Quarter merrie

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DreamBigx

Quarter merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 14:08

Hoi bokkers!
Vriendinnetje van mij wilt graag een quarter kopen, aangezien zij geen bokt heeft en ik wel, wil ik het even aan jullie vragen;
Het is een Quarter merrie van 15 jaar. Heeft in de top sport van reining gelopen...heeft koliek gehad, aan geopereerd. Ze rijd wel echt s.u.p.e.r fijn! ben met haar mee wezen kijken.
Mijn vraag is dus... Wat is verstandig? Ik heb vaak gehoord dat oude sport paarden (vaak ook reining) 'kapotte' benen hebben..? Leeftijd maakt niet veel uit vinden wij...maaarrr 15 jaar en vroeger toch wel in de top sport...krijg ik ook vaak te horen dat ze dan al 'op' zijn.
Vraagprijs was 3300. Maar omdat de klik er is en de merrie echt wel een 5 sterren plek krijgt is die nu gezakt naar 2500
Ik wil graag jullie meening hierover.

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 14:32

Wendy schreef:
Gezien de prijs kun je er bijna vanuit gaan dat deze 'stuk' is.

Kwa vraagprijs vind ik dit toch wel oké. Ze is ook 15 natuurlijk, tegenwoordig word daar niet meer dan 3500 voor betaald

DreamBigx

Re: Quarter merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 14:48

Daar ben ik idd mee eens, maar vanwege haar koliek operatie kan ze geen natuurlijke dracht voldragen, dus niet fokwaardig. We zijn er een aantal keer geweest en de klik was er en dat is belangrijker voor de eigenaar dan de prijs.

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-17 17:10

Merrie heeft volgens mij 2 jaar geleden koliek gehad, maar ik ga het allemaal nog na vragen

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 15:27

Er word niet mee gefokt of nog wedstrijden mee te rijden. Is puur voor het plezier van een matje en het relaxste buitenrijden.
Hier haar papieren;
Afbeelding

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 18:42

De klik was er wel meteen, ook te zien. De prijs zijn ze overeen dus het is de keuring afwachten.
En voor 1000/1500 kan je echt geen gezond Quarter paard kopen hoor :')

DreamBigx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-17 00:11

Mee eens met @superpony
Persoonlijk ben ik ook helemaal verlieft op het ras. En Quarters zijn gewoon wat duurdere paarden...tja
Nogmaals, ik zou never nooit een Quarter kopen van 1000/1500. Dan is er gewoon wat mis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie