Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, Ods

Picassox

Re: Wat heb jij vandaag gegeten, deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:09

@ChantalSmook, :(:) Je kan het, lekker blijven meeposten! :)

Mijn dag:

O: een eetlepel appelazijn, daarna 70 gram Kellogs AllBrains vlokken (volgens mij gewoon geperste tarwezemelen met toegevoegde suiker) en 200 ml ongezoete amandelmelk
T: twee rauwe wortels
M: twee bruine boterhammen met suikervrije frambozenspread
T: een appel, een rauwe wortel
A: 2 opscheplepels zilvervliesrijst, daarbij flink wat curry (van de AH uit het versschap) met handje spinazie, 100 gram sperziebonen, een hele paprika en 1/4 courgette erdoor

B: af en toe beetje benen strekken tussen de colleges door, geen noemswaardige beweging; heel misschien vanavond nog klein rondje hardlopen of krachttraining

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:12

Vandaag:

O: 150 gram kokosyoghurt, 50 gram cruesli met gevriesdroogde passievrucht, 2x volkoren cracker met walnootboter en pure hagelslag
M: een dubbele bruine boterham (2 dus) met walnotenboter met pure hagelslag, een pakje LU crackers
T: een soja latte macchiato en 100 gram (is een halve :o ) Tony melkchocolade
A: twee opscheplepels vegan linzencurry met bloemkool en een stuk gekruid naanbrood

B: 5,5 km hardlopen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:10

Mijn zaterdag:

O: een kiwi, twee zachte bruine bolletjes met pindakaas en hagelslag, schaaltje 120 gram hangop met stukjes appel/kaneel (kant-en-klaar van Campina)
T: twee speculaasjes
T: een appel
T: drie blokjes gevulde speculaas
A: de helft van een zelfgemaakte pizza met veel groenten en klein beetje geitenkaas, daarna als toetje twee plakjes bladerdeeg met mengsel van ongezoete appelmoes, een halve appel, wat rozijntjes en appelstroop uit de oven

B: twee uur lesgeven, rest van de dag vooral stilgezeten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 06:11

Gewoon benieuwd hoor MelissaV, hoe kom jij aan je fruit en groenten? :)

Zondag was een echte zondag bij mij, al merkte ik dat ik niet helemaal lekker was door de slechte weinig voedende lunch.

O: 40 gram cruesli met 150 gram kokosyoghurt
M: twee stukjes baklava, een saucijzenbroodje van de Vegetarische Slager
T: twee handjes chocoladepepernoten
A: half kommetje zelfgemaakte broccoli-courgette soep en paar stukjes stokbrood met zoute boter

B: 7 km hardlopen en huishoudelijke klusjes

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:28

Mijn ik-heb-de-hele-dag-honger-dag vandaag :')

O: overnight oats van 6 el havermout met 200 ml ongezoete amandelmelk, een el cacaopoeder en een hele banaan
T: 150 gram blauwe druiven, een 'rogge'reep (Peijnenburg roggebrood reep met appel en kaneel, 150 kcal)
M: een dubbele (dus 2) bruine boterhammen met walnotenboter en pure hagelslag
T: een wilde perzik
T: stukje (50 gram) Tony Chocolonely
A: geroosterde bloemkool met chimichurri en geroosterde groenten uit de oven: wordt een halve kleine bloemkool, een hele zoete aardappel, stuk op 5 kastanjechampignons, wat rode ui, rode peper, peterselie en half trosje trostomaten plus aantal kruiden natuurlijk

B: weinig, 7500 stappen vanwege hele dag weer in collegebanken

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 05:59

Mooi lijstje beide! :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:48

O: 400 ml zelfgemaakte smoothie van 100 gram spinazie, een banaan, handje blauwe bessen en ongezoete amandelmelk, daarna 2 speltcrackers met zoete aardappel/pompoenspread
T: een pakje LU crackers en Nakd reep
M: 3 volkoren boterhammen met ongezoete frambozenspread
T: een sinaasappel en kleine koffie met sojamelk
A: een Italiaanse bol met een vegetarische burger en wat knoflooksaus, daarnaast een salade van 75 gram sla met croutons en kruidendressing
T: een paar chocopepernoten (totaal 40 gram)

B: 5,5 km hardlopen over trailrun pad (dus onverhard) en nog paar keer klein wandelingetje gemaakt rondom uni terrein (6.000 stappen)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:10

O: een nectarine, daarna kommetje met 40 gram tarwezemelen en ongezoete amandelmelk, een half glas overgebleven smoothie van gisteren (spinazie, banaan, blauwe bessen, amandelmelk)
T: een 'roggereep' (zoet roggebrood)
T: een wortel
M: kleine salade van wat gegrilde aubergine/courgette met kikkererwten, sla en paar blokjes feta, daarna 3 crackers met zoete aardappel/pompoenspread
T: 200 gram druiven, halve Tony reep
T: (bijna) de andere helft van de Tony (niet helemaal de bedoeling, beetje frustratie eten)
A: een pitabroodje met 3 falafelballetjes, wat sla en beetje knoflooksaus

B: 8.000 stappen, te weinig helaas, maar niet helemaal lekker vandaag

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:49

Gisteren een slechte dag:

O: twee passievruchten uitgelepeld en een schaaltje 40 gram cruesli met 150 ml magere yoghurt
T: pakje LU crackertjes
M: drie bruine boterhammen met suikervrije frambozenjam
T: 3 dadels, 200 gram rode druiven
T: een halve Tony (melkchocolade)
A: een half schaaltje zelfgemaakte broccoli-courgettesoep met twee mini-foccacia broodjes uit de oven
T: een tompouce

B: 5 km fietsen en 6.000 stappen, niet echt bewogen dus :')

Vandaag een stuk beter:

O: eerst een glas water met twee geperste citroenen, daarna warme overnight oats van 6 el havermout, 1 el cacaopoeder, 1 el pure chocolade hagelslag, 150 ml ongezoete amandelmelk
T: een pakje LU crackertjes en een Nakd reep
M (pas om 15.45 vanwege hardlopen): een appel en een bruine boterham met dikbelegde pindakaas én pure hagelslag
T: klein stukje (30 gram) pure Tony
A: 80 gram boekweitnoedels met 275 gram gewokte groenten (peultjes, taugé, wortel, paprika), een scheut zoetzure woksaus en 50 gram kroepoek

B: hele ochtend practicum (is een hele ochtend staan en lopen), daarna 14 km hardlopen

Zo en nu is het wel weer even klaar met alle chocolade-cravings :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:28

Gisteren even helemaal uit de bocht gevlogen (‘s avonds veel wit brood met roomboter en hagelslag gegeten in plaats van fatsoenlijke maaltijd)

Vandaag:

O: twee passievruchten en een bruine boterham met appelstroop
T: handje ongebrande gemengde noten, twee dadels en twee koffiekoeken
M: een rozijnen-noten twister van de AH
T: een Snelle Jelle
T: glas water met citroensap van 1 citroen
A: stuk of 7 gepofte trostomaten, stuk wit Turks brood gevuld met pepers/olijfjes/paprika/zoute boter/oude kaas uit de oven
T: twee blokjes pure chocolade

B: ochtendwandeling van een uur, verder halve dah huishoudelijke klusjes

Beetje veel brood vandaag onverwacht, plannen van m’n eten werkt bij mij toch beter (zoals doordeweeks vaak). :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:33

