl van 200g bloemkoolrijst met rijstazijn en een snufje suiker, 100g edamame, 100g gemarineerde tofu, wat komkommer, wat peen julienne, 1/2 baby avocado, 1/2el sesamzaad en wat sojasaus
A: falafel bowl van 1/2 verpakking falafel, couscous, granaatappelpitjes, 1/2 aubergine, 1/2 zoete puntpaprika, sla en een saus van soja yoghurt en knoflook

B: +/- 1 uur full body workout buiten bij de sportschool

Life flows on within you and without you ☮
Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:25

O: drie spelt volkoren crackers met een halve geprakte avocado
L: broccoli-linzensoep met croutons van twee sneetjes brood met wat olijfolie
T: 1 LU time-out chocolate chip koekje
A: ovenschotel van 500g zoete aardappel (gepureerd met een scheutje sojamelk en margarine) en 1/2 broccoli, 1 zoete puntpaprika, 100g champignons, 1/2 ui en een half blik linzen
T: 1 appel

B: 4,5km hardlopen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:00

Succes met je tentamen Picasso! Ik heb mij gisteren eens niet misdragen voor de verandering O:)

Vandaag op de planning:

O: smoothie bowl van 100ml ongezoete sojamelk, 1 banaan en 1 schepje vegan proteïnepoeder met als toppings 20g granola, 10g cacao nibs en 150g aardbeien
L: kom broccoli-linzensoep met 1/2 afbakbaguette
A: 1/2 zak nachos met een 1/2 zak HAK burrito mix en een beetje kaas uit de oven en een sausje van 1/2 bakje crème fraîche en 1/2 avocado

B: nog even kijken, ik ga sowieso een klein stukje wandelen maar heb gisteren mijn teen gestoten en die is nu blauw en dik :(

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:11

Venthe schreef:
Gisteren helemaal aan lijstje gehouden :)

Netjes, Venthe!

Gisteren:

O: havermout - kopje ongezoete sojamelk, 1/2 havervlokken, 1el chiazaad en 1 schepje vegan proteïnepoeder met als toppings 1 banaan, 10g cacaonibs, 15g gojibessen
L: 250ml sojamelk, 35g Brinta en wat Stevia
T: 1 chocoladekoekje en 1 sinaasappel
A: half kopje basmatirijst gekookt in een half blik kokosmelk, 1/2 zak HAK linzen curry, 1 naanbrood, wat mangochutney en een salade van komkommer, tomaat, soja yoghurt en citroensap

B: paar wandelingen met mijn oppaspuppy <3

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:25

Gisteren:

O: 2 kleine speltbroodjes, waarvan één met hummus en één met Oatly roomkaas komkommer, 1 mini sesambolletje met 100% pindakaas en aardbei en nog wat losse aardbeien + 1 haverlatte
L: 1/2 kopje havermout, 1el geraspte kokos, 1el chiazaad, 1tl vanille aroma, stevia, 1el pindakaas, 1/2 kopje blauwe bessen, 1 banaan en een flinke scheut mylk
A: 75g bulgur, 150 sperziebonen, 1 tomaat, citroenschil en zeste, 1/4 grote pot kikkererwten, 1/4 schaaltje vegan shoarma en een sausje van sojakwark, olijfolie en tahini
T: 1/2 verpakking vegan Danio straciatella

Vandaag:

O: 250ml mylk, 35g Brinta, handje rozijnen en stevia
L: 75g bulgur, 150 sperziebonen, 1 tomaat, citroenschil en zeste, 1/4 grote pot kikkererwten, 1/4 schaaltje vegan shoarma en een sausje van sojakwark, olijfolie en tahini
T: 1 banaan en 100g aardbeien
A: 75g bulgur, 150 sperziebonen, 1 tomaat, citroenschil en zeste, 1/4 grote pot kikkererwten, 1/4 schaaltje vegan shoarma en een sausje van sojakwark, olijfolie en tahini

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:57

O: half kopje havermout, 1el lijnzaad, 1el vegan proteïne poeder, stevia een flinke scheut mylk en als toppings een half kopje blauwe bessen, 1el goji bessen,1el cacaonibs + kopje koffie met havermelk
L: 1 verpakking vegan Danio + kopje koffie met havermelk
T: 250ml mylk + ongezoete amandelmelk, 1 schepje vegan proteïne poeder en 1 banaan + kopje koffie met havermelk
A: 75g bulgur, 150g sperziebonen, 1 tomaat, citroenschil en zeste, 1/4 grote pot kikkererwten, 1/4 schaaltje vegan shoarma en een sausje van sojakwark, olijfolie en tahini

B: 45 minuten full body workout thuis

Nash <3

Mijny

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:25

Wat vervelend Oamaru :(

Gisteren:

O: smoothie bowl met basis van ongezoete amandelmelk, banaan en 1 schepje vegan proteïne en als toppings granola, aardbei, blauwe bessen, hennepzaad en gerapste kokos + een kopje koffie met havermelk
L: salade met 50g couscous, spinazie, bleekselderij, tomaat, wortel, bosui, 1el hennepzaad en een dressing op basis van hummus en edelgistvlokken + een kopje koffie met havermelk
A: 250g gnocchi met 125g kastanjechampignons, 1 flinke hand spinazie en een saus op basis van hummus en edelgistvlokken met een salade van eikenbladsla, komkommer, wortel, bleekselderij, tomaat, pompoenpitten en bosui met een dressing van witte wijnazijn, olijfolie, mosterd en agavesiroop
T: een vegan Magnum + een kopje koffie met havermelk (kon al bijna gaan slapen tegen 20u, dat vond ik net wat te vroeg :P )

B: 8 x 3 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen (5.2km)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:08

Gisteren was niet de beste dag qua eten (gelet op de avond), maar ik ben trots op mezelf dat ik ervan heb kunnen genieten zonder schuldgevoelens en gestopt ben met eten toen ik vol zat :)

O: drie spelt-volkoren crackers met zelfgemaakte hummus
L: salade van een half kopje linzen, 2 tomaten, wat komkommer, 2 augurkjes, 1 wortel, 1 stengel bleekselderij, wat eikenbladsla, 1el zonnebloempitten en een dressing op basis van hummus en edelgistvlokken
T: 1 kopje amandelmelk, 1 schepje proteïne poeder, 1 banaan en 100g aardbeien
A: 3/4 vegan NY pizza met groente
T: 1 vegan Magnum

B: 's avonds nog een stukje gaan wandelen om mijn stappendoel te halen (uiteindelijk had ik nog 12.000)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:16

Vervelend dat jullie daar ook last van hebben en bedankt voor de complimenten, Picasso en Venthe. Ik ben nu echt bezig met een goede balans vinden tussen genoeg en gezond eten en genieten, want ik ben mijn gepieker en schuldgevoelens en restrictief-binge dieet zat :(

Gisteren:

O: half kopje havermout, 1el chiazaad, 1el vegan proteïnepoeder, half kopje blauwe bessen en een scheut amandelmelk met als topping een banaan, 1el pindakaas en 1el cacao nibs
L: restjes (1/4) NY veggie pizza
T: 2 stengels bleekselderij, 2 wortels en wat zelfgemaakte hummus
A: 1/2 afbak baguette met een linzen stoofpot (groene linzen, sojaroom, bleekselderij, wortel, snijbiet bladeren, ui, spinazie, bouillon, rode wijn, tomaat) en 2 tomaten uit de oven + 2,5 glas rode wijn

B: 45 minuten full body homeworkout

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:27

s1993 schreef:
Fijn dat je een balans begint te vinden Mijny! Ik heb zelf tegenwoordig nog weinig last van schuldgevoelens over eten, ook ontzettend zonde om te hebben natuurlijk want het levert je niks op. Als ik lekkers wil mag ik dat van mezelf en geniet ik er gewoon van, ook als het een dagje wat meer is. Dan probeer ik de dag daarna gewoon weer gezonder te eten (maar ik merk wel dat na 1 a 2 dagen veel snoepen het lastig is de dag daarna niet naar zoet te grijpen).

Fijn dat je tegenwoordig daar nog weinig last van hebt! :) En heel herkenbaar dat je dan snel weer naar zoetigheid wilt grijpen.

Gisteren had ik een goede actieve dag zonder behoefte aan tussendoortjes:

O: bakje sojayoghurt met muesli, 1 banaan, 100g blauwe bessen, een handje gojibessen en 1el hennepzaad + kopje koffie met havermelk
L: grote salade met spinazie, rode biet, gerookte tofu (mijn nieuwe verslaving :9), zwarte bonen, komkommer, tomaat, zoete puntpaprika, pompoenpitten en een dressing van citroensap en tahin + latte met havermelk
A: 250g krieltjes uit de oven (met wat olijfolie eroverheen) en vegan mayonaise ernaast, 1 vegan braadworst en wat rode kool met appel uit een pot

B: 30 minuten hardlopen (5km), 1.5 uur wandelen (8.5km)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:10

Vandaag:

O: 250ml havermelk, 35g Brinta, 1el agavesiroop, 100g blauwe bessen
L: vegan falafel salade van SLA <3
T: 250ml havermelk, 1 banaan en een schepje vegan proteïnepoeder
A: half kopje zilvervliesrijst en een curry met milde curry pasta, kokosmelk, ui, rode linzen en geroosterde pompoen, courgette en paprika

B: 1 uur wandelen met mijn oppashondje, 30 minuten fietsen
D: water, 2 lattes met sojamelk, 1 kopje koffie met sojamelk

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:10

s1993, wel lekker hoor zo'n baking spree. Geniet ervan! Wat heb je te vieren?

Venthe, veel plezier vanavond!

Picasso, ja same! Volgende keer wil ik weer de spicy tofurama, want die is echt het lekkerst! Heb je een receptje van de linzen-aubergine schotel. Klinkt echt heel lekker namelijk! :)

Gisteren heb ik nog een vegan Magnum gegeten.

Vandaag op de planning:

O: soja yoghurt met zelfgemaakte granola en een appel
L: iets van een bowl met alle restjes uit de koelkast zoals rode biet, rode puntpaprika, gerookte tofu, quinoa, zwarte bonen, spinazie (als die nog goed is), gepekelde komkommer, wortel en een dressing van tahin en citroensap
A: half kopje zilvervliesrijst en een curry met milde curry pasta, kokosmelk, ui, rode linzen en geroosterde pompoen, courgette en paprika

D: water, 2 soja lattes en een glas versgepest vruchtensap
B: 2 x 40 minuten fietsen (+ nog eventuele verdwalingsminuten), misschien nog wat meer maar ik heb oprecht spierpijn van het wandelen en hardlopen van twee dagen geleden. En dat terwijl ik 1 jaar geleden 5x per week in de sportschool stond, wat is er van me geworden :')

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:13

Haha, Neverland, grappig dat jij dat ook had! Ik heb serieus gisteren wat ochtend yoga gedaan voordat ik aan mijn dag begon, omdat ik het anders echt niet trok met mijn vermoeide benen. Maar ik ben zeker vaker van plan wat langere wandelingen te gaan maken, dat vind ik echt heerlijk ontspannend :)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:36

Vandaag:

O: twee plakjes vegan bananenbrood
T: shake van een kopje cashewmelk, 1 schepje vegan proteïnepoeder en 1 banaan
L: 250g rode bietjes en twee stukje knäckebröd met Oatly tomatenspread
T: shake van een kopje water en 1 schepje vegan proteïnepoeder
A: blokje spelt noodles met zoete puntpaprika, 1/2 doosje shiitake, 1/2 doosje taugé, 1/2 verpakking voorgemarineerde tofu en een zelfgemaakte woksaus (rode peper, ketchup, azijn, kokosbloesemsuiker, sesamolie)
T: 150g sojayoghurt met 20g zelfgemaakte granola

B: 2 x 25 minuten wandelen met mijn oppashondje, 6km hardlopen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:33

Vandaag op de planning:

O: twee plakjes vegan bananenbrood
T: shake van 1 kopje cashewmelk, 1/2 banaan en 1 schepje vegan proteïnepoeder
L: smoothiebowl met als basis 1/2 banaan, wat sojayoghurt, 1 schepje vegan proteïnepoeder en een scheutje cashewmelk en als toppings 30g zelfgemaakte granola, 1 wilde perzik en 50g druiven
A: salade van radicchio rosso, babyspinazie, bramen, handje pecan noten, handje olijven, 100g zelgemaakte 'feta' van tofu en wat olijfolie als dressing en een klein ciabatta broodje

B: uurtje sportschool *\o/* (15 minuten HIIT op de roeimachine, 45 minuten krachttraining onderlichaam), 20 minuten wandelen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:10

Planning voor vandaag:

O: saaie "smoothie bowl" van een halve banaan, 100g soja yoghurt, een scheutje cashewmelk, 1 schepje vegan proteïnepoeder en als toppings 30g zelfgemaakte granola en 100g druiven
L: ciabatta broodje en een salade met radicchio rosso, tomaat, 100g zelfgemaakte feta van tofu en een olijfolie-balsamico dressing
T: shake van 1 kopje cashewmelk, 1/2 banaan en 1 schepje vegan proteïnepoeder
A: 3/4 vegan 30cm NY Pizza met groentjes en een wortelbodem

B: bijna 6km gerend (6 x 5 minuten hardlopen, 2 minuten wandelen) en nog paar keer wandelen met een hondje dat hier paar dagen komt logeren vanaf vandaag

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:41

Picassox schreef:
B: 25 minuten hardlopen, 10 minuten krachtoefeningen tussendoor, 1 paard rijden, 4 km wandelen en denk dat ik maar een halfuur ga baantjes trekken hoor Venthe :')

:') Veel plezier beiden! :)

Ik heb toch maar de hele pizza gegeten. Ondanks dat ik vandaag best veel heb stilgezeten, had ik toch enorme trek. De wortelbodem was wel lekker trouwens! :Y)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:42

@Neverland Ja, dan zou ik zelf gewoon voor de normale bodem gaan. Is toch net wat chiller! :) Ik eet zelf eigenlijk alleen pizza omdat mijn vriend dat af en toe "nodig heeft" omdat hij de rest van de tijd met mijn vega(n) gerechten mee eet :P Gisteren hadden ze weer eens tweede pizza gratis bij New York Pizza, dus het was weer tijd :')

@Picasso, fijn dat het leuk was! Oh, en goed idee van die wraps met Oatly spread. Ik heb nog heel veel wraps in huis en wat pakjes Oatly dus dat ga ik binnenkort ook maar eens als lunch fixen :)

Planning voor vandaag:

O: 150g haveryoghurt met 35g (gedeeltelijk zelfgemaakte) granola
T: 250ml amandelmelk, 1 banaan en een schepje vegan proteïnepoeder
L: salade met radicchio rosso, tomaat, komkommer, rode biet, "tofeta" en quinoa en een dressing van tahini en citroensap
T: twee mandarijnen
A: stoofpotje van gepelde tomaten, kikkererwten, snijbiet, spinazie, tomatenpuree, olijfolie en 1/4 Turks brood

B: 80 minuten sportschool (15 minuten HIIT op de roeimachine, 15 minuten buikspieren, 50 minuten pull-oefeningen) en 3 x 20 minuten de hond uitlaten

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:23

O: "smoothie bowl" 100g soja yoghurt, 1/2 banaan, 1 schepje vegan proteïne poeder en een scheutje amandelmelk met als topping 20g granola en 100g druiven
L: 1/4 turks brood en een salade van een beetje radicchio rosso, 2 tomaten, 1/4 komkommer, 1 rode biet, 1 zoete puntpaprika en een dressing van tahini en citroensap
T: shake op basis van water met 1 schepje vegan proteïne poeder en 1/2 banaan
A: 50 couscous, 1/2 tomaat, 1/2 courgette, 1 paprika, 1/2 zakje rucola, 1/2 rode ui, 1/4 kopje pecan noten en 150g kikkererwten

B: 5.75km hardlopen, 3 x 20 minuten de hond uitlaten

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:14

O: twee volkoren pistoletjes met Oatly "roomkaas"
T: shake op basis van water met 1 banaan en een schepje vegan proteïnepoeder
L: 50g couscous, 1/2 tomaat, 1/2 courgette, 1 paprika, 1/2 zakje rucola, 1/2 rode ui en 150g kikkererwten
T: 2 mandarijntjes
A: 3 mienestjes, 1/2 Chinese kool, 1/4 kopje cashewnoten, 2 eieren, sojasaus en 5ml sesamolie

B: 1 uur en 15 minuten sportschool (15 minuten HIIT op de crosstrainer, 50 minuten push oefeningen, 10 minuten buikspieroefeningen) en 3 x 20 minuten wandelen met de hond

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:34

Gisteren nog een halve zak chips bijgekomen :+

Vandaag netjes gegeten:

O: 150g haver-soja yoghurt met 1/2 banaan, 1 wilde perzik en 35g ontbijtgranen
L: 250ml amandelmelk en 40g Brinta
T: shake van 1/2 banaan en 1 schepje vegan proteïnepoeder, een gedroogde vijg en wat reepjes gedroogde mango
A: 200g gemarineerde tempeh uit de oven met 350g Javaanse boontjes en een zelfgemaakte satésaus van 2el pindakaas, ketjap, sambal en water (ik kreeg de rijst erbij echt niet weg, het was al zoveel)

B: 20 + 40 minuten wandelen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:25

Vandaag:

O: 250ml amandelmelk met 40g Brinta
T: shake op basis van water met 35g vegan proteïnepoeder en 1/2 banaan
L: 200g soja-haver yoghurt, 35g krokante ontbijtgranen, 1/2 banaan, 1 wilde perzik en 1el hennepzaad
A: stoofpotje van gepelde tomaten, kikkererwten, snijbiet, spinazie, tomatenpuree, olijfolie en 1/2 meergranen baguette

B: 80 minuten sportschool (15 minuten HIIT op de roeimachine, 60 minuten krachttraining onderlichaam, 5 minuten buikspieren) en waarschijnlijk straks nog een wandelingetje maken

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:41

@Casperzazoe
Ik zou wel gewoon die eiwitshake nemen. Ik heb sommige dagen ook moeite met het halen van mijn macro's met de hoeveelheid kcal die ik wil eten. Het is wel belangrijk dat je je lichaam ook goed verzorgt als je er veel van vraagt, dus daarom schroef ik soms mijn kcal wat omhoog.

Wat je ook kan doen is een beetje sleutelen met de hoeveelheden (m.n. bij koolhydraten doe ik dat). Soms ga ik dan bijvoorbeeld van 100g pasta naar 75g en gebruik ik de "vrijgekomen" kcal voor mijn eiwitten. Maar ja, ik denk dat het echt niet veel gaat uitmaken als je soms een beetje over je doel heen gaat en dat het ook af en toe goed is om te doen zodat je lichaam niet aan de hoeveelheid calorieën begint te wennen.

Als je echt moeite met die hoeveelheid kcal blijft hebben zou ik het gewoon iets omhoog schroeven. Je beweegt best veel dus het zou echt goed kunnen dat je lichaam gewoon behoefte aan meer heeft en je daarmee alsnog zult afvallen. Qua apps kun je MyFitnessPal of Lifesum gebruiken.

@Neverland
Kan gebeuren! Je bent hartstikke lekker bezig voor de rest, daar mag je trots op zijn :j

Mijny schreef:
Gisteren:

O: 250ml amandelmelk met 40g Brinta
T: shake op basis van water met 35g vegan proteïnepoeder en 1/2 banaan
L: 200g soja-haver yoghurt, 35g krokante ontbijtgranen, 1/2 banaan, 1 wilde perzik en 1el hennepzaad (vergeten)
T: 250ml hazelnootmelk, 40g Brinta en een handje rozijnen :9 --> dit had ik echt nodig merkte ik
A: stoofpotje van gepelde tomaten, kikkererwten, snijbiet, spinazie, tomatenpuree, olijfolie en 1/2 meergranen baguette

B: 80 minuten sportschool (15 minuten HIIT op de roeimachine, 60 minuten krachttraining onderlichaam, 5 minuten buikspieren) en waarschijnlijk straks nog een wandelingetje maken 8.5km "hardlopen" (heb er bijna een uur over gedaan haha)

Vandaag op de planning:

O: kopje hazelnootmelk, half kopje havervlokken, 1el cacaopoeder, 1el gebroken lijnzaad, wat stevia en als toppings 1/2 banaan, 2el hazelnoten, 1el cacaonibs (was iets te veel vet, maar was een beetje een impulsief nutella havermout craving ontbijtje haha)
L: 250ml hazelnootmelk en 40g Brinta
T: 250ml ongezoete amandelmelk, 1/2 banaan, 1 schepje vegan proteïnepoeder en 100g druiven
A: caesar salade: romaine sla, 1/2 verpakking vegan kipstuckjes, 250g aardappelpartjes uit de oven, komkommer, tomaatjes, radijs en een zelfgemaakte vegan caesar dressing

B: weet ik nog niet, of weer naar de sportschool of gewoon een uurtje wandelen :)

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:46

Gisteren had ik redelijk veel gegeten, omdat ik in de namiddag bloed wilde gaan doneren. Helaas was mijn Hg te laag om te doneren :+

O: twee sneetjes brood met hummus en 1 baby avocado
L: drie sneetjes brood met hummus
T: 250 hazelnootmelk, 35g Brinta, 1 handje rozijnen en 1el suiker (+ glas ranja op de Bloedbank)
A: libanese wrap met hummus, falafel, aubergine, bloemkool, halloumi en granaatappelsaus

B: 11.000 stappen

Nash <3

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:58

Gisteren:

O: 1/2 verpakking Alpro Go On met wat muesli en 1tl bosbessenjam
T: 1 chocolade cakeje
L: 1 snee Duits brood met Oatly roomkaas en 5 plakjes gerookte tofu en 1 grapefruit
A: 2 volkorenwraps met zelfgemaakte honing-mosterd saus (op 50/50 vegan mayo en yoghurtbasis), 1/2 gegrilde aubergine, 1 vegan kipkrokant schnitzel en 1 baby avocado
T: 1/4 zak chips

B: 12.000+ stappen

Nash <3