Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:53

wilma84 schreef:
Saams, ik wil je toch een keer zeggen dat ik het bewonderenswaardig vindt hoe jij op alle mogelijke manieren probeert om je pony te helpen. Netjes!

Bedankt voor je compliment! Alles voor de pony. Ze is inmiddels mijn topatleet dan moet ik er ook zo behandelen. En helaas is ze lichamelijk gewoon verwaarloosd geweest.

Tineke, het is een loopband. Hoeveelheid water is afhankelijk van waar je voor trainen wil begreep ik. Als het goed is komt Beaut voornamelijk in laag water omdat je dan de achterhand aanspreekt. Hoog water maakt je gewichtloos en is voornamelijk bij peesblessures.
Morgen word er gestart met wennen aan de aquatrainer dus er doorheen stappen en als dat zonder spanning verloopt mag ze zonder water kort op de band stappen. Dat word dan op die manier uitgebreid.

Waarom zijn jullie er bij Mel mee gestopt of was het gewoon eenmalige mogelijkheid?

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:06

TinekeVD schreef:
Saams we mochten het toen een keer proberen en was echt leuk hoor en ik vind ook zeker dat t goed is voor de pony maar we vinden het leuker om zelf erop door water te stappen. En daarbij zijn de kosten best aardig en is het een behoorlijk stukje rijden. Speelde bij ons allemaal mee. Vandaar dat wij de keus op dat moment gemaakt hebben zelf vaker naar t water hier in de buurt te gaan.

Ah leuk zeg! Ja zelf lekker in t water spetteren is natuurlijk leuker. Maar naast de waterplasjes hier op de crossbaan hebben we niet echt watermogelijkheid. Kliniek is 12km rijden. Dus valt flink mee.

Krijg je wel leuke achterbeentjes van!
Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:03

Onze zwemlesupdate!
Sorry Punz, geen fotos vandaag. Ivm de spanning en steun heb ik Beaut begeleid. Volgende week gaf de arts al aan dat we wat filmpjes gaan maken zodat we de vordering ook in kaart kunnen brengen.

Eenmaal in de ruimte is ze beoordeeld op lopen, gevoeligheid, bekken ect. Toen heb ik haar overgegeven zodat ze een paar keer door de aquatrainer heen kon lopen om te wennen, ze wilde niet met ze mee. Dus uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en dat ging super.
Eenmaal wat gewend hebben we er tussen de touwen gezet en heeft hij eerst de band iets achteruit laten lopen, dat ze leert om dan weer vooruit te stappen als de band stopt. Toen dat kwartje half gevallen was is ze op 1,5km/pu gaan stappen. Ze leek net bambi :=
Eenmaal wat balans en onder de knie is er wat water bijgekomen en zag je direct dat ze haar benen echt over het water wilde tillen en hop, daar was de bekken kanteling.

Ze heeft 15 minuten gestapt, eerst zonder water en daarna kort met een klein laagje water. Daarna benen afgespoeld, onder t solarium en mocht ze mee naar huis. Volgende week gaan we weer. *\o/*
Hij kon goed zien dat ze achter enorm compenseert en liever een soort ganzenpasje maakt dan kantelt. Ook is ze asymmetrisch.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:32

En nog even springkiekjes *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:19

Zal ik doen! Volgende week spam ik met videos
Ze is rechtsgebogen. De rechterkant bovenlijn is wat stugger/korter. Haar andere schouder is wat meer ontwikkeld. Je zag het goed terug op de band. Ze leunde enorm tegen de linkerzijkant aan en gooide haar kont naar binnen om balans te vinden. Aan het einde van de rit kon ze al veel beter recht en in het midden lopen met af en toe nog een zijkantbumper := omdat ze echt haar bekken begon te gebruiken om vooruit te bewegen.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:43

Beaut is weer bij de tandarts geweest gister. Was na 11 maanden geen overbodige luxe. Haar achterste kiezen staan te hoog (hallo stugge kaak) en de voorste 2 kiezen rechterkant staan niet parallel aan de rest. En verder wat uitbalanceren. Viel mee.

