Wat moet ik mijn quarter voeren? Ik weet het niet meer...

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:24

Soms kan je heel hard vitaminekorrel willen voeren, maar werkt dat niet.
Mijn pony heb ik 6 soorten getest, en op niks ging het goed.
Nu heb ik de middenweg gevonden, een vitaminekorrel en voor de looplust krijgt hij muesli erbij, en dan havens natural balance zelfs nog met 40% suiker/zetmeel.
Eerder gaf ik laag in suiker etc, maar ik moest er veel van geven en telkens een pony die dus niet meer vrat na anderhalve zak.
Nu krijgt hij, c pony, 150 gram natural balance erbij en hij zit super in zijn vel.
Ik weet dat hij max 180 gram suiker/zetmeel kan hebben uit muesli/brok, daar let ik dus op en niet op wat er in het voer zelf zit aan percentages.
Natural balance is meen ik 40% suiker/zetmeel, maar van cavalor strucomix sensitive met 21% uit mijn hoofd moest ik 2x zoveel voeren, en het beviel net niet.
Toen heb ik mijn principes opzij gezet, natural balance gehaald en daar krijgt hij nu van wat hij nodig heeft aangepast op wat zijn lichaam kan hebben.
Samen met zijn vitaminekorreltjes.
Nu is mijne niet makkelijk, luzerne blieft hij niet, suikerarm voer weigert hij, en gezien hij ├ęcht zijn supplement op moet eten was ik er klaar mee.
Nu krijgt hij gezond met een handje van alles behalve wat ik wilde, en heb een blije gezonde pony. :+

Heb je al eens wat anders als vitalbix getest?
Mijn pony lerk wel gesedeert op vitalbix, ik heb dat spul na 5 dagen eruit gemikt omdat er niks meer van mijn blije speelse pony over was.
Ik weet dat er veel mensen blij mee zijn, maar mijn pony deed het er echt binnen 2-3 dagen al verschrikkelijk slecht op.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:21

Snowdust schreef:
moonfish13 schreef:
Soms kan je heel hard vitaminekorrel willen voeren, maar werkt dat niet.
Mijn pony heb ik 6 soorten getest, en op niks ging het goed.
Nu heb ik de middenweg gevonden, een vitaminekorrel en voor de looplust krijgt hij muesli erbij, en dan havens natural balance zelfs nog met 40% suiker/zetmeel.
Eerder gaf ik laag in suiker etc, maar ik moest er veel van geven en telkens een pony die dus niet meer vrat na anderhalve zak.
Nu krijgt hij, c pony, 150 gram natural balance erbij en hij zit super in zijn vel.
Ik weet dat hij max 180 gram suiker/zetmeel kan hebben uit muesli/brok, daar let ik dus op en niet op wat er in het voer zelf zit aan percentages.
Natural balance is meen ik 40% suiker/zetmeel, maar van cavalor strucomix sensitive met 21% uit mijn hoofd moest ik 2x zoveel voeren, en het beviel net niet.
Toen heb ik mijn principes opzij gezet, natural balance gehaald en daar krijgt hij nu van wat hij nodig heeft aangepast op wat zijn lichaam kan hebben.
Samen met zijn vitaminekorreltjes.
Nu is mijne niet makkelijk, luzerne blieft hij niet, suikerarm voer weigert hij, en gezien hij ├ęcht zijn supplement op moet eten was ik er klaar mee.
Nu krijgt hij gezond met een handje van alles behalve wat ik wilde, en heb een blije gezonde pony. :+

Heb je al eens wat anders als vitalbix getest?
Mijn pony lerk wel gesedeert op vitalbix, ik heb dat spul na 5 dagen eruit gemikt omdat er niks meer van mijn blije speelse pony over was.
Ik weet dat er veel mensen blij mee zijn, maar mijn pony deed het er echt binnen 2-3 dagen al verschrikkelijk slecht op.

Ik heb hem in het begin onderhouds muesli gevoerd. Daar werd hij rillerig op, niet normaal. Echt niet fijn te rijden. Na veel gepuzzel blijkt dus dat voorbewerkte voeding snel de suikerspiegel doet stijgen, waar hij dus gevoelig op is.

Ik heb nog niks anders als vitalbix geprobeerd, omdat dit eigenlijk de enige korrel is welke hier goed verkrijgbaar is. Ik zou ook niet weten welke ik anders zou moeten geven, welke goed in balans is.

Wat je ook kunt overwegen is onderhoudsmuesli naast vitalbix.
Desnoods 3/4 of een half vitalbix, en aanvullen met 100 gram muesli.
Gaat dat ok, prima, merk je niks 100 gram erbij.
En zo door tot je eventueel een balans vind, ik ken het probleem helaas heel goed.
Mijn pony kreeg ik niet goed, ik voer nu je paard gezond en fit balancer.
Duur spul en enkel online te koop, maar mijn pony doet het er zo goed op!

Mijn pony kan ook niet tegen enkel muesli/brok.
Waar mijn heethoofd wel goed tegen kan is pavo energy control, daar zit ook meer olie in en geeft bij mijn driftkikker geen problemen.
Sterker nog ik vind hem er niet scherp op te krijgen qua sportwerk, dus wie weet is dat nog het overwegen wel waard?
Maar ik heb een welsh, geen quarter. :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie