Bokt's keukenprinsessen!

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz

xxwienekexx

Re: Bokt's keukenprinsessen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:12

Beste wensen voor 2019 allemaal *\o/* *\o/*

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:52

LieveLoes schreef:
Bedankt voor het meedenken! Recept van de AH zal ik de volgende keer gebruiken... deze was helaas echt geen succes door de pittigheid. :(

Beetje mosterd na de maaltijd, maar kun je tegen de pittigheid niet aardappels toevoegen? Of is dat alleen bij een overdosis zout?

Een fijn 2019 iedereen! :9k

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:24

Eelmo schreef:
LieveLoes schreef:
Bedankt voor het meedenken! Recept van de AH zal ik de volgende keer gebruiken... deze was helaas echt geen succes door de pittigheid. :(

Beetje mosterd na de maaltijd, maar kun je tegen de pittigheid niet aardappels toevoegen? Of is dat alleen bij een overdosis zout?

Een fijn 2019 iedereen! :9k

Die tip kreeg ik inderdaad (te laat ) ook van een vriendin. Ik hoop het niet meer nodig te hebben, maar volgende keer probeer ik dit!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:28

Even een vraagje aan de keukenprinsessen hier..

Ik heb een recept voor een broccoli and cheese ovenschotel waar ik graag nog schijfjes aardappel aan zou willen toevoegen. Moet ik de aardappel van te voren koken en hoe lang? En kan je de aardappelschijfjes het beste onderop de schaal leggen of bovenop?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:21

Afbeelding

Hier staat er een hopelijk heerlijke kip goulash te pruttelen. Ben heel benieuwd hij mag lekker lang pruttelen

[o]

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:00

Ziet er lekker uit zeg!

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:02

Hier staat mijn partner in de keuken voor Vlaamse stoof met verse frieten voor vanavond <3

Secretaresse van Quera
Het is de waarheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:11

MarcoBorsato schreef:
Hier staat mijn partner in de keuken voor Vlaamse stoof met verse frieten voor vanavond <3

Lekker Marco!

Iemand nog een leuk idee voor lekker hapjes uit de airfryer?

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:12

Kaasstengels in filodeeg! En zelfgemaakte garnalenkroketjes.

Secretaresse van Quera
Het is de waarheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:08

Kaasstengels klinken goed! Garnalen sla ik over, brr vis.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:09

Mavelle schreef:
Even een vraagje aan de keukenprinsessen hier..

Ik heb een recept voor een broccoli and cheese ovenschotel waar ik graag nog schijfjes aardappel aan zou willen toevoegen. Moet ik de aardappel van te voren koken en hoe lang? En kan je de aardappelschijfjes het beste onderop de schaal leggen of bovenop?

Als je zelf de aardappels snijdt wel, +/- 5 minuten moet voldoende zijn. Als je aardappelschijfjes kiest die uit zo'n pakje komen hoeft het volgens mij niet. Die zijn meestal al voorgekookt.

Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:13

Amandavd schreef:

En geitenkaas? Is ook lekker in een kroketje met wat honingdip.

Secretaresse van Quera
Het is de waarheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:16

MarcoBorsato schreef:
Amandavd schreef:

En geitenkaas? Is ook lekker in een kroketje met wat honingdip.

Oeeeeh, dat klinkt goed. Ik zat ook aan deze te denken maar dan in de oven:

https://www.libelle.nl/samen-met-libell ... ge-hapjes/

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:17

Jammmmmmmmm

Secretaresse van Quera
Het is de waarheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:18

Misschien wat verse groentes zoals paprika, wortel etc. met een avocado yoghurt dip. Hmm, me is hungry.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:51

Hier staan voor de verjaardagsvisite vanavond alvast 2 pannen soep te pruttelen.
Een broccoli/spinaziesoep met parmezaanse kaas en een tomatensoep van van die kleine, zoete tomaten. Eerst de tomaten in de oven met olie, knoflook en kruiden en daar soep van gemaakt.

Nog quiche maken met gegrilde groente en kaas en dan klaar :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:50

Amandavd schreef:
MarcoBorsato schreef:

Lekker Marco!

Kant en klaar pizzadeeg, rondjes uitsnijden met glas, babybel kaas halveren en plakjes tomaat basilicum.

Één rondje deeg, erop halve babybel, daarop plakje tomaat + blaadje basilicum. Plak deeg erover, insmeren met gesmolten boter + knoflook, zout en peper en hop de airfryer in.

Of kant- en klaar pizzadeeg met gehaktballetjes + tomatensaus (klein beetje anders te vochtig) en klein beetje belegen kaas. Alles in het deeg (dus een balvorm maken) en hop de airfryer in.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:32

Majabeestje schreef:
Hier staan voor de verjaardagsvisite vanavond alvast 2 pannen soep te pruttelen.
Een broccoli/spinaziesoep met parmezaanse kaas en een tomatensoep van van die kleine, zoete tomaten. Eerst de tomaten in de oven met olie, knoflook en kruiden en daar soep van gemaakt.

Heb je een recept van de broccoli-spinaziesoep?

[o]
6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 07:33

AmyII schreef:
Amandavd schreef:

Lekker Marco!

Kant en klaar pizzadeeg, rondjes uitsnijden met glas, babybel kaas halveren en plakjes tomaat basilicum.

Één rondje deeg, erop halve babybel, daarop plakje tomaat + blaadje basilicum. Plak deeg erover, insmeren met gesmolten boter + knoflook, zout en peper en hop de airfryer in.

Of kant- en klaar pizzadeeg met gehaktballetjes + tomatensaus (klein beetje anders te vochtig) en klein beetje belegen kaas. Alles in het deeg (dus een balvorm maken) en hop de airfryer in.

Thanks!! Enig idee hoeveel graddn en hoe lang?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:05

Vanavond maak ik eendenborstfilet met portsaus, daarbij puree van pastinaak met witte chocolade en geroosterde worteltjes met honing en sesamzaadjes. :Y)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:50

lor1_1984 schreef:
Majabeestje schreef:

Heb je een recept van de broccoli-spinaziesoep?

Ui en knoflook fruiten. Daar kerriepoeder bij en even mee bakken. Broccoli in de pan in stukken.
Water erbij (waterkoker) en bouillonblokjes (Kip of groente tot de broccoli net onder water staat.
Koken tot de broccoli bijna gaar is. Dan verse spinazie erbij mikken, deksel op de pan en als het zacht is alles pureren met de staafmixer in de pan. Geraspte parmezaanse kaas erdoor, klaar.
Ook lekker met uitgebakken spekjes en een lepel crème fraiche of roomkaas.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:19

Klinkt goed, ik ga hem opslaan. :j

[o]
6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:28

Ik heb de slowcooker aanstaan met 2 kippenpoten, 2l water, 3 bouillonblokjes, bleekselderij, waspeentjes (vind ik lekkerder dan winterpeen) en prei.
Vanavond laat de sc uitzetten, kip uit elkaar plukken en de groenten kleiner snijden en morgen de soep verder afmaken en de sc weer aanzetten.

Vrijdag ga ik uiensoep maken in de sc:
Kilo uien in halve ringen, beetje boter of olijfolie, 2 laurierbladeren, longdrink glas sherry (200ml), scheut worcestershiresaus (1 theelepel of meer), 2 bouillonblokjes, 1,5l water, wat peper en zout naar smaak.
Officieel moet je de uien eerst aanbraden in een half blok boter (nee geen grapje :x) maar de boel zo in de slowcooker gooien werkt net zo goed, de uien worden alleen niet zo mooi bruin (of in mijn geval: half wit/transparant half aangebrand :+).
Ik serveer/eet het met stokbrood met kruidenboter, parmezaanse kaas en chickenwings en evt een salade ernaast.

[o]
6+3=9, but so does 5+4.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:12

Ik sta vaal te kijken bij de koel8ng naar gevulde pasta, zoals ravioli maar durf het nooit zo goed , weet dan niet hoe en of het lekker is (en groot gezin en geen zin in gezeur van dat lust ik niet etc) maar ja, als je het niet probeerd dan weet je het niet dus vanavond een recept opgezocht en ingrediënten gehaald en morgen dit maken; https://www.lekkerensimpel.com/ravioli- ... ascarpone/ ben benieuwd!

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:41

KletsKoekje schreef:
Ik sta vaal te kijken bij de koel8ng naar gevulde pasta, zoals ravioli maar durf het nooit zo goed , weet dan niet hoe en of het lekker is (en groot gezin en geen zin in gezeur van dat lust ik niet etc) maar ja, als je het niet probeerd dan weet je het niet dus vanavond een recept opgezocht en ingrediënten gehaald en morgen dit maken; https://www.lekkerensimpel.com/ravioli- ... ascarpone/ ben benieuwd!

En, hoe smaakte het?

Ik heb gisteren weer speltwraps en tomatensoep gemaakt. Dat laatste ging bijna mis :') de ui was erg goed gefruit :') :')

Wat zijn lekkere musts om te doen in een salade? Ik eet zelf bijna nooit salade dus geen idee wat daar in kan/in hoort.