Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:45

Shariff32 schreef:
Nee weet helaas verder niks van der zelfs niet of de leeftijd wel klopt. Nou maakt dat niks uit voor mij. Ben al blij dat ze het super goed doet. Braaf al stilstaan met poetsen braaf met wandelen. Staart en manen srpay of ze al jaren niks anders doet. Heb wel een foto van moeder.[ [url=m/A1N5mr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke paardjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:16

Wpaard schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw hier in deze topic. Ik heb sinds vorige week een fjordenkruising gekocht. De ouders zijn onbekend en de man waarvan ik hem gekocht Heb, weet verder ook niks van zijn achtergrond want hij had een paar veulens gekocht die ondervoed waren en hij knapt ze dan op en verkoopt ze door. Nu heb ik het vermoedde dat het een konikpaard is. Wat denken jullie? Het is een jaarling :)
[ [url=m/g9O70V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/utxVPS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wENtHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoi! Mijn paardje ziet er precies zo uit. Is me verkocht als Fjord.Geen stamboom.Wel apart die kleur he!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:17

Shariff32 schreef:
[ [url=m/9uc8eF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even lekker kroelen

Lieve foto!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 08:42

Wpaard schreef:
Wat een leuke foto's :)

Ja anjali hij is mij ook verkocht als zijnde fjordenkruising. Hoe oud en hoe groot is die van jou nu ?
Ik vraag me af hoe groot die van mij gaat worden. Ik hoop dat hij wel groot genoeg wordt ..

Dit zijn foto's van vandaag

[ [url=m/CoWapy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7DBOjv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas kan ik geen foto plaatsen!De mijne ziet er vooral qua kleur precies zo uit als de jouwe. Zijn manen zijn slap en zacht,dus niet zo stevig als bij Fjorden. Ik denk niet dat ze rechtop zouden blijven staan als ik zou proberen een Fjordenboog te knippen. Hij is 22 jaar en ongeveer 1.47 groot.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:00

Wpaard schreef:
ja erg jammer Anjali. Mocht het wel lukken via een prive bericht mag dat ook. ben wel nieuwsgierig :)

haha oke een kruising tinker..ja ach het moet een naam hebben he :D

De mijne is niet geheim hoor,maar ik beheers de techniek niet om een foto te kunnen plaatsen.Ik heb wel papieren foto's van hem. Dat komt omdat ikzelf al oud ben,vanuit het prehistorische pre-computertijdperk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:55

LidyK97 schreef:
6 jaar, zal ook even een fotootje plaatsen

[ [url=m/Njk1M7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi,vooral die donkere ogen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:54

Wpaard schreef:
Oké. Ja er zijn zoveel verschillende meningen hierover dat ik door het bos de bomen niet meer zie..

Een paard die pas laat gecastreerd is,krijgt een mooiere mannelijke uitstraling .Ik zou ervoor kiezen om het zo laat mogelijk als praktisch mogelijk is te doen.Ik weet niet of het invloed heeft op de hoogte die het paard bereikt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:23

Shariff32 schreef:
[ [url=m/ioSwhh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nMGWnD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag shimmer weer is gemeten zitten nu op de 1.20/1.21.
Arme shimmer heeft ook last van
Wratjes. Verder doet ze het heel goed. Ook samen met de andere 2 doet gaat het nu super goed

Lieve oortjes!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:51

StormMilagro schreef:
kwita schreef:
nou dat is een top aanbod van seaside, zal morgen eens kijken naar de uitleg van smoky's paspoort daar had iemand van het poolse stamboek ook duidelijk uitgelegd .Ik weet alleen niet of ik het nog heb en waar!

Ik vind hem/haar lijken op boots van storm/milago

Haha ja ik dacht precies hetzelfde! Ook van die lange sokken! Boots heeft er alleen nog een bles bij.
Gezien de sokken lijkt hij me een kruising (net als Boots). Volgens mij zit er officieel geen wit in het ras, net als bij Fjorden

Vanwege dat wit denk ik ook dat het een kruising is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:57

Evitaali schreef:
[ [url=m/jXZRe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g8t4kw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over zijn paspoort en het nou een kruising is of een volledige konik. Ik heb zijn chip en levensnummer afgedekt

Kon is het Poolse woord voor paard in het algemeen.Ik kan de rest van het paspoort helaas bijna niet lezen,te klein en vaag!Ik ken wel een heel klein beetje Pools.Maar je hebt al een aanbod van iemand die momenteel in Polen zit en daar connecties heeft lees ik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:12

tengeltje11 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraagje.

Keek toevallig op de boktmarkt en staat daar een konik te koop.
Eerlijk,ik viel achterover...

Jaren terug werden koniks aangeboden tegen iets meer dan de slachttijd(600 euro),natuurlijk onbeleerd en niets kennend.

Nu zie ik een vraagprijs van 2500 euro voor een onbeleerde merrie die dan wel al iets in de hand is.
Is die prijs zo gestegen?
Of is die vraagprijs gewoon totaal uit de pan?

Ik heb die advertentie bekeken. De verkoopster zegt het paardje iets meer te gaan beleren en dat ze dan duurder wordt. Ze zou nu eigenlijk nog schuw zijn aangezien ze uit een natuurgebied komt. Ik vind het wel duur,maar het is net wat je wilt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:15

brokjes schreef:
Ik zie een merrie voor 1100,- aangeboden, vind dat een goede prijs voor een pony. Of het een Konik is maakt denk ik niet zoveel uit

Maar daar staat niet bij dat het een Konik is.Al ziet ze er wel zo uit. Maar haar veulen zou bont zijn.Kan natuurlijk aan de hengst liggen.

anjali

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:17

Het is wel typisch nu met de Koniks: op de ene plek worden ze uitgehongerd en vermoord omdat men vindt dat er te veel zijn,en op de andere plek kosten ze nu duizenden euro's.Het blijken trouwens heel leuke paardjes te zijn, ook qua karakter. Als men gewend is aan luxe ponyrassen dan is het uiterlijk wel anders.Voor degenen die van iets aparts houden!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:10

Myponyhoward schreef:
Hey! Ongeveer een jaar geleden had ik een reactie geplaatst dat ik wsl een konik zou kopen, is niet gebeurd heb nu een prachtige tinker maar zijn weidemaatje (een schaap) is al aardig oud en heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven dus daarom zat ik eraan te denken om als het schaap er niet meer is een konik als weidemaatje te nemen, hoe groot zijn ze gemiddeld?

Ik denk een grote c-maat. Maar ze zijn wel sterk gebouwd.De mijne is een grote d-maat,maar dat zal een kruising met Fjord zijn.

anjali

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:59

Leuke foto's!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie