Barrelrace en veiligheid van (jonge) kinderen

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Re: Barrelrace en veiligheid van (jonge) kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:20

Ik vind het echt een vreselijk ongeluk, maar dat is het wel.

Hier in een dorp in Nederland zie ik kinderen in het verkeer vreselijke gevaarlijke dingen doen.

Als er zoveel dodelijke of ernstige ongelukken zouden gebeuren, zouden ze in de USA ook echt nadenken over de veiligheid.
Dit soort kinderen groeien op met en tussen de paarden en rodeo's etc. Daar is het normaal jong mee te doen, ook bij de koeien of reining etc.
Hier is het weer redelijk normaal dat je aan dressuur, spring en cross wedstrijden doet. Is dat minder gevaarlijk? Zeker niet!!

Als dit ''normaal'' was, was het niet dusdanig groot nieuws.

Als je dit samen met je kind(eren ) doet, probeer je het echt zo veilig mogelijk te doen. Wil je alle ongelukken voorkomen, kan je echt niks meer doen. Moet je tegen je kinderen zeggen; dat mag niet, want het is gevaarlijk? Ze iets niet laten doen, wat ze zo graag willen? Opvoeden met angst? En wanneer mag het dan wel? Is het minder erg als ze 12 was geweest? Of 16?

Niemand heeft tegen de ouders gezegd; dat moet je niet doen, er overlijden zoveel kinderen tijdens deze sport. Dit is echt een vreselijk ongeluk. Maar kijk naar het nieuws en lees de krant, want er gebeuren elke dag vreselijke ongelukken die voorkomen hadden kunnen worden.

superpony

Re: Barrelrace en veiligheid van (jonge) kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:30

Maar als ouder probeer je ook je kind een plezier te doen. Ik ben op zich een hele verantwoordelijke ouder, maar als je kind iets heel graag wilt, verleg je af en toe je grens.
Onze zoon is honderden keren van zijn shet gevallen en dat is toevallig altijd goed gegaan. Hij kon als eerste jongen op de basisschool een salto, omdat hij zo geoefend was.

Hij wilde op een gegeven moment alleen naar school fietsen en dat was echt heel spannend. Alles in mij zei; nee, maar je moet ze een keer loslaten. Wat is een goede leeftijd? Het hangt van zoveel dingen af dan; route, alleen of in een groepje etc.

En dan denk je dat het goed gaat en worden kinderen die al naar de middelbare gaan doodgereden. Is dat de schuld van de ouders?

Normaliter zijn kleine kinderen ook behoorlijk flexibel en kunnen ze aardig wat hebben. Ze zullen vaker van het paard vallen, maar heel weinig kinderen overlijden daardoor. Als je kind zo goed rijdt en het zo graag doet, kun je dat als ouder jezelf niet verwijten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie