Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 13:16

Dat meen je? Dat is echt om de hoek! Ik zou heel graag vragen of ze langs komt maar na mijn tripje ziekenhuis weet ik niet of ik alweer te paard zit dan :(

Nikita <3 [o]
Endurance klasse I + 3, eindstand

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 13:20

Kiet is ook een importje, maar al het 'trauma' is hier in NL gebeurd. Hoewel ik het wel eens ben met FatCat, is in Kiet haar geval gewoon niet naar het paard geluisterd en is het van een beetje naar erger gegaan. Ik heb wel verhalen gehoord van hoe ze vroeger <10 jaar oud was en wellicht als er toen goed gecorrigeerd was, was het anders gelopen maar dat blijft gissen natuurlijk. Het eenkennige is hier ook zeker aan de orde. Ik loop nu enorm tegen het probleem aan dat mijn verzorgsters haar amper kunnen rijden, zodra ze opstappen dan maakt ze zich zo scheef dat ze het zadel erbij afknikkerd aan de andere kant. Dan stap ik op en is er niks aan de hand := . Van de week gaat er eens iemand op die ook handig met rechtrichten, want het is belachelijk dat ze zich niet laat rijden :+. Aan de andere kant: ja ze is eenkennig, maar er is waarschijnlijk ook een hoop gebeurd qua ruiters waardoor ze niet iedereen vertrouwt en accepteert. Zelfde geldt overigens voor hoefsmeden, dierenartsen, krakers etc. Altijd als er nieuw iemand komt dan heb ik woeste hengst in de stal :') . Onze pensionstal is ook een zorgboerderij doordeweeks en die mensen voelt ze zo bizar goed aan en doet ze altijd heel lief en rustig, maar mèn wat kan het een heks zijn als je de andere kant van het verhaal ook kent (naast angst is het ook nog gewoon heul veul merrie :+)

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 22:30

De beste wensen allemaal op naar een goed 2019!

Ik heb weer een jaar overzichtje gemaakt van Kiet. Ook foto erin van 30 december, toen mocht ze weer even mee naar Kootwijk. Heb nu thuis en in kootwijk helemaal alleen geladen *\o/* dus volgende stap is ritje bij Saaams met Beauty erbij 8-)

Ons jaaroverzicht :)
[EJL-ITP] Op naar een beter 2019

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-19 20:35

Esther ik zou graag willen maar zit helemaaaaaaal uit de richting :') . Zijn er niet toevallig wat stallen in de buurt die een keer een lesdag samen willen organiseren? Dan is het voor Eline wellicht ook te doen als ze er een stuk of 6-8 heeft :)

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 10:47

Ja Amsterdam inderdaad Esther. Jammer dat je geen connecties hebt in de buurt. Wellicht kan de rijvereniging iets betekenen? Of hebben die geen eigen bak? Of bijvoorbeeld een rijvereniging tussen Eline en jou in? Dan is het voor beide minder ver rijden.

Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe/extra instructrice maar dat is echt niet gemakkelijk. Ik had iemand gevonden die ik erg interessant vond, maar die komt pas vanaf 5 paarden. Nu kan ik naar haar gaan, maar ik heb geen zin om zo vaak een trailer te pakken om te lessen, dan ga ik liever maar de Veluwe. Het leek me niet zo moeilijk om iemand in de randstad te vinden :+.

Inmiddels is mijn vakantie weer over en begin ik aan mijn laatste weken stage/thesis, dus Kiet heeft nu toch wat minder te doen. Wel mooi afgesloten met nog wat ritjes:
Afbeelding
Afbeelding
Voel me erg gezegend dat we het nieuwe jaar met oortjesfoto's kunnen beginnen <3

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 21:57

Punz schreef:
Inderdaad.... echt heel veel 'geluk' :') :') :') :')

:') _O- _O- _O-

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-19 22:20

Oh Oona wat een naar nieuws! :(

Hier duimen we ook hard mee, hopelijk valt het mee...

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 19:24

Oh nee Oona! Ik wens je heel heel veel sterkte. Liefs van Kiet en mij Y;(

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 20:45

Heerlijk voor Sanne zeg! Ze gaat sowieso genieten :).

Tuurlijk Saaams, welke dag is de dressuurwedstrijd of beide? Ik heb in ieder geval 1 dag Kiet mee voor mezelf, voor de buitenrit of andere les. Misschien dat mijn puberende verzorgster een rondje B met haar start tegen die tijd. Heerlijke combi zo samen :+. Kiet stopt gewoon met lopen als ze te 'puber' wordt :').

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 23:52

* kruipt onder de steen vandaan *

Fijn dat het topic weer actief is! Ik zat dit jaar heel erg te dubben over ONCK, omdat ik Kiet wel graag wil meenemen, maar ik weet dat ze eigenlijk gewoon niet eet als ze van huis en dan ga ik met een uitgemergde pony weer terug := . Dus uiteindelijk gekozen om alleen op zaterdag te komen en dan gaat mijn verzorgster een rondje BB doen. Wordt wel een vroegertje, want we moeten zaterdag dan rond 7 uur met de trailer weg :'). Maar wel eventjes gezellig om heen te gaan en leuk voor mijn verzorgster. Eerste wedstrijd, dus die is al weken helemaal enthousiast, super lief hahaha. Wel jammer dat we de parade missen, maar aan de andere kant hoop ik dit jaar Kiet mee te nemen naar de keuring om toch nog het preferentie stukje te vieren en ook gewoon dat ze er nog is en het goed doet :)

En wellicht volgend jaar.. is Kiet weer een jaartje ouder (en wijzer?) Dat ze wel het hele weekend mee gaat.

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 22:54

Nikita <3 [o]

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 12:07

Marrit13 schreef:
FelineNanet schreef:
Vergeet niet te reageren in dit topic. De Connemara is volgende maand ras van de maand :)

FelineNanet @ [RPA] Ras van de maand: de Connemara pony

Ja goeie! Zit nu in ierland 500m vanaf de Showgrounds dus betere inspiratie kun je niet krijgen :+

Ohhh heel veel plezier! Zag het al bij Eline op instagram. Neem aan dat jullie naar de keuring ook gaan donderdag? Foto spam hier is welkom :D

Nikita <3 [o]