Too good to go

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

SkyMarian

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:23

*meld zich ook* :):)

Via dit topic (je moet wat als je wakker ligt) het concept eens gaan bekijken. Na een klein beetje koud watervrees van de week het eerste pakket opgehaald en vandaag nummer 3 al. Wat ontzettend leuk ... en een tikje verslavend ... is het.

Pakket nr 1 van de coop uit varsseveld
Afbeelding

Nummer 2 coop terborg
Afbeelding

nummer 3 coop uit dieren
Afbeelding

Binnenkort eens kijken of er 1 van een bakker een beetje in de buurt zit. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:13

Oeh nice al die pakketten weer. Echt heel erg leuk hoe je min of meer 'gedwongen' wordt om er direct wat van te maken. Zo staat hier een groentesoepje van de italiaanse wokgroente, mie met sategehaktballetjes/ paksoi/ thaise wokgroenten, hutspotje klaar (of inmiddels al op). De lunch was aangekleed met broodjes zalm en volkorenbammen met heksenkaas/ veldsla en rosbief. :~

Ik vind het leuk. Enorm jaloers op de pakketten van de bakker en het enorm lekkere (geiten?)kaasje. :9
Krijg er trek van en heb toch echt net gegeten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:37

Ik durf het nog niet zeker te zeggen, maar heb een eerste inschatting denk ik dat bij ons de kosten ook nog wel eens met 30-50% naar beneden gaan tov normaal. :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:02

De AH doet hier helaas niet mee. Morgen weer een pakketje oppikken bij de coop varsseveld. :):)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:37

Nice pakket vd jumbo. +:)+
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit naar de datum kijk, maar gewoon gebruik maak van mijn zintuigen. :=

Hier ook een verrassend pakket vd coop.
Afbeelding

Peterselie, rollade, filet americain, puddingbroodjes en maiskolven.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:20

Met een dieet of specifieke wensen is het idd een stuk lastiger. Wij gaan er vanavond ook weer 1 ophalen. :o
Viel vanochtend al op met het lijstje voor de boodschappen. Hoef eigenlijk alleen groente te halen en wokolie.
Ben heel benieuwd naar de uitgaven voor de boodschappen ah einde van de maand. Toevallig in oktober het huishoudboekje weer leven ingeblazen. :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:52

Oh wauw dat is zeker netjes Debbie. +:)+

Bakkerspakketten zijn ook al zo lekker gevuld. Zijn er al mensen aan een grotere diepvries begonnen? :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:41

:oo :oo goed verwend weer zeg. :~ :Y)

Net naast de pot gepiest voor een bakkerspakketje. |o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:37

Hier de andijvie in de tas die ik vandaag willen eten. :')

Verder een kant en klare hap, drinkyoghurt, roomkaas, kipfilet, bami/ nasivlees en een muesli brood.

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:52

Hoe ver reizen jullie eigenlijk voor een pakket of koop je er 1 id winkels waar je toch al boodschappen deed?

Hier is de dichtstbijzijnde winkel überhaupt minimaal 4 km enkele reis,

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:49

Ik rijd er ook voor, maar de supermarktpakketten zijn dichterbij qua winkel dan waar we anders heen gaan. Bakker zou wel iets verder weg zijn. Verder probeer ik, als het kan, het op de route mee te pikken.
Vind het wel fijn als de winkel makkelijk bereikbaar is. Duik er niet zo snel de ‘stad’ voor in. :o

Wat heb jij er nou allemaal voor lekkers inzitten itsmi? :9

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:59

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:43

Ik verbaas mij meer dat het voor veel mensen niet goed past. Door dieet, wat moet ik met producten die ik anders ook niet zou kopen, vega/vegan, niet alles lusten ... zal er vast nog wel meer gehoord hebben. Is overigens niet erg en absoluut geen oordeel, maar zegt vooral ook dat het zeker niet voor iedereen geschikt is.
Je moet redelijkerwijs alles kunnen en willen eten of bereid zijn on uit te delen. Daarnaast enigzins flexibel en creatief omgaan met wat er in de tas zit en hoe te verwerken in een maaltijd.
Mijn inziens juist de fun of it, maar ja wij zijn allemaal lopende kliko’s. Mijn zoon van 9 duikt als eerste met zijn snoet in de tas wat er in zit. Vindt dit ook ‘spannend’ en wil alles proeven.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:01

Dat is bijzonder ladybird. Zou het eerlijk gezegd niet weten.

Dan bof je eigenlijk dat er groente/fruit en broodpakketten beachikbaar zijn in jouw omgeving 8nnemiek. Hier is het voornamelijk supermarkt en zou het al niet goed meer passen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:14

Volgens mij zijn ze hier in duitsland idd wel te vinden. Overigens vind ik de pakketten vd supermarkt prima. Groentes willen we volgend jaar meer uit eigen tuin halen. Heb ook nog een royale emmer appels uit de tuin staan en een curver vol met walnoten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:19

Dat brood trekt hier ook enorm. :))
Gisteren net te lang nagedacht of ik het zou redden qua ophalen.

Hier veel opbrengst ... en veel vogels. :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:24

Producten met kortingsstickers doen wij ook veel. Samen met de tweede gratis voor bijv shampoo en deo.

Hema ben ik heel benieuwd naar. Deel je een foto? :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:36

Hoezo mag je geen negatieve feedback geven op die groep Alwiene? Ongefundeerd gal spuwen is wat anders, maar een kritische noot is toch niks mee. :?

Yes pakket bij de bakker gescoord. *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:37

Oh dear ... ik zou me tonnetje rond knagen. :~ :~
Lekkerrrrr. Leuk ook vd hema. :j

Is er een pakket beschikbaar bij een bakker morgenavond ... is het net op het hol en vliegmoment van de typeles, naar huis en omkleden en dooooooor naar de voetbal. Ik gok dat het niet lukt om 11 km om te rijden naar de bakker. :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:36

Coop varsseveld. De soesjes leven inmiddels niet meer ... ‘burp’ O:)

Afbeelding

Sla wordt de lunch van mijn man. Wij eten morgen aardappeltjes met kip en een nog nader te bedenken groente. Fruit ga ik karameliseren voor in de yoghurt. Tahina moet ik nog even bedenken. Knoflook valt niet altijd heel erg lekker. :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:46

Weet ik Imre :j het is meer de vraag of ik de buikpijn er voor over heb. Kan niet zo goed tegen knoflook. :')

Oh lekker zo’n bakkie stoofvlees. :9

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:48

Ze hebben mooie producten. Helemaal eens. Ga wel eens checken hoeveel knoflook er in zit. :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:25

Sla werkt idd prima als stamp of als broodvulling. :j
Straks naar de bakker en zo waar een keer weer gewoon naar de winkel om de gaten in de bedachte maaltijd op te vullen. Vanavond de aardappelpartjes met de kipfiletreepjes. Morgen zijn we met zijn tweeën en dan gaan we de maiskolven en de gehaktballetjes eens proberen.

Wie koopt er vaak meerdere pakketten van 1 winkel? Ben wel benieuwd naar de ervaring qua hoeveelheid/ houdbaarheid en snelheid van het wegwerken van alles. Broodbeleg kost hier nog het meeste moeite om op te krijgen. Vleeswaren nu allemaal maar ingevroren. Er wordt wat royaler belegd (goede keuze ook _O- ) en mijn zoon zit in de ik ben ruig dus dat ga ik gewoon op mijn boterham plampen fase ipv chocopasta.
Ook maar eens zien of ik wat vleeswaren in een gerecht verwerk krijg. :+

Oh dat is een mooie ophaaltijd Katja. Vind ze ook vaak laat, maar meestal lukt het wel om het nog een dagje te bewaren. Of ik maak het gelijk klaar en warm het de volgende dag op. Erg handig met al die sportmomenten rond etenstijd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:44

Wij doen het vaak id zomer met kropsla. Heel mooi stamppot en zacht van smaak. Eventueel met gerookte kip en/ of pijnboompitjes. Zongedroogde tomaten of olijven gaan er ook prima in.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:12

Precies zo 8nnemiek. Zolang het nog frips er uit ziet en ruikt gaan we er vast niet gelijk dood aan. Tht datum gaat 9 vd 10 keer nergens over. Beetje gezond nuchter verstand ... hoop ik :=