O: 50 gram cruesli met gevriesdroogde passievrucht, 150 gram Alpro kokosyoghurt
T: Wieger 'Roggekracht' reepje (vezelrijk gezoet roggebrood, 150 kcal)
M: 50 gram gekookte brocolli, een halve rode paprika, een halve komkommer en 100 gram rauwe spinazie met balsamico (beetje bij elkaar geraapte 'salade' :') )
T: een smoothie met eiwitten van Innocent (kokosmelk/sojamelk/framboos) 360 ml
A: 2x spelt pita broodje met zelfgemaakte vegan knoflooksaus, wat schijfjes tomaat en handje rauwe spinazie met totaal 120 gram aan gebakken oesterzwammen (aangemaakt met gyroskruiden)
T: twee stukjes pure chocolade (10 gram), twee biscuitjes

B: 3 km benen loslopen voordat ik ga taperen voor aankomende week :D , verder stukje gewandeld (4.000 stappen)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:26

Vandaag wordt het:

O: twee geperste citroenen in water (moeilijk veel hoofdpijn dus hopen dat dit vitamine C shot werkt), twee passievruchten en twee volkoren crackers met beetje walnoten boter en wat aardbeien als beleg
T: pakje LU crackers
M: 3 bruine boterhammen met walnotenboter en pure hagelslag
T: een halve komkommer en een groene Innocent smoothie (kiwi/tarwegras/spinazie geloof ik)
A: stuk pompoen-geitenkaas lasagne: zitten alleen groenten in en wat gewone kaas + geitenkaas, ‘lasagnebladen’ zijn van pompoen en verder nog wat tomaten en champignons er door als vulling

B: niets, hele dag aan de studie

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:07

Vandaag:

O: zelfgemaakte smoothiebowl van een 1/2 rode biet, een hele bevroren banaan, scheutje amandelmelk, 150 ml Alpro kokosyoghurt; de topping was 3 el chiazaad en klein handje gemengde rauwe noten
M: 220 gram gekookte broccoli, vegetarische ‘braadworst’ van de Vegetarische slager
T: 2 dadels
T: een sinaasappel
A: bij m’n schoonouders: zal waarschijnlijk iets van een groentencurry worden met witte rijst

B: hele ochtend practicum dus veel lopen en meekijken, rest van de dag aan de studie dus eigenlijk verder niks

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:39

Picassox schreef:
Vandaag:

O: zelfgemaakte smoothiebowl van een 1/2 rode biet, een hele bevroren banaan, scheutje amandelmelk, 150 ml Alpro kokosyoghurt; de topping was 3 el chiazaad en klein handje gemengde rauwe noten
M: 220 gram gekookte broccoli, vegetarische ‘braadworst’ van de Vegetarische slager
T: 2 dadels
T: een sinaasappel
A: bij m’n schoonouders: zal waarschijnlijk iets van een groentencurry worden met witte rijst

B: hele ochtend practicum dus veel lopen en meekijken, rest van de dag aan de studie dus eigenlijk verder niks

Bij mij ging het gisteren ook even mis:

De sinaasappel werd vervangen door een Twix en nog twee chocoladekoekjes, de groentencurry werd een behoorlijke 'vette' hap van zelfgemaakte nasi met satesaus en veel kroepoek, na nog een paar hapjes bitterkoekjespudding.

Sinds vanochtend koorts en niet helemaal lekker, iemand een idee hoe ik zo snel mogelijk weer op de been ben? :D Ik drink me al suf aan citroenen en eet kiwi's, want ik wil heel graag zondag een hardloopwedstrijd lopen...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:38

Mijn niet-te-stillen-honger-dag:

O: één bruine boterham met walnotenboter + pure hagelslag, een klein glaasje zelfgemaakte bieten/banaansmoothie, twee geperste citroenen in glas water
T: 1,5 biologische speltkoek (maar wel megaveel suiker!)
T: 3 volkoren crackers, eentje met plakje kaas, andere twee met 100% pindakaas
M: 240 gram doperwten/tuinbonen gemixt, een worstje van de Vegetarische Slager erbij
A: één opscheplepel macaroni met versgemaakte tomatensaus, een groentenburger, een grote blak sla aangemaakt met wat honing/mosterd dressing
T: een stroopwafel

B: 3 kwartier stevig doorstappen tijdens een wandeling, rest van de dag binnengezeten/gelegen met m’n studieboeken dus letterlijk helemaal niets verder

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:25

Planning:

O: 2 bruine boterhammen met walnotenboter en pure hagelslag, een kiwi
T: een Nakd reep
M: 3 bruine boterhammen met appelstroop
T: een appel, een halve komkommer
T: een smoothie van Innocent (Energise, met aardbei, kers en toegevoegde vitamines)
A: 70 gram volkoren couscous met Marrokkaanse ‘meatball’ sauce en 4 vegetarische balletjes, door de saus heen zit een halve courgette en een halve paprika

B: halve dag practicum dus rondlopen, rest van de dag in tentamen dus niks (plus loop nu niet hard omdat ik nogsteeds stille hoop heb zondag de Dam tot Dam te lopen :D )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:05

Ik heb een beetje een misser vandaag, wilde wat meer eten omdat ik morgen Dam tot Dam zou doen. Nu blijkt het mega mega rotweer te worden en heb daar totaaaal niet op getraind (onweer, hagel, zware windstoten) plus heb ik een blessure waarmee het al beetje de vraag is of ik het uberhaupt moet doen. Kortom: besloten niet te gaan zojuist.

O: 40 gram cruesli met 100 ml kokosyoghurt
M: 1 bruine boterham met walnotenboter en pure hagelslag, 3 bruine boterhammen vegetarische boterhamworst (beetje hongerig van buiten werken :D )
T: een koffiekoek
A: een pannenkoek met appel en kaneel in een pannenkoekenrestaurant

B: 4 uurtjes lesgegeven 's ochtends, toch 10.000 stappen

Echt allang niet meer zo'n slechte dag gehad zonder groenten, zonder fruit en zonder voldoende vezels. Morgen weer beter voor mezelf zorgen. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:05

Mijn zondag:

O: 2,5 bruine boterham met walnotenboter en schuddebuikjes :D
M: 4 speltcrackers met vegetarische 'boterhamworst'
T: een halve meergranen eierkoek
A: 150 gram kibbeling (uit de koekenpan) met wat zelfgemaakte knoflooksaus, een halve gekookte brocolli en 4 kleine rosti-rondjes uit de oven

B: 8 km hardlopen over onverharde paden over de heide

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:22

Noeps, wat vervelend! Wat heb je precies? Ik zit beetje in hetzelfde schuitje... Ik vind het vooral heel moeilijk om lekker te blijven bewegen omdat hardlopen me juist zo’n kick en voldaan gevoel geeft én ik daardoor de rest van de dag juist meer beweeg. Maar nu moet ik verplicht veel zitten (studie) en een hardloopblessure die hardlopen pijnlijk maakt, maar gek genoeg ‘gewoon’ wandelen nog veel meer. Dus ik merk dat ik niet graag beweeg omdat ik elke keer pijn ervaar. Hoe is dat bij jou?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:59

Vandaag wordt voor mij:

O: warme overnight oats van 6 el havermout met 1 el cacaopoeder, een halve banaan en flink wat schuddenbuikjes :D
T: twee Medjoul dadels, een pakje LU crackertjes
M: 240 gram doperwten en tuinbonen gemixt, daarna 1 bruine boterham met suikervrije frambozenspread
T: een zelfgemaakte 'smoothie' van rode biet/banaan/agava siroop
A: 2 spelt pitabroodjes met handje ijsbergsla, spicy falafelballetjes (2 op de een, 3 op de ander) en wat zelfgemaakte vegan knoflooksaus

B: 8.000 stappen rondom de uni en 's avonds nog wat dingen verhuizen/tillen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:28

Picassox schreef:
Vandaag wordt voor mij:

O: warme overnight oats van 6 el havermout met 1 el cacaopoeder, een halve banaan en flink wat schuddenbuikjes :D
T: twee Medjoul dadels, een pakje LU crackertjes
M: 240 gram doperwten en tuinbonen gemixt, daarna 1 bruine boterham met suikervrije frambozenspread
T: een zelfgemaakte 'smoothie' van rode biet/banaan/agava siroop
A: 2 spelt pitabroodjes met handje ijsbergsla, spicy falafelballetjes (2 op de een, 3 op de ander) en wat zelfgemaakte vegan knoflooksaus

B: 8.000 stappen rondom de uni en 's avonds nog wat dingen verhuizen/tillen

Het is dit geworden, maar minus de smoothie. Dus niet heel veel gegeten vandaag, wel prima voor m’n gevoel! :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:53

Mijn dag wordt:

O: twee bruine boterhammen met walnotenboter en schuddebuikjes
T: een meergranen croissant en een kleine soja latte macchiato
M: 3 bruine boterhammen met 100% pindakaas
T: 360 ml Innocent smoothie (mandarijn/wortel met toegevoegde vitamines)
T: halve komkommer
A: 300 gram gekookte worteltjes en doperwtjes (vers, niet uit potje), 100 gram aardappelpartjes uit de oven met wat vegan mayo

B: 10.000 stappen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:19

Bleh, gisteren niet helemaal goed gegaan, beetje stress weer...

Picassox schreef:
Mijn dag wordt:

O: twee bruine boterhammen met walnotenboter en schuddebuikjes
T: een meergranen croissant en een kleine soja latte macchiato
M: 3 bruine boterhammen met 100% pindakaas
T: 360 ml Innocent smoothie (mandarijn/wortel met toegevoegde vitamines)
T: een roze koek
A: 300 gram gekookte worteltjes en doperwtjes (vers, niet uit potje), 250 gram aardappelpartjes uit de oven met wat vegan mayo en een half vegetarisch worstje van de Vegetarische Slager

Planning voor vandaag:

O1: een kiwi
O2: 60 gram kokos/passievrucht granola met 150 ml Alpro kokosyoghurt
T: 'Roggekracht' reep
T: 100 gram worteltjes
M: twee bruine boterhammen met pindakaas
T: een appel, een halve komkommer
A: uiteten, wordt alleen een vegetarisch hoofdgerecht (quiche of risotto, zoiets) en een rood wijntje erbij

B: een uurtje lesgeven, verder hele dag en avond college

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:20

Gisteren:

O1: een kiwi
O2: 60 gram kokos/passievrucht granola met 150 ml Alpro kokosyoghurt
T: 'Roggekracht' reep
T: 100 gram worteltjes
M (15.00 uur): 2 grote mueslibollen zonder iets erop
T: 1 Sultana-koekje
A (20.00 uur): Vegetarische kipburger van de McDonald's met portie frietjes en frietsaus

Vandaag wordt:

O: overnight oats van 7 el havermout, 1 el cacaopoeder, 200 ml ongezoete amandelmelk, een handje schuddenbuikjes en een halve banaan
T: 100 gram aardbeien
T: een pakje LU crackertjes
M: een mueslibol met een beetje walnotenboter, een bruine boterham met 100% pindakaas
T: een appel, een Roggekracht reep van Peijnenburg
A: Indiaanse curry; een opscheplepel zilvervlies rijst met 275 gram groene groenten in currysaus

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:08

Mijn planning:

O: een glas water met 1,5 geperste citroen erin, 2 volkoren crackers met verse aardbeitjes, 2 volkoren crackers met pure hagelslag
M: een dubbele bruine boterham met beetje walnotenboter en plakje kokosbrood, daarna 3/4 komkommer
T: 80 gram frambozen
A: een stukje (100 gram) pangasiusfilet met wat kruiden, verder groenten gegrild in de oven: een halve zoete aardappel, 150 gram kastanje champignons en 150 gram trostomaten met beetje olijfolie/peper/zout
T: waarschijnlijk een rood wijntje of 3

B: hele dag aan de studie en vanavond een feestje