Stiekem een hobby van me, vind het fijn dat ik altijd voor een week vooruit kan koken met wat ik in huis heb
Wat ik in mijn vriezer heb (6 lades hoog):
1 lade brood
1 lade frituur
1 lade groente (zakken zelf ingevroren roerbakgroente, sperziebonen, tuinbonen, restjes mais, gesneden courgette etc)
1 lade vlees (gemakkelijk te ontdooien per portie verpakt; spekjes, gehakt, kip in blokjes gesneden, bbq vlees, schnitzels)
1 lade maaltijden (per 2-persoons portie ingevroren; curry, pastasaus, pizzasaus, goulash, soep, lasagne etc)
Laatste lade met net waar ik ruimte tekort voor kom en kaas, héél veel geraspte kaas, handig voor op pizza’s, ovenschotels, door de pasta. Als ik zelf naanbrood maak dan maak ik meteen 4x zoveel en vries ik ze in bijvoorbeeld, even opwarmen in de air fryer, curry ontdooien en rijstkoker aan en we eten binnen een kwartier.
In mijn voorraadkast altijd genoeg van het volgende:
Afbakbroodjes, rijst, pasta, pastasauzen, boemboe’s, wraps, blikjes bonen, rijst, kokosmelk, bloem, zak chips en pak koek. Flinke voorraad kruiden, bouillonblokjes en sauzen en je kunt alle kanten uit.
Qua drinken hebben we dan gek genoeg weinig op voorraad afgezien van een krat bier, koffiecupjes en limonade.
Al het andere houd ik redelijk goed bij en staat er nooit langer dan een maand of 2. Met goede aanbiedingen sla ik dan weer groot in
. Het handigste lijkt me dus om zaken op voorraad te nemen die langer mee gaan en die je ook nu al gebruikt, zonde als je het later weg moet gooien. En mijn grootste uitvinding zijn de zakken voorgesneden roerbakgroente 1+1 gratis inslaan en invriezen. Die gooi je zo bevroren door de tomatensaus of je rijst gerecht (los wokken krijg je nooit meer knapperig
).
We'll take a running start and we"ll take to the sky