Ook heeft ze een nieuw proef hoofdstel aangemeten gekregen. *\o/*
Ik wilde graag een lage neusriem net anatomisch kopstuk. Omdat ze met haar cross hoofdstel laag ingesteld ook erg fijn loopt en anatomisch haar beter bevalt achter de oren. (Gevoelige atlas)

Afbeelding

Hopelijk werpt het volgend weekend zijn vruchten af. Dan gaan we weer knhs starten.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:37

Marrit13 schreef:
Ooooh dat hoofdstel, daar moest ik even op reageren, héél erg mooi! :+ <3 En stugge kaak is volgens mij ook wel een rastypisch dingetje hoor, heb je de grootte van die kaken gezien? :)) _O- Toen ik Lloyd net had was het ook verschrikkelijk, vraag Eline maar, die heeft heel wat minuten met meneer stil gestaan totdat ie toegaf (ik zat veilig vanaf de de kant te kijken uiteraard *D ) En ik ken er meer die het handig gebruiken tegen de ruiter :D

(wat voor merk is dat hoofdstel? O:) )

Zou dat echt rastypisch zijn? Ja ze hebben wel flinke kaken inderdaad. Eline zei het toen ja, net zolang tot ie ontspande :=
Heb jij nog wedstrijden in de planning staan?

Het is een hoofdstel van bridle2fit. De sportmasseur en bitfitter van Beaut heeft deze hoofdstellen dus we kunnen fijn even proberen en puzzelen wat Beaut fijn vind! Alles ook mooi op maat.

[o]

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:01

Kijk, dan is er voor ons nog hoop. :=

Je kan hem helemaal zelf customizen. :+
Ik vond dit zo chique. Zal morgen met daglicht even een foto maken waar Beaut hem draagt. Alsjeblieft :D
Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:50

Zijn we dan mooi klaar mee :=

Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:13

Marrit13 schreef:
Over naar New Forrest dan maar?

Oh wat gaaf Saams! Echt heel chique! <3

Weet je wat voor heethoofden dat zijn? Ik stuur Beaut wel naar de tover rijschool van Eline :=

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:33

Beaut vandaag gesprongen. Ze is vrolijk en enthousiast. Gaat goed. Toen wilde we afsluiten met een oxer. Ging mis.
Ze raakte afgeleid door de balken links die we er even hadden neergelegd. Toen schoot ze iets opzij, minderde vaart, daar stond de oxer en toen ging ze vanuit stilstand. Achterbenen kwamen in de achterste balk en ik ging naar de grond, voor haar voeten.

Zo leek het nog heel wat;
Afbeelding

Hier zie je waar het fout gaat:
Afbeelding

En daar ging ik
Afbeelding

Daarna durfde ze niks meer. Werpt ze me er een tweede keer af en uiteindelijk kon ik met 40 cm afsluiten. Waar ze dan wel blij en enthousiast op af loopt. Maar ze vergeet dat ze daarvoor niet meer in de buurt durfde te komen.

Voel me zo hopeloos..

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 06:41

curly2day schreef:
Saams, misschien echt eens een poosje gas terug nemen?
Volgens mij heeft ze steeds veel te verwerken. Wel vervelend voor jullie beiden dat het weer mis ging.

Gave foto met Rebel!

Sorry, maar daar ben ik het nu niet mee eens. Ze gaat zo nu en dan eens mee naar een clinic of naar les van Eline. Maar verder doet ze niet zoveel ‘spannends’. Thuis een beetje dressuren of boscrossen en dan staat ze nog 2 - 3 dagen in de week met vrij.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:48

Ik zit helaas ook niet in de buurt. Utrecht.
Daarom probeer ik ook regelmatig naar Eline te rijden. Maar voor ons is het maar 50 km. Dat is toch al heel anders dan eindhoven voor jou..

Eline, kunnen we je clonen? :=

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:39

Is wel de planning. Leuk dat je ook gaat!
Ik weet alleen nog niet of ik beide dagen ga, Beauty ga stallen, mee naar huis neem enz..

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:09

Oona, wat een moeilijke beslissing en wat is hij er werveltechnisch slecht aan toe! Je hebt altijd zo rustig aan met hem gedaan en nooit overbelast. Dan is dit totaal niet fair.. heel veel sterkte. Zou je aanraden nog een mooie fotoshoot te doen want hij blijft een onwijs knap paard.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:43

Beaut is vandaar weer mee geweest naar het bos. In de bak kan ik er echt een kind mee weg sturen. In het bos is me ooit verteld door de vorige stal dat ze er op touwhalster konden rijden. Dan ben je echt suicidaal := Na 9 kilometer was ze nog niet moe en stond ze nog vrolijk te stuiteren.
Ben heel blij dat de vrieskou weer weg is en we lekker weer naar buiten kunnen. Onderweg ook nog twee boomstammen meegepakt, was ze nog niet verleerd.

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:32

Zijn er nog meer die naar de hengstenkeuring komen met een stal bij Boszicht?

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:18

Heerlijk dat je het strand zo dichtbij hebt.

Wij gaan ons morgen alvast voorbereiden voor de hengstenkeuring door twee rondjes te gaan springen. We houden het gewoon simpel en leuk op bb laag :) Die L van Sanne is echt pittig, wat een ballen heb jij zeg :=
Zondag gaan we naar de veluwe een dagje, in apeldoorn. Bij de chantarel een weitje gehuurd voor na afloop.

Ik kom alleen naar het onck. Kan ik alvast een beroep doen op iemand om ons voor te lezen (L1)?

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:19

Beaut is helemaal verliefd geworden op Rex :+
Heerlijk gereden bij Hanneke

Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:30

Beauty is officieel gemeten 1,46 en onoficieel 2 jaar later 1.48.
Ik ben zelf 1,65 maar Eline rijd er ook nog keurig mee weg.

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 15:37

Marrit13 schreef:
Nee ik rij de 7de! Ga 13de al met Hanneke mee op wedstrijd, anders wordt het teveel. Maar mss kom ik wel kijken :+

Met de camera dan? *\o/*

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:22

Punz schreef:
Dat is helemaal niet verkeerd!!
Enne: welke crossles hebben jullie je ingeschreven bij Hanneke ( datum?). Ga ik proberen te komen kijken

14 april in Lunteren.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:12

Ja hier ook enorm!
Heb Beauty vanmiddag maar naar binnen gehaald en pluk kuil gegeven. Ze is het weekend vrij.

Vrijdag hebben we weer wedstrijd gehad thuis. Was een hectische dag. Werk tot 17u, condoleance van mijn opa en daarna door om 21.35 nog te starten. :+
Ze liep niet erg fijn vond ik, ze was iets gevoelig door de smid die eind middag was geweest. Ze gaat over 5 weken ook helaas weer terug op de voorijzers.
Maar ze deed goed haar best, ik was meer aan t stressen :=
179 en 182,5 punt gereden. Dus L1+2 momenteel. Nu lekker aan de bak met constantere aanleuning en wat meer soupplese en dan zie ik wel weer. Eerst start volgende maand de eerste BB cross
Afbeelding

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:28

Punzel gaat de goede kant op zie ik! De afwisseling (springen/crossen) lijkt haar ook goed te doen?
Fijn hoor dat je nu zo op je eigen ferrari kan rijden.
Hoe gaat het met JouJou? Geen last gehad van het hoesten met de vochtige dagen?

Beauty was verkeerd bekapt en daarom 1,5 week onregelmatig. Arme dier had pijn in haar voeten. Beide voorbenen. We hebben nu een nieuwe smid. Die heeft er al flink vooruit geholpen weer! In de bak los liep ze goed. Van het weekend even onder het zadel kijken hoe ze beweegt.

[o]

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:08

Beaut haar onck inschrijving is de deur uit.
Zaterdag 2 rondjes L1 dressuur en buffet.
Zondag BB 60 en 80cm.
En verder genieten van de rest!
Beaut krijgt beide dagen een paddock en gaat mee naar huis. Er staat stal of weide. Weet iemand of het een zand paddock of wei paddock is?

Wat staat er in jullie planning?

[o]