trickriding hoe gevaarlijk is het nu echt?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:37

Een beetje meer on topic.

Geen enkele tak van paardensport is zonder gevaar. Het is zelfs, statistisch gezien de sport met de meeste ernstige ongeukken. Helaas wordt in heel weinig takken van paardensport aandacht besteed hoe je de gevolgen van een ongeluk kunt beperken door bijvoorbeeld valtraining.

Trickriding is heel spectaculair, maar er wordt ook heel erg veel geoefend. Ik mag aannemen, juist omdat het vast wel eens misgaat én die organisatie al heel wat jaren bestaat, zij wél in de training aandacht geven aan "wat te doen al het misgaat". Ik zou hen gewoon vragen of, en zo ja, hoe ze daar aandacht aan besteden.

Ik ben (in Frankrijk) verbonden (als lid van het bestuur) aan een paarden circus dat Voltige, Kozak, Acrobatie en Post (op meerdere paarden tegelijk staan). Eén van de artiesten, die in volle galop onder de buik van het paard doorgaat om aan de andere kan weer op het zadel te klimmen, vertelde me dat het er wel heel spectaculair is, maar dat het technisch eigenlijk heel simpel is........ Overigens doen ze alle zaken die echt gevaarlijk zijn, zoals met zijn tweeën boven op elkaar op een galoperend paard staan, met een veiigheidslijn. Niet alleen tijdens het oefenen, maar ook in de voorstelling.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:01

Boven op elkaar op eene galopperend paard is ook niet te doen in de show van de Future Guys (en Girls...toch? ). Die show zit heel anders in elkaar.

Hierbij een paar foto's van het circus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:54

willempie14 schreef:
Arthur ( de trainer) zei, het is net zo gevaarlijk als fietsen, als je niet oplet ga je ook neer :D

misschien moet ik ff wennen ik kom uit het truttige dressuurrichting vandaan en dit is toch ff wel wat ruiger, vlotter zowel mens als paard :j

Misschien moet je hen vragen om jou ook een aantal lessen te geven in wat ze doen en je te laten ervaren wat het is. Dit soort shows vereist techniek en uithoudingsvermogen, maar op een veel lager niveau geeft het waarschijnlijk al een kick om eens ervaren the hebben wat het is.

Ik heb dat bij het circus gedaan en ik moet zeggen: een heel rondje in de piste staand op een galopperend paard (met uiteraard een een veiligheids lijn en na er 5 keer afgevallen te zijn....) geft een geweldige kick.

Groetjes,

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie