Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:14

Deze stille meelezer komt even binnenvallen voor advies :D .
Welke maat van halsstuk (deken) hebben jullie voor je connemara?
Ik ga nu een horsewear deken bestellen en twijfel of ik maat s of m nodig heb van halsstuk.
Zijn dekenmaat is in ieder geval (183/185).

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:55

Iedereen super bedankt voor de reacties!
Ga denk ik voor een maatje M.

Super leuk topic! hopelijk kunnen wij over een tijdje ook wat leuke verhalen gaan delen hier.
Sinds half februari een connemara in ons bezit en helemaal verkocht aan hem en het ras.
Hij heeft alleen de hele tijd in de kreukels gelegen hopelijk gauw betere tijden en leuke verhalen.
Tot die tijd lees ik graag mee met jullie verhalen over alle knappe connemara’s hier :D .

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:11

Ik kom weer even binnenvallen wil graag jullie ervaringen horen.
Voor met name de importconnemara’s zijn veel van jullie tegen bepaalde dingen aangelopen betreffende karakterveranderingen en of blessures ed?
Ze worden vaak als koele kikkers verkocht (is de onze op zich ook wel alleen is hij ook heel gevoelig en ril.)

Hoor ook best veel over explosief gedrag (heeft de onze ook gehad zeker in zijn blessure tijd).

Zijn er ook mensen hier die gewoon een ongecompliceerde connemara hebben gekocht waarbij zich geen gekke dramatische dingen hebben voor gedaan als blessures of explosief gedrag onder het zadel?
Dit ivm het mogelijk opnieuw aanschaffen van een connemara voor onze andere dochter.

Hoor graag jullie ervaringen. :o

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:41

Stal van boxtel komt de mijne ook vandaan inderdaad, fijne ervaring mee heb met hun nu ook contact over een nieuwe.

romyvs

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:10

Die hebben wij ook gevonden in onze MilkyWay (Coolagh Sid) hij is echt ons maatje vanaf week 1 terwijl hij super gereserveerd was toen we hem kochten. Beetje opstartproblemen gehad maar hij doet alles voor ons echt een gouden karakter. En ik hoop dat we nog zon leuk maatje voor mijn jongste dochter kunnen vinden. Ze is alleen wat onzekerder als mijn andere dochter. En hoewel MilkyWay zo voorzichtig is met haar vind ik hem te ril om ze samen aan de gang te zetten vandaar dat we nu op zoek gaan naar een maatje kleiner en hopelijk iets minder gevoelig. Binnenkort komt er een lieve merrie naar Nederland waar we mee kennis gaan maken. Enige jammere vind ik dat de afstamming onbekend is (connemara kruising dus) van deze maar van de andere kant als het karakter geweldig is en de klik is er wil ik een pony daar ook zeker niet op afschrijven. Alleen jammer dat ze dan niet allebei op het onck kunnen rijden ;) .

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:16

Dat qua binnenvetters herken ik wel.
Dacht dat hij het prima naar zijn zin had op de pensionstalling/manege waar we staan omdat hij altijd alles in de gaten wil houden echter bekruipt me steeds meer het gevoel dat het veel te druk is voor hem.
Gelukkig kan ik hem dichterbij halen (staat nu op een half uur rijden) en heb een weide met alles erop en eraan kunnen huren op 3 km afstand van mijn huis.
En mooiste van alles plek voor een (connemara) maatje.
Denk dat de rust en het vele buitenspelen hem goed zullen gaan doen. En ik heb meer mogelijkheden om tijd met hem door te brengen *\%/* per 1januari gaat hij dan ook verhuizen.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:55

Knappe pony Curly2day!

Vind het wel grappig ik riep altijd dat ik geen bonte en geen schimmel wilde totdat ik verliefd werd op het connemara ras en nu ben ik helemaal wild van schimmels _O- .

Die grapjes herken ik wel jeaDh.
Ik hoop dat de mijne ook zo goed door zijn verhuizing komt verwacht eigenlijk van wel
Omdat hij zo erg aan mij hangt (tot irritatie van mijn dochter aan toe) en die situatie natuurlijk niet veranderd. Tevens veranderd zijn voer ook niet en qua rijden gaat hij de trailer op naar zijn oude plekje.
Hij heeft een tijdje terug ook 2 weken op de kliniek doorgebracht en dat ging ook goed. Kwam er wel iedere dag langs, soms 2 keer per dag.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:54

JeaDH schreef:
@romyvs
Wat ik ook heb gedaan tijdens de verhuizing van Jaimy, gewoon onze dagelijkse routine blijven volgen. Wat in ons geval betekend ongeveer 5x per week 'iets' doen, dressuurtraining, longeren of een buitenrit...

Bedankt voor de tip!

@Punzel, ik heb een ruin die zich als een merrie kan gedragen jeetje wat kan die over de flos gaan als het hem niet bevalt! verder is het wel echt een super lieve aanhankelijke pony hoor :+

@gizeppie balen zeg dat je hem daardoor hebt moeten verkopen. Heb je verhaal al eens gevolgd. Moet eerlijk bekennen dat ik heel erg blij ben met de begeleiding die we hebben en het doorzettingsvermogen van mijn oudste dochter anders zouden we het ook stukken lastiger hebben gehad.

Bedankt allemaal voor de reacties!

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:14

TinekeVD schreef:
Romy wij hebben twee connemara’s uit Ierland . De ene hier bij een handelaar weg, de ander zelf van de zomer geïmporteerd . Beide super lief en ongecompliceerd . De drie jarige die can de zomer hij ons kwam is nu 4,5 mnd onder het zadel en gaat mee naar het bos langs de weg en ponyclub en allemaal geen probleem. Een echt geweldig karakter.
Ik weet trouwens niet wat je zoekt maar ze komt te koop dus je mag altijd een berichtje sturen.

Ik zoek eigenlijk een ietsje oudere en ervaren pony voor mijn jongste dochter van 9 jaar.
Wij hebben ook al een 5 jarige en dat gaat hartstikke goed met mijn oudste (13) dochter. Maar onze jongste is daar te onzeker voor.

We hebben gelukkig geen haast als het nog een half jaar moet duren is dat ook goed.
Wil alleen wel weer een volle connemara (liefst een lieve merrie).

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:01

KDonna schreef:
Leuk al die connemara verhalen!
Wij hebben sinds mei ook een Connemara (Corrib Prince x Currachmore Cashel) vorig jaar uit Ierland gekomen. Een jonge pony, maar erg braaf en vriendelijk. Onze dochter van 9 (groot voor haar leeftijd), rijdt haar vooral.

Wat super leuk! Currachmore Cashel is de opa van de onze :D .
Onze jongste dochter van 9 heeft gisteren voor het eerst los gereden op hem en hij was zo voorzichtig met haar zelfs (per ongeluk) in galop. Terwijl hij bij onze andere dochter van 13 soms echt een draakje kan zijn. Heerlijk karakter <3

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:54

Beste wensen voor jullie allemaal!! Hopelijk met vele fijne en mooie (connemara) momenten, waarop dan vele mooie verhalen mogen volgen hier.

Afbeelding

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:51

esje007 schreef:
NN: wat leuk! Toen wij een pony gingen kopen ben ik oorspronkelijk op zoek gegaan naar afstammelingen van Cliff, want dat leek me gewoon erg leuk. Erg leuk om via jou nu toch iets te horen van een van z'n kinders.

Hier even een oproepje aan iedereen: Ik zou graag vaker les hebben van Eline (EK op bokt), maar de afstand van mij (bij Eindhoven) tot haar (Eerbeek) vind ik te groot om regelmatig te doen. DUS...vraag ik me af of er meer mensen in mijn regio zijn die interesse hebben in les van Eline. Dan kunnen we een Brabants-connie lesuurtje proberen te maken. Ik wil zelf wel een stukje met de trailer rijden (liefst maximaal 45 minuten) hiervoor, dus als het iets verder van EIndhoven is is wat mij betreft ook prima, mits dit voor Eline ook te doen is natuurlijk! Ik rij trouwens nu op L1 niveau bij de paarden, maar denk dat dat voor een samengestelde les niet zo heel relevant is. Ik blijf een beetje 'hangen' en kom niet veel verder, ondanks les, dus wil graag de expertise van Eline inschakelen.

Wij komen uit de buurt van Eindhoven (valkenswaard) mocht het hier in de buurt kunnen dan heb ik misschien wel interesse (voor mijn dochter) dan ontvang ik graag meer info :D

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:06

Jeetje Kitobeer wat een nieuws :( .
Heel veel sterkte gewenst!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie