Waar kopen/zoeken jullie aqha/apha paarden?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:26

Tinniie schreef:
Maar een papier zegt ook niks over de kwaliteiten van een paard.. ik ken bv een volle broer van een wereldkampioen waar uiteindelijk niks van geworden is. Was gewoon echt niet geschikt om te showen.

De eigenaar, trainer, omgeving etc doen ook zooooveel he.

Ik heb de criteria voor klinkende namen op papier laten vallen, ik heb liever een gezond, mooi gebouwd, fijn karakter én een kleurtje. Er worden sportpaarden genoeg gefokt, die markt is gewoon veel kleiner en het aanbod vrij ruim.

Over de jaren ook vanalles gefokt en de 3 met super papier (en vos) verkochten écht niet. De kleurtjes (die verder ook goed ineen zitten, 5-panel n/n zijn, en fijne karakters hadden) waren zo weg.. Voor volgend jaar zelfs een wachtlijst voor mijn ene merrie :wow:

Puur op kleur fokken raad ik ook niet aan he, pas op :P Maar mijn ervaring is dat het karakter in een mooie verpakking meestal de doorslag geeft.. dus ik blijf verder fokken met mijn lieve en mooie hengsten en merries :)
)

Helemaal mee eens,
Ik fok ook niet op kleur maar wel MET kleur. Niks mis mee en je geeft het paard een betere toekomst. Er zijn meer recreatieve ruiters dan sportruiters en die zien graag kleur.
De kans dat je een oudere merrie tegenkomt is al klein en als je eentje vindt, is het een vos uiteraard. Die gaan nu eenmaal vaker van hand naar hand.

Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:14

Jaycee_ schreef:
Fotsy schreef:
Misschien ook eens kijken op gobert reining horses, ik zie regelmatig wel wat tekoop staan, uiteraard vooral vos maar wel gereden en uiteraard niet goed genoeg voor de sport dan.

Hoezo, “uiteraard” niet goed genoeg voor de sport? >;)

Helemaal niet slecht bedoelt hoor als dat zo overkomt maar idd ik gok dat de goeie sportpaarden niet tekoop komen maar al verkocht zijn daarvoor wat logisch lijkt natuurlijk en niet iedereen wil een sportpaard, prijsklasse ligt dan ook veel hoger. Zij hebben altijd heel leuke paarden te koop. Wel veel vos wat zowaar de standaard kleur is in de quarters.

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:38

Ik zie dat Vervecken reininghorses paar leuke jonge merrie’s te koop heeft staan.

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:51

Oh wat toevallig, ja zeker paar mooie merrie’s staan zo te zien.

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:42

Niemand heeft ook gezegd dat Wim betere paarden heeft. Enkel dat hij nu merries tekoop heeft die niet vos zijn. En das tenslotte wat TS toch zoekt? Merrie en niet vos.

En schrik een beetje want wat bedoel je dan met niet futurity en zadelmak gemaakt op niet standaard leeftijd? Dus de 5-6 jarige die te koop staan, zijn niet al twee drie jaar doorgereden? Of wat bedoel je daarmee?

Nou dubbeldun ik zie een sportpaard toch net iets meer dan enkel niet kreupel. Ik vind een paard dat nog maar paar maand onder zadel, geen sportpaard. :P

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:56

Popstra schreef:
Nou geloof me, die 5 of 6 jarige zijn heus wel al vanaf hun 2e onder zadel hoor. Zijn echter niet geschikt voor (hoger) niveau reining nee omdat ze of het talent niet hebben of en hun koppie de druk niet aan kan ( bij Vervecken dan)

En dat is wat er dus bedoeld werd. Dank je popstra. Tenminste iemand die daar eerlijk over is en tuurlijk zijn dat goeie paarden voor de gemiddelde ruiter.
Maar ze verkopen toch nooit hun beste paarden, zou stom zijn en de betere gaan al weg naar hun eigen cliënteel. Bovendien moet je als trainer toch je geld niet verdienen aan paarden verkopen maar aan trainen.

Je ziet fonck ook nooit paarden verkopen. Slim is dat.

TS je vindt ze wel nog onder de 5000 euro maar dan heb je eentje van 5 jaar die eigenlijk zelfs nog niet gereden is en dan kost het je natuurlijk wel ook nog veel geld om ze te laten inrijden. Of eentje die nooit meer veulen kan krijgen of iets dergelijks.
Dus als je echt een Wedstrijdklaar paard wil, merrie en niet vos zal je iets dieper moeten tasten helaas. Maar dan heb je er verder ook geen extra kosten meer aan en ben je zo klaar om te rijden en op wedstrijd te gaan. Want ieder paard kost je echt wel zoveel geld voor ze 5 jaar zijn, aan eten, dekgeld, dierenartskosten en hoefsmid en dan zijn ze nog niet ingereden en mag je nog niets tegenkomen in die tijd.

Want dubbeldun, eerst lintje halen en dan kan je misschien zeggen dat je een sportpaard hebt. Is allemaal veel makkelijker van de zijlijn dan in werkelijkheid. Daarom staan er ook altijd meer langs de zijlijn dan in de piste.

One life, live it.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:10

Dan moet je vast en zeker wel eentje vinden hoor. +:)+ Dus komt helemaal goed. Is winter nu dus in het voorjaar zal er veel tekoop komen. Hooi wordt duurder. Ben alvast benieuwd.

One life, live it.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie