Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
Bloodymary schreef:We zouden hier toch geen koolhydraatarme dingen plaatsen, daar zijn andere topics voor. Hier lekkere culinaire dingen! Lasagne maak je van pastadeeg, niet van courgette.
Bloodymary schreef:We zouden hier toch geen koolhydraatarme dingen plaatsen, daar zijn andere topics voor. Hier lekkere culinaire dingen! Lasagne maak je van pastadeeg, niet van courgette.
M_D_H schreef:Bloodymary schreef:We zouden hier toch geen koolhydraatarme dingen plaatsen, daar zijn andere topics voor. Hier lekkere culinaire dingen! Lasagne maak je van pastadeeg, niet van courgette.
Lasagne kan je van alles maken. Lasagne is voor de Italianen niets anders dan een ovengerecht bestaande uit laagjes.
Ik heb laatst een lasagne gemaakt van crepe'sSuper lekker
Verder kunnen hier prima koolhydraatarmen dingen staan want ook dat kan culinair zijn en gezond kan ook lekker zijn (en niet gezond kan ook lekker zijn)
Het enige wat mij opvoel aan het bericht van Amandavd is dat er onder het recept het aantal gram koolhydraten, kcal, eiwitten, vet en vezels stond.
Dan krijg ik toch weer een beetje een dieet gevoel, maar dat kan ook gewoon daar hebben gestaan omdat het recept gekopieerd en geplakt was
NatasjavE schreef:Van het weekeinde heb ik uiteindelijk. Vietnamese springrolls gemaakt.
2 varianten.
Een kipkerrie, taugé, komkommer, munt variant
En een gehakt, munt, koriander, wortel, komkommer variant.
De kip had ik eerst laten marineren in een kerriemarinade.
Het gehakt had ik rul gebakken met een mengsel van ui, kukurma, munt en peper en zout. En lekkere een poosje laten stoven.
MarliesV schreef:Indische recepten zijn meer dan welkom!
Dat stoofvlees in de pagina hier voor![]()
Die ga ik binnenkort maar eens maken. Lijkt mij zalig!
Bloodymary, is dat een serieuze post?
Lekker is toch de standaard hier, niet of het wel of geen ubergezond recept is.
Wij eten vanavond rijst met spercieboontjes (vers, anders vind ik ze niet te eten) en hete kip.
Simpel te maken:
Ajam smoor aanfruiten in wat olie.
Kip er bij (origineel hoort kluifjes maar wij doen ivm smeren filet)
Als dit half gaar is, ketjap en suiker er bij en laten sudderen tot alles gaar is.
Zalig met gebakken uitjes en seroendeng. Kroepoekje er bij en klaar!
Nachtlampje schreef:Heeft iemand hier ook ervaring met rijstvellen voor spring rolls? Ik heb ze ooit een keer gemaakt en vond het niet te kanen... Rubberige rare velletjes
Ik heb geen frituur namelijk, dus echte loempia's worden wat lastig.
8nnemiek schreef:Loempia’s van rijstvellen heb ik regelmatig geprobeerd, maar die ontploffen bij mij altijd in de frituur terwijl het rijstvel gewoon zacht en flubberig blijft![]()
Filodeeg moet ik ook eens proberen. Kopen jullie dat ergens of maken jullie het zelf?
Gebruikers op dit forum: MissBambi en 21 bezoekers